Ik heb hier thuis een webserver staan, waar ik voornamelijk plaatjes op host en een kleine website op draai. Nu heb ik enkele maanden geleden de boel eens opnieuw geinstalleerd en wat programma's geupgrade. De problemen lijken sindsdien begonnen te zijn.
Het gaat om het volgende. Ik draai Apache met PHP en MySQL, en dat gaat allemaal goed. Website draait, de gehoste plaatjes worden prima overal getoond. Alleen na verloop van tijd laat ie opeens met geen mogelijkheid de plaatjes meer zien. Als ik dan naar mijn eigen website surf krijg ik alle tekst goed te zien, de layout is goed, dus HTML komt iig goed binnen. Maar verder laat hij de bijbehorende JPGs en GIFs niet zien. Geen pixel.
Als ik dan op m'n server kijk, lijkt alles goed te draaien. Apache geeft groen licht, geen foutmeldingen of wat dan ook. Ik probeer apache dan te herstarten. Geen resultaat. Nog eens. En dan krijg ik wel een melding van een fout in Apache. Een vrij algemene fout in de trant dat ie niet gestart kan worden oid. Het enige wat ik dan kan doen is de server herstarten, en dan doet alles het weer.
Is zo'n dergelijk probleem bekend bij andere tweakers? Heb ik toevallig een brakke release van Apache te pakken? In short: Hoe los ik dit op?
De broodnodige specs:
Software:
Windows 2000 SP4
Apache 2.0.53
PHP 5.0.3
MySQL 4.1
Deerfield VisNetic Firewall 2.2.6
Sygate Home Network 4.2 build 805 (internet delen over workstations)
Hardware:
Asus A7S-VM
1Gb Kingston SDRAM
AMD Duron 800MHz
Promise ATA133 TX2
2x250Gb Western Digital
1x60Gb Maxtor
1x120Gb Western Digital
3Com 10/100 NIC
Het gaat om het volgende. Ik draai Apache met PHP en MySQL, en dat gaat allemaal goed. Website draait, de gehoste plaatjes worden prima overal getoond. Alleen na verloop van tijd laat ie opeens met geen mogelijkheid de plaatjes meer zien. Als ik dan naar mijn eigen website surf krijg ik alle tekst goed te zien, de layout is goed, dus HTML komt iig goed binnen. Maar verder laat hij de bijbehorende JPGs en GIFs niet zien. Geen pixel.
Als ik dan op m'n server kijk, lijkt alles goed te draaien. Apache geeft groen licht, geen foutmeldingen of wat dan ook. Ik probeer apache dan te herstarten. Geen resultaat. Nog eens. En dan krijg ik wel een melding van een fout in Apache. Een vrij algemene fout in de trant dat ie niet gestart kan worden oid. Het enige wat ik dan kan doen is de server herstarten, en dan doet alles het weer.
Is zo'n dergelijk probleem bekend bij andere tweakers? Heb ik toevallig een brakke release van Apache te pakken? In short: Hoe los ik dit op?
De broodnodige specs:
Software:
Windows 2000 SP4
Apache 2.0.53
PHP 5.0.3
MySQL 4.1
Deerfield VisNetic Firewall 2.2.6
Sygate Home Network 4.2 build 805 (internet delen over workstations)
Hardware:
Asus A7S-VM
1Gb Kingston SDRAM
AMD Duron 800MHz
Promise ATA133 TX2
2x250Gb Western Digital
1x60Gb Maxtor
1x120Gb Western Digital
3Com 10/100 NIC
Think of me long enough to make a memory