Toon posts:

Welke mmc-card moet ik hebben ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mn navi uitbreiden, standaard zit er 256 bij, das net te kort voor de kaarten die ik nodig heb, dus op jacht naar 512, maar welke moet ik nu hebben, er lijken wel 100 soorten te bestaan (en evenzovele prijzen)

7 pins 2,4 bij 3,2 dat kan ik terugvinden, maar is een SD hetzelfde als een MMC ?? (op de diverse sites staan zomeer 30 soorten met verschillende namen -extreme- / -pro- etc. met wel deze afmeting en pinbezetting .... ) Heeft schrijfsnelheid er nog invloed op (ja op de prijs !) want ik zie door de bomen het bos even niet.

Dank !

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Als je nou eens duidelijk zegt om wat voor apparaat het gaat |:(

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:22:
Als je nou eens duidelijk zegt om wat voor apparaat het gaat |:(
Sorry ! Dacht dat het formaat genoeg vertelde aan de pro's ..... Tis een medion (cybercom) md 95085 all-in-one navi. De poort zegt *logo mmc* - cardgleuf- *logo SD*.
Formaat is dus als gezegt met een dikte van 1.4 mm (kwam ik opeens ook kaarten met een dikte van 2.1 tegen, die passen waarschijnlijk niet)

Op een 'veelgestelde vragen site' kwam ik tegen dat SD en MMC in principe hetzelfde zijn, echter SD kan grotere geheugens aan, waar mmc tot 128 gaat kan SD tot .... , maar dit lijkt mij een achterhaalde text.
Het plaatje is overal hetzelfde (ander zou pcies dezelfde kaart 3 verschillende prijzen kennen op dezelfde site, dus ze doen maar wat) |:(

Bedankt !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 15:56 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

breinonline

Are you afraid to be known?

SD is dikker dan MMC, verder is het formaat gelijk. Sd is over het algemeen goedkoper en gaat nog steeds tot een hogere capaciteit. Gewoon SD halen dus.

Er zit verschil in de kaartjes, sommige lezen en schrijven sneller. Daar heb jij niets aan, als je navigatieapparaat al een hogere snelheid ondersteund zul je er waarschijnlijk toch niets van merken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Toch dikker, hmzz

Met een lengte van 32 mm, breedte van 24 mm en een dikte van slechts 1,4 mm is Multimediacard-geheugen geschikt voor de kleinste MP3-spelers, digitale camera's en PDA's.

En de sectie SD-cards kent pcies dezelfde afmetingen (de compatible list is ook hetzelfde) echter ze zijn wel goedkoper .....

Nou, ik hoop dat die past, anders belazert die online-shop de boel flink (lees : geeft verkeerde info)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt :) De lengte en de breedte zijn wel _exact_ gelijk namelijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Staat dat soort info niet in je manual?

We have just one world, but we live in different ones...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 15:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel ff aangepast.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op maandag 02 mei 2005 @ 06:57:
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt :) De lengte en de breedte zijn wel _exact_ gelijk namelijk.
http://www.pdashop.nl/product/12234

=Met een lengte van 32 mm, breedte van 24 mm en een dikte van slechts 1,4 mm

http://www.pdashop.nl/product/10869

=Specificaties van de Dane Elec SD 512 MB Card
Lengte 32,00 mm / Breedte 24,00 mm / Dikte 1,4 mm

Behoudens de prijs zie ik dus echt geen verschillen .....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 12:46 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 17:22
een SD is wel degelijk dikker, maat van me had er 1 vast zitten in zn Ngage QD :P

Maar MMC is tot 1 gieg te krijgen en SD dacht tot 2 gieg ofzo

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:52:
een SD is wel degelijk dikker, maat van me had er 1 vast zitten in zn Ngage QD :P

Maar MMC is tot 1 gieg te krijgen en SD dacht tot 2 gieg ofzo
Dus gegeven info is fout .... dat kan dan niet anders ....

Tsja sommige zeggen, dikker anderen zeggen gelijk, en de verkoopsite zegt gelijk, ik vind het maar vreemd hoor 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Kaart is binnen, past, geen problemen, Thanx ALL !!

Close topic.
Pagina: 1