Windows SBS2003 + Celsius 670 installatie

Pagina: 1
Acties:

• kokkel koks
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03-2025
Momenteel ben ik bezig voor een bedrijf op de

Fujitsu Siemens Celsius 670
Intel i860
Dual processor 2x Xeon 2,2Ghz
Qlogic 12160 scsi
(indien er meer info nodig is post ik het)

Windows Small Business Server 2003 te installeren.

Momenteel kan ik nergens een driver vinden en probeer ik de W2K driver. Als ik de driver heb opgegeven bij de installatie, dan zegt W2K3 sbs dat Windows daar een standaard driver voor heeft. (als ik deze driver niet opgeef vindt W2K3 de SCSI drive niet). ik krijg nu de keuze om de driver van windows te gebruiken of van de leverancier. druk ik op S, dan gaat de installatie niet verder. Ik moet dus de driver van Windows kiezen.

na het kopieren van de bestanden en de installatie start de pc opnieuw op. Ik zie het logo van windows 2003 en het balkje zie ik een seconde lopen en dan schiet er in een flits een blauw scherm voorbij. Hierop kan ik in de vluchtigheid lezen dat het gaat om een stop, waarbij de computer zich weer reset en in een loop blijft opstarten en restarten.'

de technische details:

Stop: 0x0000007B (0xf798A63C, 0xC0000034.

bij het zoeken op internet zie ik dat het gaat om het niet kunnen initialiseren van de juiste driver. is dit voor 100% te blamen aan de SCSI driver? Heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt voor de antwoorden

Joost

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De Celsius 670 is volgende site van Fujitsu-Siemens een workstation - in dit geval zou ik dus de WindowsXP drivers eens proberen te gebruiken (ipv de 2000 drivers) :)

• kokkel koks
ik heb een Windows XP driver gebruikt, maar bij het opstarten van de installatie staat er:

deze driver is nieuwer dan die van windows

S=diskette gebruiken ENTER=Windows gebruiken

als ik op S druk doet hij niks... alleen met enter kan ik verder...

als alles geinstalleerd is doet de pc precies hetzelfde.
Als ik de Intel drivers probeer, dan herkent hij de scsi drive niet omdat het w2k drivers zijn die nog ouder zijn dan die van w2k3. ze hebben er geen van XP.

Na een paar keer installeren krijg ik nadat ik een gewone ide schijf wil installeren de melding:

Het bestand \w2k\ql12160.sys heeft een onverwachte fout (32768) veroorzaakt op regel 2187 in ntsrv03\base\boot\setup\oemdisk.c.

iemand anders nog suggesties? (ben niet zo'n ster in drivers... maar zijn die drivers zelf te maken?)

[ Voor 18% gewijzigd door kokkel koks op 01-05-2005 20:09 . Reden: extra info ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe bedoel je
als ik op S druk doet hij niks
?

Je krijgt een fout m.b.t. de driver of hij doet 't namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kokkel koks
windows gaat niet verder met de installatie als ik op S klik

Verwijderd

Dit heb i kal zo vaak gehad, als je op S drukt gebeurt er niets, dan moet je op E drukken en dan kan het wel ... vraag me niet waarom .. misschien keyboard indeling of gewoon een bug die er maar in blijft ...Probeer dat eens ;)

Verwijderd

Volgens de Qlogic internetsite wordt Windows 2003 server (32bit) niet ondersteund voor deze IC, er is overigens wel een Beta Windows 2003 (64bit) driver maar die zal wel niet werken. Ook op de site`s van fabrikanten Adaptec/Intel die producten (Moederborden/Controlers) hebben gemaakt rondom deze IC, zijn geen Windows 2003 drivers te vinden. Je zult het ben ik bang moeten doen met Win2k/WinXP drivers, en als dat niet werkt kun je altijd nog een SCSI kaart plaatsen.

Volgens de Fuj. Siem. site zit er in sommige exemplaren van de Celsius 670 een Adaptec 29160 controller (PCI) deze wordt wel ondersteund voor Server 2003.

Het probleem wat je nu hebt wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat je een werkstation wilt gaan gebruiken als server. Fujitsu Siemens rust servers meestal uit met een Adaptec of LSI controler die meestal iets beter wordt ondersteund voor toekomstige server besturingssystemen.

• kokkel koks
Huilen met de pet op ben ik dus bang voor....

maar ik heb besloten een andere aanpak te proberen. of het lukt is een tweede. het gaat als volgt en geef maar commetaar als het zowiezo niet gaat lukken....

ik installeer het werkstation op een ide schijf. na de complete installatie installeer ik een aantal SCSI drivers. als ik er een gevonden heb die compatible is en werkt, dan start ik de pc opnieuw op en ga ik Ghost erop installeren. ik maak een image van de ide schijf en kopier die over de SCSI schijf..... Op hoop van zegen!!!!

ps is het veel werk om zo'n driver te maken? kunnen ze die Windows 2003 64bit niet makkelijk in Windows 2003 32bit converteren?

Alvast bedankt voor jullie support

• kokkel koks
MWAHAHAHAHAAHA

Dames en heren bedankt voor alle hulp. zojuist heb ik de scsi driver van Siemens van XP geinstalleerd en de SCSI schijf werd herkent. daarna een clone getrokken van mijn ide schijf. bij het opnieuw opstarten vanaf de SCSI geen vastlopend blauw scherm maar een keurig geinstalleerde server.....

Voor de mensen met soortgelijke problemen gewoon ff logisch nadenken lost een hoop op..

van mij mag deze topic gesloten worden... nogmaals bedankt

Joost :*)
Pagina: 1