SB live value==>stereotoren geeft alleen gebrom

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23
IK heb een soundblaster live value. Heb ook een versterker van JVC. De geluidskaart is verbonden met de stereotoren met de kabel met 2 tulpstekkers aan de ene en aan de andere die gewone stekker, aan de kant van de gewone stekker is hij verlengd met 3 meter.

Ik heb 3 vrije uitgangen(de meest rechsen als je van achteren kijkt) op de geluidskaart, heb geen handleiding dus ik weet niet welke wat is(en die tekeningetjes ernaast zeggen me niet veel). Ik heb ze alledrie geprobeerd maar hij geeft altijd gebrom. Ik heb ook de verschillende ingangen van de versterker geprobeerd maar die geeft ook hetzelfde resultaat. Weet iemand welke uitgang ik van de geluidskaart moet hebben en welke ingang van de versterker?

Verwijderd

Het signaal gaat van het groene contactje naar de aux input op de versterker. Je moet dus het tweede contactje van links hebben. De eerste is voor het geluid dat van achter moet komen...

Sorry, ik heb het niet goed gelezen... Een SB Live! Value zou in totaal 5 in/outputs moeten hebben. De twee meest links geven het signaal af dat naar de versterker/speaker moet. De meest linkse (zwart) is voor het geluid van achter, de tweede van links (groen) is voor de voorkant.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb gelukkig nu geluid, maar ik heb een speakerset van labtec met een subwoover en 4 boxen(2 voor en 2 achter). Deze 4 boxen gebruiken de rear(zwart) en out(front, is groen dacht ik).

Als ik dus 1 van de 2 uitgangen gebruik dan zou ik dus de twee achterste boxen moeten missen. Zonde van deze set, is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de zwarte(rear) te delen zodat zowel de boxen van de set als de stereotoren van geluid kunnen worden voorzien?

Ik dacht dat deze geluidskaart ook een uitgang had speciaal voor externe apparaten(versterkers enz). Die plug die mensen soms aanzien voor speakerout maar waar veel minder krachtige geluid uitkomt(waarom is mijn geluid zo zacht?).