[WinXP Prof] security override

Pagina: 1
Acties:

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik had al mijn belangrijke bestanden gecodeerd opgeslagen op mijn D schijf.
Nu is door een crash me C schijf onbruikbaar geworden, samen met het account waarmee ik de codering er op gezet had.

Hoe krijg je ooit die beveiliging er weer af? 'k Heb 's geprobeerd een backup te maken en de boel naar een andere dir te zetten vanuit die backup en dat hij dan de beveiligingskenmerken niet mee zet. Alleen de directories worden hiermee gedecodeert maar de bestanden niet.
Is er een andere optie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Encrypted (groen dus)?

Zoeken op EFS recovery moet je wat meer opleveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:51
Ik kan me eens herinneren dat als je inlogt als admin, simpel delen van bestanden uitzet, dan naar de eigenschappen van de map gaat en ergens op 'eigenaar worden' klikt (zit na een paar klikken ergens bij de eigenschappen), je jezelf weer toegang kan verschaffen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) XP Pro hoef je niet in safe mode voor in te loggen
2) Take Ownership (dat is wat jij bedoelt) is alleen van toepassing als je qua NTFS ACLs geen toegang kan krijgen.

Encrypted files is een heel ander verhaal en alleen makkelijk te fix0ren als je zoals de waarschuwing bij het coderen luidt je recovery agent op een diskette zet + een system state backup hebt (SAM).

Als je nu nog zonder de sID je files wil decrypten ben je overgeleverd aan EFS recovery tools.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xorgye
EFS heet die bedoening dus... nou, ik zal er ff een zoekpoging naar doen.

'k Hoop maar dat ik nog wat terug kan krijgen...

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:51
Ah ok, weer wat geleerd. Ik dacht dat het bijna hetzelfde was.

• Xorgye
Pfff, met de eerste programma's die ik gevonden heb nog geen suc6.
AEFSDR wil de bestanden gewoonweg niet decrypten, die heeft namelijk sleutels nodig die ik dus niet heb.

Weet iemand hoe EFS met die sleutel de boel codeert? Zou ik, als ik van een bestand een niet-gecodeerde versie heb, met wat gepruts de sleutel terug kunnen halen?

Okeey, dat ik dom ben geweest geen recovery key aan te maken is tot zo ver, maar terug krijgen zal ik 't nu ook >:)

*update*
Ik heb een backup gemaakt van die gecodeerde bestanden en daarna geprobeert ze terug te zetten naar een FAT32 partitie, omdat je daar geen beveiliging op kunt hebben. Helaas, kan hem niet terug zetten.

Zit de beveiliging soms in de shell of zo? Dat elke keer als je een beveiligt bestand aanroept windows de sleutel op zoekt en streaming het ding decodeert, ofwel: het ligt gecodeerd op de HD?

[ Voor 32% gewijzigd door Xorgye op 01-05-2005 19:52 ]

Pagina: 1