Toon posts:

Medion 17'TFT monitor kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zins de dag op gisteren zeer tevreden geweest over m'n 17"activ sxga lcd Color monitor. Van Medion. Deze heb ik ooit bij de Aldi gehaald.

Maar hellaas begaf hij het gisteren. Het scherm werd zwart, en gaf geen kick meer. Naar wat dingen geprobeert te hebben. Eerst een ander beelscherm erop. Dus het lag niet aan de computer. Ik heb 2 x vga poorten. Dus allebij gecontroleert. Niks mis mee. Als ik de adapter aansluit dan geeft hij wel het lichtje op de on/off knop. Maar verder doet hij niks.

Kan dit nog gemaakt worden, of moet ik hem weg gooien. ik heb alleen nog niet de kabel gecontoleert, zou die kapot kunnen zijn. Of is dat niet mogenlijk dat hij dan niks meer doet ?

:X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 13:40 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:30

Thandor

SilverStreak

Hmm, volgens mij zitten er TL lampen in zo'n monitor. Misschien dat de inverter ervan stuk is :?
Nu ben ik niet zo'n expert in TFT monitoren maar dit lijkt mij de meest waarschijnlijke reden ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik jou was zou ik contact opnemen met Medion. De service moet goed zijn. Ik heb van iemand gehoord dat die een beeldscherm had (buiten de garantieperiode) met een defect aan/uit-knopje. Die is voor niks vervangen door Medion, en zelfs door een nieuwer model!
Nooit geschoten altijd mis ;).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thandor schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:41:
Hmm, volgens mij zitten er TL lampen in zo'n monitor. Misschien dat de inverter ervan stuk is :?
Nu ben ik niet zo'n expert in TFT monitoren maar dit lijkt mij de meest waarschijnlijke reden ;)
Er zitten CCFLs in die dingen, geen TL gezien dat veel te heet zou worden.

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:29
Ik gebruik op het moment een 19'' CRT van Medion in afwachting van m'n Dell 2405FPW. Aangezien de CRT het na +/- 12 maanden begaf heb ik contact opgenomen met Medion. Nadat het scherm was opgestuurd kreeg ik direct een nieuwe toegestuurd. Gewoon even contact opnemen.
Anywaysz, een taalcursus Nederlands zou niet misplaatst zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Taalcursus ? Ik heb het wel 3x over gelezen! Ik ben hellaas zwaar dyslectie's.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:44
Zet 'm eens gewoon aan (aangezien ie dat nog wel lijkt te doen) en schijn met een FELLE led/zaklamp oid eens op het paneel. Als je goed kijkt kun je (waarschijnlijk) je letters zien.

Zo ja: Dan is je backlight of invertor defect. backlight = lastig aan te komen, invertor... ach, als helderheidsregeling niet belangrijk is haal je er desnoods eentje van een CCFL (casemodding) af en (mis)bruik je die. Uiteraard niet helemaal netjes en overeenkomstig met je backlight, maar t werkt wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. zou ik eens probeeren.
Pagina: 1