Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Plaats een Bluetooth apparaat", terwijl hij er al in zit!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Jippie! Ik ben zo blij! Heb net een hele mooie Samsung E720 gekocht, en meteen maar even de Cellink BTA-3120 Bluetooth adapter!

Maar helaas, ik kan er geen gebruik van maken....

Op het doosje van de adapter staat dat ik de driver van internet moet halen, i.p.v. van de meegeleverde disc. Goed, geen probleem, heb ik gedaan. Alles netjes geïnstalleerd... nou ja, netjes... hij gaf ondertussen een aantal waarschuwingen, maar daar was van te voren al voor gewaarschuwd, en ik moest dan gewoon continue installation doen. Zo gezegd, zo gedaan.

De bijbehorende software, BlueSoleil, staat op mijn PC. Maar ik kan er niets mee! Hij kan mijn Bluetooth adapter niet vinden! "Plaats een Bluetooth apparaat", zegt ie, maar hij zit er echt in hoor! Zelfs in een andere USB poort doet ie het niet! Reïnstallatie helpt niet, rebooten helpt niet... programma opnieuw opstarten helpt niet... En zolang die BlueSoleil geen apparaat kan vinden, kan ik daar ook geen gebruik maken van de opties! Er staat ook niet de mogelijkheid om automatisch nieuwe apparaten op te sporen. Ja, wel externe dus, via Bluetooth, maar aangezien het programma nog niet door heeft dat het zelf ook een Bluetooth adapter heeft, kan ik van die opties geen gebruik maken.

Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand er een oplossing voor? Alvast bedankt!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Kom er net achter dat onder Network Connections het volgende staat:

Local Area Connection 3
Type: LAN or High-speed Internet
Status: Network cable unplugged
Device Name: BT Network Adapter

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

laat me raden, je hebt XP icm een service pack, en nog niet zelf naar dit toch vrij bekende probleem gesearched?

Verwijderd

Ik heb dezelfde bluetooth adapter en ik zit ook met problemen! Windows kan geen stuurprogramma vinden, en de drivers die ik van internet moet halen lijken niet te werken :(
De adapter vindt hij dus wel, maar het lukt niet om hem werkend te krijgen. In het configuratiescherm, kan ik naar Bluetooth-apparaten gaan, maar kan ik geen apparaten toevoegen.
Windows kan geen Bluetooth-apparaten vinden. Controleer of uw Bluetooth-radio is verbonden met uw computer en is ingeschakeld. Controleer ook of het Bluetooth-apparaat is ingeschakeld. Volg de installatieaanwijzigingen van het apparaat en klik op Opnieuw zoeken.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 22:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:33:
Ik heb dezelfde bluetooth adapter en ik zit ook met problemen! Windows kan geen stuurprogramma vinden, en de drivers die ik van internet moet halen lijken niet te werken :(
De adapter vindt hij dus wel, maar het lukt niet om hem werkend te krijgen. In het configuratiescherm, kan ik naar Bluetooth-apparaten gaan, maar kan ik geen apparaten toevoegen.

[...]
Beste Tijs D.

De reden dat er iets fout zit met de drivers is omdat veel mensen eerst een usb apparaat aansluiten voordat ze de drivers installeren. USB = Altijd eerst software en daarna pas aansluiten. Maakt verder niet uit alleen zie ik aan je bericht dat de drivers van Windows XP Service Pack II automatisch geinstalleerd zijn.

Om Bluesoleil te gebruiken en niet de drivers van windows zelf kun je het volgende proberen:
  • ga naar configuratiescherm > systeem > tabblad hardware > knop apparaatbeheer.
  • In uw apparaatbeheer zoek naar de B van bluetooth
  • Hier staat 2 apparaten; Microsoft bluetooth Enumerator / Microsoft Bluetooth Radio
  • Doormiddel van rechtermuis verwijderd u deze 2 apparaten
  • Haal de usb stick uit de computer
  • verwijder alle IVT Bluesoleil software en start hierna de computer opnieuw op
  • Laat nog steeds de usb adapter uit de computer
  • Installeer de gedownloade drivers en stop alleen de usb stick in een vrije poort als het programma erom vraagt. Anders wacht u tot na het opnieuw opstarten met het aansluiten van de USB stick.
  • U kunt na de installatie voor iedere COMpoort die u heeft een melding krijgen dat er voor elke poort nieuwe hardware is gevonden. Na het voltooien van al deze updates zal deze melding niet meer terugkomen. ( afhankelijk van het aantal vrije COMpoorten 10 - 15 ongeveer zult u deze melding krijgen

