nieuw mobo voor oude duron

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
ik heb hier een duron 1500 in een asrock k7t mobo. Nu is mijn mobo kapot gegaan (hij piept 3x heel lang als ik hem aan zet). Zouden er nog mobo's verkocht worden waar deze proc in kan (socket a)?

Laten we lekker link gaan doen...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Deze € 28,89 veel voor weinig. En dan voor € 31,90 nog 512 Mb PC3200 DDR erbij.
En er kan later altijd nog b.v een AMD XP 3000+ op.

Ben je voor +/- € 75,00 ( incl. verzenden ) klaar.

Of een 2de hands mobo van b.v. marktplaats.nl

[ Voor 82% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-05-2005 15:31 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik was toevallig van de week bij Funprice (groningen) daar hadden je dozen staan met socket-A moederborden voor 5€!. Het waren dacht ik o.a. moederborden van gigabyte en er zat geen garantie op.

Waarschijnlijk overblijfselen van deze actie.

Je kunt er uiteraard een stapeltje kopen om te testen. :9

ohw trouwens, ik zou eerst eens kijken of 't wel aan je moederbord ligt en niet aan je geheugen/videokaart.

[ Voor 15% gewijzigd door A_L op 01-05-2005 17:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ieder socket A bord voldoet verder en die zijn nog zat te vinden.

Echter, een duron 1500 bestaat niet, dus ik zou even kijken wat voor cpu je echt hebt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Een AMD Duron 1500 bestaat, zoals gezegd niet.
Als je een AMD Duron 1400, 1600 of 1800 hebt moet je niet de alleroudste moederborden gaan kopen. Deze processoren zijn 0,13Micron en draaien niet altijd op een oud moederbord.
Een ASRock K7S8X (E) Rev3 is heel geschikt voor de processoren, stabiel en goedkoop bordje. Overigens zijn er wel meer leuke borden te vinden.

Heb je een oude processor, een AMD Duron 'Morgan' die overclocked is naar 1500 (Wat een leuke overclock is voor die oude CPU's ;)) neem dan ook een wat niewer bord mits het niet te duur is.
Zover ik weet draaien al die oudere 0,18Micron processoren prima in een nieuw moederbord.
Ik heb zelf ooit eens mijn AMD Athlon 1000 en AMD Duron 1200 in mijn EPoX 8RDA gehad, dit moederbord heeft een nForce 2 chipset.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1