[Xfree86] muis config op Dell Latitude C600

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik krijg ondanks diverse documenten op internet mijn muis niet goed aan de gang.

Ik gebruik Debian 3.0 en het is een verse install.
Ik gebruik XFree86 Version 4.1.0.1 (protocol Version 11, revision 0, vendor release 6510)

Wat ik zo vreemd en frustrerend vind, is dat ik me muis wel zie werken (binnen graphishe omgeving). Maar zodra hij hem echt gaat laden, lijkt de boel er uit te klappen. Ik vermoed door diverse XF log's dat het inderdaad aan me muis ligt. Maar ook dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb me huidige config file slechts miniem aan gepast t.o.v. het orgineel. De gemaakte aanpassingen zitten in de sectie identifyer: Generic Mouse, waar ik zowel met protocall en mouse aan het spelen ben geweest.

Maar het probleem is dat ik niet weet wat ik doe, en van C600 specefieke voorbeelden op i-net probeer te knippen en plakken, maar ondanks deze geweldige voorbeelden lukt het me niet.

Mijn XF files:
http://ks.spugium.net/X11/XFree86.0.log
http://ks.spugium.net/X11/XF86Config-4

Ik hoop dat ik er met wat hulp uit kom!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je in je BIOS de touchpad alleen aanstaan of wil je ook de klit gebruiken?
Die laatste wil nogal eens @random vervelend doen, maar iig kan je je mousedriver gewoon als generic 3button mouse laten definieren (alsof er een standaard logitech wielmuis aanzit).

Probeer ook als het even kan in ieder geval bios a22 erop te zetten, als je nog een oudere versie hebt.

kijk ook goed naar je boot logs, daar zie je ook duidelijk een Latitude mouse workaround langsvliegen met een 2.4 kernel. De C600 heeft gewoon een kaa uu tee touchpad/klit combo wat dat betreft, door de manier van inbouwen gaat de klit signalen sturen die de touchpad stoort. Ook onder windows 2000/XP doet ie raar namelijk.
Als je een naar één bovenhoek (meestal rechtsboven) floatende cursor krijgt zit daar je probleem in.
Synaptics touchpad driver biedt daar iig nog de mogelijkheid de klit uit te schakelen.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2005 20:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:23
k gebruik het model C5xx/C6xx al sinds het begin, nog nooit problemen mee gehad...
Meestal RH en FC, maar ik weet dat Gentoo en Debian ook zonder problemen draaien.
Denk dus dat je echt ergens een config fout hebt zitten.
Probeer anders eens een FC config

ook dit tik ik op een C610 en FC3

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Het bleek uit eindelijk mijn display setting te zijn.

Voorbeelden zijn er genoeg te vinden op i-net.

[ Voor 93% gewijzigd door Four op 02-05-2005 23:59 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag