Toon posts:

hoe extern scsi harddisk in slaap te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb een externe kast met een Plextor brander +cdrom speler + een seagate barracuda 4,3 gb scsi schrijf. Dit alles gebruik ik om te branden, erg pretige combo zo. Maar als ik mijn computer opnieuw boot en ik geen cdr's meer wil branden, wil ik dat ik deze externe scsi schrijf parkeren, zodat hij niet van 7200 toeren direct de stroom eraf gaat. Weet iemand een oplossing omdeze seagate "netjes" in slaap te krijgen, is er softwaar voor???
Bedankt.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

als je een adaptec kaartje hebt, dat zit in de easyscsi software van adaptec..

IP Rocks

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zich is het helemaal niet zo erg als gewoon de stroom eraf haalt. Je moet er alleen voor zorgen dat er geen lees/schrijf activiteiten zijn.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Dat werkt dus niet, want elke keer dat je een explorer window opent zal windows alle drives scannen.. en er dus eentje missen en uit zijn stekker gaan...

Als je hem niet nodig hebt kun je hem wel uit laten staan tijdens het booten, dan neemt windows hem gewoon niet in zijn lijstje op...

Dat is beter als die sleepfunctie want zoals ik net al zei scant windhoos zin drives regelmatig en dan start hij ook weer op uit zijn sleepmode.

anders moet je de drive gewoon uitzetten en direct een hardware refresh doen dan haalt windows hem ook uit de lijst..

IP Rocks