Bestanden delen met Asus WL500g Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 20:01
Ik heb deze vraag al eerder gepost op een ander forum maar tot nu toe hebben ze mij daar nog niet veel verder kunnen helpen, dus richt ik mijn hulp tot jullie.

Situatie:

Desktop: win XP pro (geen SP2), linksys netwerk kaart

Mobile: win XP pro (geen SP2), ingebouwde W-LAN, merk Asus

Router: Asus WL500g Deluxe, ingesteld als een Home Gateway, Low Security level (geen WEP protocol of iets dergelijks)

Na een beetje knutselen met de instellingen is het me uit ieindelijk gelukt om met beide PC's verbinding te maken met internet, pingen naar elkaar lukt ook.

Probleem komt echter dat ik als naar Netwerklocaties gaat en dan zoeken naar computers in werkgroepen gaat. Ik krijg dan nog wel de twee PC's te zien, maar heb enkel de mogelijkheid om de gedeelde mapen op de eigen PC te verkennen. Kies ik de andere PC dan krijg ik een foutmelding.

\\Desktop / \\Mobile niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machitgen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigen hebt.

Mijn eerste gedachten waren dat een mogelijk firewall voor deze melding verantwoordelijk as. Ik heb dus zowal de complete antivirus software met firewall uitgeschakeld als de firewall bij de geavanceerde eigenschappen van de verbinding. Ik heb dit ook nog gedaan bij de router.

De sugesties in het andere forum:

Uitvoeren kiezen met het commando: \\computer_naam -> Geeft zelfde foutmelding
Gast Account inschakelen -> Foutmelding blijft
Gebruikers/Beheerders Account wachtwoord geven -> Foutmelding blijft

Probleem is echter nog steeds niet verholpen en ook de andere pc geeft dezelfde melding. Mijn gevoel zegt dat het een bepaalde instelling betreft met de router.

Iemand een idee???

Nog 1 suggestie, niet alle termen zijn voor mij zelfsprekend, anders had ik waarschijnlijk wel de kennis om het zelf op te lossen, probeer het dus simpel te houden als het kan.

Alvast Bedankt, Eric

Verwijderd

Zet Simple Filesharing op beide pc's uit en controleer vervolgens de privileges even. Hier zal ergens iets niet goed zitten. Je kan dit uitzetten door in explorer voor Folder Options te kiezen en dan tabblad View; hier zal ergens een vinkje staan voor simple filesharing. De privileges kun je checken door de eigenschappen van de shared folder te bekijken.

Verder, draadloos zonder enige beveiliging is natuurlijk niet echt slim. Zeker niet als je bestanden gaat sharen zonder accounts te gebruiken :)

• 1107972
Wat heb ik gedaan -> Eenvoudig bestanden delen uitgevinkt zoals gezegd.

De eigenschappen van de gedeelde schijven gecontroleerd op delen, de instellingen:

Deze map delen aangevinkt, Maximaal toegestaan aantal aangevinkt,

Machtigingen: Volledig beheer, Wijzigen, Lezen toestaan voor iedereen.

Resultaat, zelfde foutmelding helaas.

P.S. ik heb gekozen voor geen beveiling omdat dit naar mijn idee de snelheid van de datatransfer ten goede komt en dat het bij het instellen van een netwerk problemen kan voorkomen. Daarnaast woon ik in een veilige omgeving met alleen familie en weilanden met koeien.

Verwijderd

En wat als je de accounts op beide pc's van een wachtwoord voorziet?

• 1107972
Is al gebeurd, zie eerste post.

• lesleyudw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb hetzelfde probleem gehad, de manier waarop ik dit heb opgelost was om op beide sp2 te installeren.

MvG

Lesley

• 1107972
Ik heb tot nu toe nog niet zulke goede ervaringen gehad met SP2, misschien zou je me ff een simpele uitleg kunnen geven hoe ik het moet doen, zodat ik zeker weet dat ik het goed doet.

Ik heb niet de legale versie van Windows XP Pro, weet niet of dit nog invloed heb.

----Edit ----
Oeps, hier mogen jullie mij dus niet in helpen. Ben wat op het forum gaan zoeken en met een paar cleu's ben ik er toch uitgekomen, ben het nu aan het installeren. Ik laat het resultaat nog wel weten.

[ Voor 29% gewijzigd door 1107972 op 01-05-2005 21:27 ]

• 1107972
Het is me uiteindelijk gelukt na wat stoeien op SP2 op beiden PC's te krijgen maar ik krijg nog steeds geen resultaat. Heb gelijk ook direct beide firewalls uitgezet dus daar kan het ook niet aan liggen.

Verwijderd

En een keer testen met 2 nieuwe useraccounts ?

• 1107972
Heb ik gedaan en het leverde me eigenlijk alleen maar meer problemen op in de besturing omdat ik een HID switch gebruikt en alles opnieuw ingesteld moet worden. Maar morgen ga ik wel weer het een en ander proberen.
Pagina: 1