compaq (bios) wachtword

Pagina: 1
Acties:

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 16:05
hallo,weet iemand of er een wachtword is (master password) ofzow van aan compaq bios?
ik weet dat deze bestaan van award bios'en. Allen van compaq nog nooit van gehoord..

Het zit zo dat ik van iemand een notebok te leen heb met een wachtword erop.. en heb gezegt dat ik het wel eens zou proberen. weet iemand dit? zou echt enorm gaaf zijn!

-

Verwijderd

Test eerst 12345 of 123456 of verder (89)

Lukt dit niet, dan kun je altijd zoeken op www.compaq.com of www.compaq.nl

Jord.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 17:06 schreef Jorden het volgende:
Test eerst 12345 of 123456 of verder (89)

Lukt dit niet, dan kun je altijd zoeken op www.compaq.com of www.compaq.nl
kan me haast niet voorstellen..anders zou het wel heel erg makkelijk zijn! Maar ik ben benieuwd of het hiermee is gelukt! Maar nogmaals...het kan me echt niet voorstellen..

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
In Compaq DESKTOPS zit een jumper waarmee je dat password uit kan zetten.
Misschien zit er ook wel zoiets op een laptop ?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:17
Op woensdag 10 januari 2001 16:50 schreef xonide het volgende:
hallo,weet iemand of er een wachtword is (master password) ofzow van aan compaq bios?
ik weet dat deze bestaan van award bios'en. Allen van compaq nog nooit van gehoord..

Het zit zo dat ik van iemand een notebok te leen heb met een wachtword erop.. en heb gezegt dat ik het wel eens zou proberen. weet iemand dit? zou echt enorm gaaf zijn!
Tuurlijk je leent een notebook met password, maar je krijgt het password er niet bij... Erg geloofwaardig :r :r

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op woensdag 10 januari 2001 16:50 schreef xonide het volgende:

Hehe, en die iemand heeft 'm zekers ook van iemand anders geleend... ;)
Wat voor eentje is het ?!?! De nieuwe zijn volgens mij niet zo makkelijk om daar het password uit te halen. :)

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er bestaan ook programmaatjes om het password van je bios op te sporen.

Kijk hier: http://www.tweakfiles.com/bios/
Het programmaatje cmospwd bijvoorbeeld vindt het password van diverse bios versies van Award, AMI en Phoenix. Of het ook met een Compaq notebook werkt weet ik niet, is een kwestie van uitproberen.

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

welke type is het ? de methode verschilt namelijk per type. (dus het 15xx nummer)

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Als het een armada 1100 of hoger is, moet je hem openschroeven, de CMOS batterij er uit halen, alle andere normale batterijen er uit halen, 5 minutenm wachten, dan opstarten op de netstroomkabel.
Dan krijg je de melding 162 system options not set, en die save je met F1 of F2, dan alle batterijen terug en voila het paswoord is weg... so everybody happy!!!!??

• xonide
Bedankt. zal het vanavond proberen.. als het nit lukt zet ik wel het type nummer neer. mischien dat dat helpt.

hej de groeten

-

• Patser
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

En anders moet je ff zoeken naar ŽkillcmosŽ.
Werkt bijna altijd.
Žt Sloopt alleen je wachtwoord, niet je hele cmos dus...

• xonide
Op donderdag 11 januari 2001 22:38 schreef Mihoen het volgende:
En anders moet je ff zoeken naar ŽkillcmosŽ.
Werkt bijna altijd.
Žt Sloopt alleen je wachtwoord, niet je hele cmos dus...
jammer. het is NOG niet gelukt. killcmos is mooi allen ik kom de hele pc niet in. zit een wachtword dus tijdens het booten..

-

• Patser
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Hmm, jammer. Ik dacht dat Žt alleen op de bios zat. |:(
Gaat dus niet werken als je niet kunt booten.
Wat voor Compaq is Žt? Een "gewone pc" of een laptop?
Je zou de bios er uit kunnen halen en opnieuw flashen op een andere machine (hotswap).

Verwijderd

Kijk effe bij Compaq bij support/drivers
Pagina: 1