It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
E D I T :
Hmmm, als ik in de apple store NL kijk zie ik dat nog geen enkele Mac met tiger wordt geleverd. Je kunt hem alleen los kopen, alle macs komen nog met panther. Zelfs de G5 iMac. Oh, alleen de nieuwe powermac komt natuurlijk wel met tiger...
Maf...
[ Voor 51% gewijzigd door flowerp op 01-05-2005 14:54 ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
de units die nu geleverd worden vanuit de online applestore hebben zoieso Tiger omdat dit wordt gesteld bij de store zelf. Bestel je bij een dealer dan ben je afhankelijk of deze nog stock heeft of niet. De stock heeft afaik geen tiger maar besteld hij voor je, dan wel tiger.flowerp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:45:
De mini wordt nog geleverd met panther? Weet je dat zeker? Dat lijkt me wel een heel erg suffe zet van AppleWordt de ibook dan ook nog met panther geleverd?
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Of de site is nog niet up to date, of jij praat onzin.Maximus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:52:
[...]
de units die nu geleverd worden vanuit de online applestore hebben zoieso Tiger omdat dit wordt gesteld bij de store zelf. Bestel je bij een dealer dan ben je afhankelijk of deze nog stock heeft of niet. De stock heeft afaik geen tiger maar besteld hij voor je, dan wel tiger.
Als je ff in de Store rondsurft, zie je dat alleen bij de nieuwe Power Mac vermeld wordt dat Tiger geleverd wordt. Bij alle andere Macs (iBook, PowerBook, iMac, Mini) staat nog dat Panther bijgeleverd wordt.
[ Voor 0% gewijzigd door HyperioN op 01-05-2005 14:58 . Reden: Lol @ flowerp, snel ge-edit :-) ]
of was dat met de vorige update ook?
Maximus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:52:
[...]
de units die nu geleverd worden vanuit de online applestore hebben zoieso Tiger omdat dit wordt gesteld bij de store zelf.
Nee hoor. Ga zelf maar kijken. Bij elke mac in de (NL) apple store staat duidelijk dat de machines met Panther komen. Alleen bij de powermac staat expliciet "geleverd met tiger".
Verwijderd
een ram update verwacht ik NIET, want die is er al, je kan bij dealers een Mac bestellen met standaard 512 (geen CTO/BTO).
Maar die is natuurlijk ietsje duurder
Een rare situatie. Of is Apple met tiger een nieuwe weg ingeslagen? Net zoals MS destijds met NT, dat 'workstations' en 'business computers' met NT kwamen (Tiger voor Apple) en dat consumer systemen met de 9x serie bleven komen.Peentje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:01:
kan het nooit lang meer duren voordat die update komt ze kunnen het niet lang meer maken om alleen panther nog te leveren, na een week of 2.
of was dat met de vorige update ook?
Ik heb daar eigenlijk niks over gehoord, maar als dat zo is dan zou dat dus betekenen dat Tiger exclusief voor de powermac wordt, en dat de andere macs nog langere tijd op Panther door blijven draaien, en er dus ook nog vele upgrades voor Panther zullen komen. Beetje vreemd, want dat lijkt me ook kwa software support niet echt een ideale situatie...
denk eerder dat ze gewoon de laatste resten stock van panther een beetje weg willen werken en daarna tiger meeleveren, niets verwondelijks hoor, maar wel zuur als je hebt zitten wachten met bestellen van je systeemflowerp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:14:
[...]
Een rare situatie. Of is Apple met tiger een nieuwe weg ingeslagen? Net zoals MS destijds met NT, dat 'workstations' en 'business computers' met NT kwamen (Tiger voor Apple) en dat consumer systemen met de 9x serie bleven komen.
Ik heb daar eigenlijk niks over gehoord, maar als dat zo is dan zou dat dus betekenen dat Tiger exclusief voor de powermac wordt, en dat de andere macs nog langere tijd op Panther door blijven draaien, en er dus ook nog vele upgrades voor Panther zullen komen. Beetje vreemd, want dat lijkt me ook kwa software support niet echt een ideale situatie...
Verwijderd
Het lijkt mij eerder dat je zorgt dat je bijna zonder stock zit op het moment dat je overstapt op Tiger. Vind het vreemd dat op sommige systemen Panther wordt geleverd en op andere Tiger. Maar then again, het kan ook aan de hardware liggen, dat die nog ge-upgrade moet worden omdat Tiger anders niet lekker loopt.bolleh schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:38:
[...]
denk eerder dat ze gewoon de laatste resten stock van panther een beetje weg willen werken en daarna tiger meeleveren, niets verwondelijks hoor, maar wel zuur als je hebt zitten wachten met bestellen van je systeem
Verwijderd
zo gaat dat nu ook met de Tiger versies.