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reply, maar ik heb het toch niet zo kunnen oplossen. Ik heb nu gewoon een systeemherstel gedaan, vervolgens de stick er ingestoken en Windows de rest laten doen. Vervolgens de besturingsprogramma's geupdate, en nu zou hij moeten werken. Maar bestaat er met deze stick niet zoiets als "Mijn Bluetooth Plaatsen" of "My Bluetooth Places"? En zoja, hoe geraak ik daar?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wow, krijgen we online support van een Cellink medewerker? Dat zou wel erg leuk zijn.

Stel je (tot op bepaalde hoogte natuurlijk) eens voor..

Wat doe je? Waar heb je allemaal verstand van?

[ Voor 15% gewijzigd door Ginz op 02-05-2005 20:57 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Tijs,

My bluetooth Places / Mijn Bluetooth plaatsen daarmee wordt bedoelt IVT Bluesoleil de software welke bijgevoegd is bij de BTA-3100 en BTA-3120.
Jij geeft aan dat je systeemherstel hebt gedaan en vervolgens de stick geinstalleerd hebt met de drivers van microsoft, werkt de stick nu naar behoren?
Indien nog steeds niet raad ik toch aan om de drivers van IVT Bluesoleil te installeren. Voor windows XP met service pack II versie 1.4.9.3 of hoger.

Ginz,

Ik ben Freek ;) Ik werk voor Cellink voor onder andere onze website, marketing en technical support.

8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:49:
Tijs,

My bluetooth Places / Mijn Bluetooth plaatsen daarmee wordt bedoelt IVT Bluesoleil de software welke bijgevoegd is bij de BTA-3100 en BTA-3120.
Jij geeft aan dat je systeemherstel hebt gedaan en vervolgens de stick geinstalleerd hebt met de drivers van microsoft, werkt de stick nu naar behoren?
Indien nog steeds niet raad ik toch aan om de drivers van IVT Bluesoleil te installeren. Voor windows XP met service pack II versie 1.4.9.3 of hoger.
Allereerst vind ik het bewonderenswaardig Freek, dat Cellink's klanten niet Cellink moet contacteren, maar dat het bedrijf de klant met problemen zoekt! Hoedje af hoor!
Keerzijde van de medaille is dan wel dat ik IVT Bluesoleil niet echt een goed programma vind. Zo kan ik op de een of andere manier niet meer op internet, omdat er via Bluetooth verbinding wordt gelegd (zie screenshot). Ik moet ook wel zeggen dat ik eerder een leek ben in hardware, dus misschien doe ik iets verkeerd.
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/Andere/bluetooth.GIF
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar het is de essentie die telt.
Ook zou ik graag een ander programma gebruiken (ik had gedacht aan Float's Mobile Agent) om connectie te leggen, maar wanneer ik met Bluesoleil connectie leg, en vervolgens in het configuratiescherm kijk, staat er niets toegevoegd...

Verwijderd

ok.

Allereerst vraagt een nieuwe technologie in deze nieuwe tijd ook nieuwe vormen van support dus ook interactief op het net op grote gebruikerfora als Tweakers.

En inderdaad IVT Bluesoleil is weliswaar een verbetering op de Widcomm drivers die wij voorheen voerde bij de bluetooth producten echt met de komst van Service Pack II heeft dit verhaal ook een vervelende wending gekregen voor veel gebruikers die hier problemen mee hebben.

Ik kom morgen even verder inhoudelijk terug op je problemen... Ook voor mij tijd om naar huis te gaan ;)

Verwijderd

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=35927

dit is DÉ oplossing voor die bluesoleil problemen. Ik heb er lang naar gezocht, maar via deze thread de oplossing gevonden.
bluesoleil = :r

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:24:
[...]

Allereerst vind ik het bewonderenswaardig Freek, dat Cellink's klanten niet Cellink moet contacteren, maar dat het bedrijf de klant met problemen zoekt!
Ben ik het geheel mee eens. Al vraag ik mij af of Freek dit uit eigen initiatief doet, of als onderdeel van de bedrijfsvoering van Cellink.
Hoedje af hoor!
'Petje af' is het toch? :P

@Freek.

