Sinds ik Tiger geinstalleerd heb, heb ik grote problemen met remote X11 sessies. Lokaal lijkt alles normaal te werken (alleen heb ik nog geen geluid in XMMS) maar remote is echt bagger. Ik heb vooral konqueror, xmms en amule geprobeert maar dat loopt allemaal alles behalve soepel. XMMS en aMule gaan constant plat, konqueror is enorm traag in met de beeldopbouw en b.v. de rechtermuisknop doet het niet meer.
Bij het opstarten van bijvoorbeeld Konqueror krijg ik sowieso een enorme lijst foutmeldingen:
en daarna is de beeldopbouw (en ook het scrollen) echt enorm langzaam.
xmms gaat meteen plat als ik met de rechtermuisknop op het venster klik waarna ik het volgende te zien krijg:
Zelfde soort foutmeldingen bij aMule bij b.v. het resizen van window panes e.d. Niet bepaald bruikbaar dit, onder Panther werkte het allemaal vrij aardig...
Dit alles met zowel de X11 die bij Tiger zit als de XDarwin die je via Fink kan installeren. De remote X server is een Debian Sarge bak met:
Meer mensen met deze problemen of is bij installatie gewoon helemaal whacked?
Bij het opstarten van bijvoorbeeld Konqueror krijg ik sowieso een enorme lijst foutmeldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| X Error: BadAtom (invalid Atom parameter) 5 Major opcode: 20 Minor opcode: 0 Resource id: 0xc2 [...] X Error: BadWindow (invalid Window parameter) 3 Major opcode: 7 Minor opcode: 0 Resource id: 0x57 X Error: BadWindow (invalid Window parameter) 3 Major opcode: 7 Minor opcode: 0 Resource id: 0x57 Xlib: extension "SHAPE" missing on display "localhost:10.0". |
en daarna is de beeldopbouw (en ook het scrollen) echt enorm langzaam.
xmms gaat meteen plat als ik met de rechtermuisknop op het venster klik waarna ik het volgende te zien krijg:
code:
1
2
3
4
| Gdk-ERROR **: BadWindow (invalid Window parameter) serial 3615 error_code 3 request_code 38 minor_code 0 Gdk-ERROR **: BadAccess (attempt to access private resource denied) serial 3616 error_code 10 request_code 102 minor_code 0 |
Zelfde soort foutmeldingen bij aMule bij b.v. het resizen van window panes e.d. Niet bepaald bruikbaar dit, onder Panther werkte het allemaal vrij aardig...
Dit alles met zowel de X11 die bij Tiger zit als de XDarwin die je via Fink kan installeren. De remote X server is een Debian Sarge bak met:
code:
1
2
3
4
5
| XFree86 Version 4.3.0.1 (Debian 4.3.0.dfsg.1-12.0.1 20050223080930 joshk@triplehelix.org) Release Date: 15 August 2003 X Protocol Version 11, Revision 0, Release 6.6 Build Operating System: Linux 2.6.9 i686 [ELF] Build Date: 23 February 2005 |
Meer mensen met deze problemen of is bij installatie gewoon helemaal whacked?