Ik ben bezig met een spelletje waarin ik een grid van pictureboxes heb, dit grid moet aan het begin van het spel gemaakt worden nadat de gebruiker gevraagd wordt welke hoogte en breedte ze willen hebben, de code die ik heb geeft geen foutmeldingen, maar op het form is vervolgens niks te zien. Om te testen heb ik eerst vaste invoer gemaakt (ReDim Grid(4, 4), hier heb ik al code voor die x en y vullen.
(de reden dat ik zoveel eigenschappen gedeclareerd heb is omdat ik probeer erachter te komen waarom het niet zichtbaar is.)
in een standaard module kan ik dit niet doen, want daar kan je geen invoer van de gebruiker vragen
Ook heb ik global algeprobeerd, maar dat kent vb.net schijnbaar niet.
module1.vb
Dus het lijkt erop dat het grid wel is aangemaakt, anders kan je toch geen declaraties maken, maar het form blijft leeg.
(de reden dat ik zoveel eigenschappen gedeclareerd heb is omdat ik probeer erachter te komen waarom het niet zichtbaar is.)
in een standaard module kan ik dit niet doen, want daar kan je geen invoer van de gebruiker vragen
Ook heb ik global algeprobeerd, maar dat kent vb.net schijnbaar niet.
module1.vb
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Public Grid(,) As PictureBox Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim i, j As Integer Dim Field As Integer = 500 Dim Tabbed As Integer = 0 ReDim Grid(4, 4) For i = 0 To 4 'Breedte - 1 For j = 0 To 4 'Breedte - 1 Grid(i, j) = New PictureBox Grid(i, j).Name = "pbC" & i & "R" & j Grid(i, j).TabIndex = Tabbed Grid(i, j).TabStop = False Grid(i, j).Size = New Size((Field \ 5), (Field \ 5)) Grid(i, j).Location = New Point(25 + (i * 5), 25 + (j * 5)) Grid(i, j).BorderStyle = BorderStyle.FixedSingle Grid(i, j).Image = System.Drawing.Image.FromFile("c:\rondje.png") Grid(i, j).SizeMode = PictureBoxSizeMode.StretchImage Grid(i, j).Visible = True Grid(i, j).Enabled = True Tabbed += 1 Next Next End Sub |
Dus het lijkt erop dat het grid wel is aangemaakt, anders kan je toch geen declaraties maken, maar het form blijft leeg.
[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 01-05-2005 15:18 . Reden: [code] tags toegevoegd. ]