Welkom, leuk dat je je wil verdiepen in problemen die hier op GoT besproken worden.

Heb je ook verstand van andere Bluetooth gerelateerde dingen? Kan jij mij misschien iets vertellen over A2DP? Gaan jullie daar ook producten voor leveren?

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:44:
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=35927

dit is DÉ oplossing voor die bluesoleil problemen. Ik heb er lang naar gezocht, maar via deze thread de oplossing gevonden.
bluesoleil = :r
You're the man ! Dit werkt écht! Hartelijk bedankt, ben ik ineens van al mijn problemen verlost.
Ginz schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:17:
[...]

'Petje af' is het toch? :P
Hoedje af kan toch ook? Zoals de Fransen chapeau zeggen? Misschien wordt het, in tegenstelling tot België, niet in Nederland gezegd ?

Verwijderd

jullie zijn beetje zuinig en kopen een pet, wij meteen een grote hoed :P :P :P
grapje

goed dat het lukte !!!

ik raad iedereen die bluetooth problemen heeft met bluetooth dongles en netwerk verbindingen om deze thread te volgen en uit te voeren.
Bluesoleil heeft echter beloofd nieuwe drivers uit te brengen die ook pc suite ondersteunen...
misschien zijn die het waard, maar tot ik ergens lees dat ze de moeite zijn blijf ik deze houden.

Verwijderd

@ Ginz - Cellink voert een actief beleid met betrekking tot markt onderzoek en problemen met producten van cellink of gerelateerd aan cellink. ( Bluetooth ). Op deze manier kunnen wij duidelijk aangeven naar aanleiding van ervaringen van gebruikers welke software populair is in de markt en welke alleen maar problemen geeft enz enz.

@ general -

Voor onze 1.1 dongles voerde wij Widcomm 1.3 / 1.4
Voor onze 1.2 dongles voeren wij IVT 1.4.9.x
Voor onze 2.0 dongles voeren wij Toshiba 3.03.10(c)

Mijn eigen ervaring leert dat widcomm goed compatible en aan te passen is waar nodig voor speciale profielen, echter was de interface alles behalve gebruikers vriendelijk.
IVT Bluesoleil bood een goed alternatief voor de nieuwe 1.2 bluetooth chips maar met de lancering van windows XP SPII zijn ook hier problemen ontstaan.
Nu hebben we sinds kort voor onze 2.0 dongle met EDR ( 2.1Mbps & 100meter ) Toshiba drivers en software waarvan ik moet zeggen dat ze A. zeer gebruikers vriendelijk zijn B. ook in heel veel talen gebruikt kan worden C. geen problemen geeft naast het draaien van PC Suite van nokia en D. minder problemen geeft met het windows XP SPII verhaal.

Widcomm 4 zal ik ook uit die thread downloaden en testen met de 1.2 dongles. Eventueel ook met de 2.0 dongle als daar vraag naar zal zijn, maar vooralsnog is men erg te spreken over de bijgeleverde toshiba drivers.

@Tijs - Hoedje af Petje af... Chapeau... Zo lang we elkaar maar begrijpen toch!? 8)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zijn die Bluetooh 2.0 dongles al ergens te krijgen. En zoja, weet je ook de prijs ongeveer?

-

Verwijderd

De BTA-6030 ligt als het goed is al in de winkels voor een prijs tussen de 34.95 en 39.95 €.

Ze zijn net sinds een week op de markt gebracht in europa. Vraag me niet in welke winkels ze liggen en of komen te liggen...

Hiervoor kun je een mailtje sturen naar info@cellink-eu.com dan zal iemand van de sales je informeren.

Cellink BTA-6030 v2.0 EDR Dongle Informatie

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 12:01 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Support for 802.11 Coexistence
Wat bedoelen ze daarmee?

-

Verwijderd

Wireless Interference Challenge
Bluetooth® wireless technology shares the same 2.4GHz ISM (Industrial, Scientific & Medical) band as other technologies and products such as Wi-Fi® (IEEE 802.11b), cordless phones and microwave ovens. Serious interference issues can occur when more than one of these products is in use at the same time - negatively impacting the performance of the devices (i.e. static, dropped connections, etc.).
Pagina: 1