Gewoon spullen
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
[ Voor 46% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-05-2005 10:22 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
[ Voor 44% gewijzigd door Sfynx op 02-05-2005 17:27 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Thunder op 02-05-2005 17:33 ]
Verwijderd
Macrumors zegt vandaag op de frontpage;
Dus volgens mij gaan ze alles in stappen aanpakken (zo lijkt het in elk geval) vorige week de powermac, komdene week mogelijk de iMac G5 en/of de eMac, mogelijk daarna de iBook en Mini, maar het zal me niet verbazen als hier nog wel een maandje of twee overheen gaat, er zijn simpelweg te weinig (eng woord in APLAs well, there are further hints at iMac G5 and eMac updates. The new systems are reported to be shipping to dealers this week. No word on iBook updates, however... which have also been anticipated.
Verwijderd
Waarom doen ze niet alles precies tegelijk? Op zijn minst die powermacs en 10.4 hadden toch tegelijk gekund? Geeft IMO een veel grotere impact.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:38:
mogelijk daarna de iBook en Mini, maar het zal me niet verbazen als hier nog wel een maandje of twee overheen gaat, er zijn simpelweg te weinig (eng woord in APL) geruchten...
Hoop niet dat het nog maanden gaat duren met die mini. Zit hier net iemand over te halen om een Apple te kopen, maar in de huidige config is de menu eigenlijk best duur. Het scheelt 'maar' 80,- maar als er standaard 512 inzat zou wel compitatief zijn met bv Dell machines. Nu moet er EN een keyboard en muis bij EN een geheugen uitbreiding EN een scherm. Dan zit je toch al snel op veel geld.
Apple schiet op met die 512 standaard. Wat schiet het nu op om dat uit te stellen?
Kijk ik nu verkeerd of hebben ze het weer terugveranderd? Want ik zie zowel in de NL Store, als de US Store, als de NL info-pagina's over de iBook nog steeds overal Mac OS X 10.3 Panther bij staan...Sfynx schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:24:
In de Apple NL online store zit er nu Tiger bij de iBooks... RAM nog ongewijzigd
Je kijkt verkeerd?The Evil Brain schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:50:
[...]
Kijk ik nu verkeerd of hebben ze het weer terugveranderd? Want ik zie zowel in de NL Store, als de US Store, als de NL info-pagina's over de iBook nog steeds overal Mac OS X 10.3 Panther bij staan...
Hier staat duidelijk Tiger.
Verwijderd
Verwijderd
De nieuwe iMac heeft wel 512 standaard zitten nu!
Ga ik nu weer even verder twijfelen over de mac mini...
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Verwijderd
Van 79 euro naar 49,99? Tis tenminste wat, maar wel -erg- mager. Het betekent simpelweg dat de geheugen uitbreiding nu gewoon prijzig is ipv ranzigge afzetterij.Martin Sturm schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:33:
De prijs voor de upgrade naar 512MB voor de mini is vanmiddag (terwijl ik mijn Mac Mini aan het kopen was) verlaagd van iets van 79 euro naar 49,99. Ook de prijs voor de 1GB upgrade verlaagd naar 220 euro ipv 300+ euro.
Het feit blijft bestaan dat ze eigenlijk geen machine met 256MB meer in de schappen zouden moeten zetten. Schrap dan het 256MB model en zeg eerlijk dat het ding 550,- kost. Als je nog het keyboard en muis erbij optelt dat zit je nu op een prijs die eigenlijk helemaal niet goedkoop is.
Begrijp me niet verkeerd. Apple is een A merk, en ik betaal er erg graag iets meer voor (heb ik het verleden ook gedaan en dat was een sloot meer geld dan de mini nu kost). Waar het om gaat is dat Apple de machine aanprijst als het goedkope alternatief voor 499,- terwijl je in de praktijk nooit op dat bedrag komt (ja, als je nog zelf 256MB en een keyboard + muis hebt liggen).
Tevens, betekent deze prijsverlaging van de geheugen uitbreiding dat een echte nieuwe versie (zoals met de G5 en iMac) zeker van de baan is? Immers, je gaat niet eerste de prijs subtiel verlagen en dan 2 dagen daarna een 'geheel' nieuwe config uitbrengen, toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 10:55 ]
[ Voor 94% gewijzigd door dawuss op 04-05-2005 17:48 ]
PSN: djmurcielago
ik vrees dat je wat meer moet betalen, sowieso bied apple best veel waar voor het geld, en de rest heb je waarschijnlijk al liggenVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:47:
[...]
