Toon posts:

Seagate Barracuda 7200.7 200 GBytes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hardware:

AV8 939 socket
AMD Atholon 64 3500+
XFX GeForce 6800 Ultra 256 DDR2 AGP
Seagate sata 200GB
dvd lezer SATA

1e fenomeen:

Ik wil een zipje extracten, ik hoor mijn hdd wat kraken (gewoon wat krassen, zoals ik gewoonwas met mijn Maxtor 40 gb van vroeger, maar deze doet het zelden, bijna nooit). Ik keek wat raar, maar ik dacht dat het wel over ging gaan (dit gebeurde 1x per 3 weken) en het ging altijd over normaal gezien. M'n WinRar crashte. Ik rook onraad en ging daarom bij Mijn Computer kijken. Toen ik deze beklikte, bleef m'n muis haperen. Ik reboot. Alles gaat goed tot aan het 2e post screen. Mijn ram en detecting IDE devices was dus ok. Maar bij 2e scren kwam er mijn VIA Technologies om mijn RAID ofzo te detecten. Heb geen ingesteld, dus detecteerde hij normal gezien gewoon mijn 2 satakes. Dit duurde echter erg lang en toen kreeg ik het bericht dat mijn hardware niet kon geinitialiseerd worden, en daarom kon ik vervolgens niet booten.

Geluk?:

Heb m'n hdd wat laten afkoelen, andere stroomstekkertjes/satastekkertjes genomen. Toen werkte ie wel. Maar in mijn dvd zat xp die dan setup startte. Ik wouw in windows dus resette ik om niet op een toetsje te drukken en kijken of ik in windows kon. Toen moest ik weeral resetten omdat ik perongeluk op een knopje drukte om in RAID config te gaan en daar moest ik weer uit, en als ik eruit ging resette hij automatisch. En toen lukte het WEER niet om voorbij de VIA Raid/sata geval te geraken.

Vraag?:

Moet ik mijn hdd terugbrengen? Ik heb gister gekeken en hij heeft nog maar 1400 levensuren achter de rug. Niet écht oud dus. 3tal maanden.

Wat zou het probleem kunnen zijn? ik kan die checkbootdiskettes/windows setup chkdsk niet gebruiken omdat hij m'n hdd niet leest.
Misschien is het de temperatuur?

Groetjes,

Swatje

Verwijderd

wat is je voeding? hardeschijven zie ik vaak doodgaan door slechte voedingen.
en de hd gewoon rma.

Verwijderd

Topicstarter
Antec Sonata case met een Antec True380SP 380 W

was meegeleverd :( draait goed nochtans

ktracht nu een geluidje op te nemen, maar ik heb wat micro problemen!

Verwijderd

Antec staat bekend voor z'n goede voedingen, heb je veel hardware? 380Watt is niet veel als je een beest van een CPU hebt en een berg HD's en andere hardware en vergeet de verlichting niet!

V8 939 socket
AMD Atholon 64 3500+
XFX GeForce 6800 Ultra 256 DDR2 AGP
Seagate sata 200GB
dvd lezer SATA

Kijk eens op:
http://users.erols.com/chare/elec.htm
Edit:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 11
/Edit

Dan kan je uitrekenen of 380 genoeg is.

Ik heb jaren geleden ook eens rare uitvallen van HD's en CD-ROM / CD-Branders gehad omdat simpelweg de voeding de pieken niet aankon. Als je er een hebt, probeer een zwaardere voeding (maar dan wel een van een goed merk, die Qtech en huismerken zijn meestal veel minder Watt dan ze aangeven).

Als je het idee hebt dat 380 genoeg is zou ik gewoon terug gaan met die disk. Maar misschien is het zoiezo verstandig om dat ding in te ruilen, als ie te weinig stroom heeft gehad zou er een kleine kans op beschadiging kunnen zijn, dus als je hem kan retourneren voor een nieuwe zou ik het zeker doen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 02:10 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
probeer gewoon eens te starten zonder allerlei overbodige dingen. 1 of 2 boot harde schijven.
1 latje geheugen, 1 cd-rom. etc.. zodat je je voeding kan uitsluiten. het is ook slim om maxtools te downloaden en die te draaien. (gaat volgens mij in dos) :)

Verwijderd

Topicstarter
zit 1 hdd in
en die werkt ook niet als ik mijn DVD eruit trek

hij heeft wel 2 maand gewerkt dusja :s
ik ben wel wat gaan overclocken, maar heb al lang m'n biosgereset... dus kannet ook niet aan liggen

dus in totaal gebruik 8 stekkertjes van m'n stroom

1 x fan
2 x moederbord
1 x dvd
1 x hdd
1 x voorkant case
2 x videokaart

kan niet zo zwaar liggen toch?

en van maxtools kannik niet veel verwachten, aangezien hij hem niet detecteerd, kannik hem toch ook nie checken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 18:25 ]

Verwijderd

Overclocken heeft natuurlijk niets met je HD te maken, dus dat kan het niet zijn. Maar heb je al een andere sata aansluiting geprobeerd? Misschien is je sata aansluiting wel stuk?

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n hdd wat laten afkoelen, andere stroomstekkertjes/satastekkertjes genomen.
:)

maarja
kom juist van de winkel <- ingewisselt :(

200 gb anime gone

Verwijderd

Topicstarter
DRINGEND

Ik heb dus wat met m'n PC zitten kijken zonder hdd, en ik wouw ff kijken of hij nog van dvd bootte.

Dit gebeurde niet, dus ging ik ff in m'n bios kijken en zag ik dat RAID aanstond.
Zette deze af, hij bootte van cd af.

Zou dat te maken hebben met m'n hdd ?
Ktwijfel nog

maar:
1) Hij craste
2) Hij werdt niet gedetecteerd, maar m'n dvd wel toen raid aanstond.
Pagina: 1