[Apache] Plaatjes willen niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 11:58
Ik heb hier thuis een webserver staan, waar ik voornamelijk plaatjes op host en een kleine website op draai. Nu heb ik enkele maanden geleden de boel eens opnieuw geinstalleerd en wat programma's geupgrade. De problemen lijken sindsdien begonnen te zijn.

Het gaat om het volgende. Ik draai Apache met PHP en MySQL, en dat gaat allemaal goed. Website draait, de gehoste plaatjes worden prima overal getoond. Alleen na verloop van tijd laat ie opeens met geen mogelijkheid de plaatjes meer zien. Als ik dan naar mijn eigen website surf krijg ik alle tekst goed te zien, de layout is goed, dus HTML komt iig goed binnen. Maar verder laat hij de bijbehorende JPGs en GIFs niet zien. Geen pixel.

Als ik dan op m'n server kijk, lijkt alles goed te draaien. Apache geeft groen licht, geen foutmeldingen of wat dan ook. Ik probeer apache dan te herstarten. Geen resultaat. Nog eens. En dan krijg ik wel een melding van een fout in Apache. Een vrij algemene fout in de trant dat ie niet gestart kan worden oid. Het enige wat ik dan kan doen is de server herstarten, en dan doet alles het weer.

Is zo'n dergelijk probleem bekend bij andere tweakers? Heb ik toevallig een brakke release van Apache te pakken? In short: Hoe los ik dit op? :P

De broodnodige specs:

Software:
Windows 2000 SP4
Apache 2.0.53
PHP 5.0.3
MySQL 4.1
Deerfield VisNetic Firewall 2.2.6
Sygate Home Network 4.2 build 805 (internet delen over workstations)

Hardware:
Asus A7S-VM
1Gb Kingston SDRAM
AMD Duron 800MHz
Promise ATA133 TX2
2x250Gb Western Digital
1x60Gb Maxtor
1x120Gb Western Digital
3Com 10/100 NIC

Think of me long enough to make a memory

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat staat er in je error_logs? Wat gebeurt er als je het plaatje direct aanroept? Staat er dan wat in de broncode van het ding toevallig? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

draai ie windows 2000 server ? of ''gewoon'' want volgens mij heb je dan sygate niet nodig voor inet delen want ik heb het hier ook niet op staan
is dhcp toch voor internet delen ?

en sinds wanneer is het, wat had je toen veranderd ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Pantalaimon
Ik kan niet echt error entries vinden direct gerelateerd aan mijn probleem. De browser zelf ontvangt ook geen error. Alleen "Waiting for <......>". Deze entries ben ik, naast wat PHP warnings die me bekend zijn, nog wel tegengekomen, die ik niet echt kan plaatsen:
[Fri Apr 29 19:42:52 2005] [warn] (OS 121)The semaphore timeout period has expired. : winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.
[Fri Apr 29 19:42:52 2005] [warn] (OS 64)The specified network name is no longer available. : winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.
M'n access logs geven wel aan in de "probleemperiode" de plaatjesrequest (oa usericons) afgehandeld te hebben. Ik twijfel nu wel of alleen van lokale werkstations de images requests weigert (laat hangen). Alleen kan ik nu het probleem niet op commando herproduceren om dat na te gaan. :/.

Ik draai Win2K "gewoon". Ik vond/vind sygate wel een handiger hulpmiddel voor internet sharing. Ik gebruik het al jaren op mn server, zonder problemen.

De problemen waren dus gekomen sinds ik m'n server opnieuw had ingericht. Nieuwe apache, nieuwe firewall.

• Pantalaimon
Okay, het probleem doet zich weer voor, en ik heb iemand gevraagd om van buitenaf te kijken of ze dezelfde resultaten krijft als ikzelf intern. Dat bleek dus inderdaad het geval - ook zij kreeg geen plaatjes te zien, alleen puur de tekst.

Als het goed is kun je m'n usericon (webicon) ook niet zien nu. Zo ja, dan heb ik herstart ;)

Ik heb de error en access logs er nog eens op nageslagen, en er is niks vreemds uit te halen op tijdstip van testen.

Nu probeert mn browser m'n site al zo'n 10 minuten te laden, en is er eindelijk 1 plaatje zichtbaar. Werd niet eens langzaam opgebouwd. Het verzenden zelf gaat prima dus, het lijkt wel alsof de verbinding initializeren niet lukt oid.

Nu merkte ik net nog iets raars. Mn site was nog bezig met (proberen te) laden, en mn browser gaf erbij aan "Reading spider007.net". WTF. Niks op mn site refereert naar die site, ik hoor er nu pas voor het eerst van. Iemand enig idee wat het is? Of ben ik nu gewoon paranoid? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Pantalaimon op 02-05-2005 12:40 ]

• Pantalaimon
Nieuwe Apache erop gezet (2.0.53 -> 2.0.54), en dat hielp ook niets.

Iemand nog suggesties?

• Pantalaimon
Onder het mom van UTFS post ik hier maar een mogelijke oplossing voor bovenstaand probleem.
Ik heb deze net geimplementeerd en weet dus niet in hoeverre dit voor mij effect heeft, maar voor vele anderen hielp het goed

Over de bug (BugZilla):
http://issues.apache.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=21425

En de mogelijke oplossing:

Voeg toe (of wijzig) aan httpd.conf:

Win32DisableAcceptEx
EnableSendfile Off
EnableMMAP Off

edit: Dit lijkt prima te werken! Sindsdien geen last meer gehad van weigerende plaatjes, en de performance lijkt er ook op vooruit te zijn gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Pantalaimon op 07-06-2005 01:14 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:04
Ter informatie. De hier gegeven oplossing was voor mij ook van toepassing op een Linux installatie (Debian 3.8 + Apache 2.x.x) waarbij het IP-adres dynamisch toegewezen wordt (Ja uiteraard betreft het hier een test-server).

Hans van Zijl

Pagina: 1