Van 79 euro naar 49,99? Tis tenminste wat, maar wel -erg- mager. Het betekent simpelweg dat de geheugen uitbreiding nu gewoon prijzig is ipv ranzigge afzetterij.
Het feit blijft bestaan dat ze eigenlijk geen machine met 256MB meer in de schappen zouden moeten zetten. Schrap dan het 256MB model en zeg eerlijk dat het ding 550,- kost. Als je nog het keyboard en muis erbij optelt dat zit je nu op een prijs die eigenlijk helemaal niet goedkoop is.
Begrijp me niet verkeerd. Apple is een A merk, en ik betaal er erg graag iets meer voor (heb ik het verleden ook gedaan en dat was een sloot meer geld dan de mini nu kost). Waar het om gaat is dat Apple de machine aanprijst als het goedkope alternatief voor 499,- terwijl je in de praktijk nooit op dat bedrag komt (ja, als je nog zelf 256MB en een keyboard + muis hebt liggen).
Tevens, betekent deze prijsverlaging van de geheugen uitbreiding dat een echte nieuwe versie (zoals met de G5 en iMac) zeker van de baan is? Immers, je gaat niet eerste de prijs subtiel verlagen en dan 2 dagen daarna een 'geheel' nieuwe config uitbrengen, toch?
ik bedoel: heb je al een beeldscherm? dan heb je vast ook wel een muis en toetsenbord
waar haal je eigenlijk het verhaal vandaan dat 256 mb te weinig zou zijn?
Kom op man.. lees dit forum eens door.. dat is gewoon algemeen bekend. Voor Tiger dan hèdjmurcielago schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:40:
[...]
ik vrees dat je wat meer moet betalen, sowieso bied apple best veel waar voor het geld, en de rest heb je waarschijnlijk al liggen
ik bedoel: heb je al een beeldscherm? dan heb je vast ook wel een muis en toetsenbord
waar haal je eigenlijk het verhaal vandaan dat 256 mb te weinig zou zijn?
Op mn werk zit iedereen op een mac en ik durf het haast niet te zeggen maar het meerendeel zit op nieuwere g4's en g5's met 256 mb ram. Het is wel voornamelijk concepting en office werk wat ze op die machines doen maar zolang je niet 20 documenten openzet werkt het prima. Het is maar net wat je er mee doet...HyperioN. schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:58:
[...]
Kom op man.. lees dit forum eens door.. dat is gewoon algemeen bekend. Voor Tiger dan hè
256 MB is niet voor iedereen voldoende, maar de vraag of het dan altijd te weinig is, MacOS X gebruikt best wat geheugen maar zolang het multitasken weinig gedaan wordt en de applicaties zelf niet met grote bestanden werken, dan kan het wel voldoende zijn.
Omdat er klanten zijn die genoeg aan 256 MB hebben is het dus absoluut onzin dat het "schandalig" is dat mac mini's met 256 MB verkocht worden.
Op PowerMac is het een ander verhaal, de doelgroep ligt toch anders en ik denk dat er vrijwel niemand is die bewust slechts 256 MB neemt, dat is vermoedelijk altijd per vergissing, maar ja je hebt natuurlijk van die mensen.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Nu heb ik er 1GB in, en alles gaat zo veel soepelder. Als ik na een tijdje in Eclipse gewerkt te hebben even naar mijn mail wilde dan moest ik met 512MB echt wel 5 a 10 seconden wachten af en toe. Dat is nu gewoon instant. Ook een nieuwe terminal openen duurde ongeveer zo lang. Ook instant nu.
Als je naar de geheugen prijzen in de winkel kijkt is ram eigenlijk echt niet duur. Zelfs 1 GB los gekocht is helemaal niet duur.
In mijn g3 iMac heb ik al jaren 320MB zitten. Die gebruik ik alleen voor typische huiskamer zaken: beetje surfen en mail lezen met OS X 10.2. Het gaat, maar is eigenlijk net aan te krap als je een paar dingen tegelijk open wilt hebben. Daarom weet ik zeker dat 256MB voor een nieuwe machine veels te weinig is. Het is daarnaast ook een beetje een gevoel. Zo'n oude machine als de mijne die al jaren lang 320MB heeft, wat toen ook helemaal niet duur was (dacht 80 gulden voor een 256MB uitbreiding toen), dan voelt het gewoon een beetje apart dat een gloednieuwe machine met minder ram komt dan het oude beestje wat ik nu heb.
zo is het toch ook met de huidige wintel's?