Toon posts:

Paradigit pc, 2 vid kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben sinds kort weer op zoek naar een nieuwe pc. Ik was aan het kijken op de site van paradigit.
Je kon een computer samenstellen naar je wensen, maar er stond 2 keer een videokaart waar je uit kunt kiezen. Nu vraag ik me af hoeveel effect 2 videokaarten hebben tov 1. Hoe word het aangesloten op je monitor aangezien je monitor maar 1 contact heeft voor zo een aansluiting.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je met 2 videokaarten, SLi bedoelt van nVidia, dan heb je ongeveer een prestatiewinst van 90% bij spellen. Het werk wat de videokaart moet verrichten, wordt dan verdeeld over beide VGA's.

Sluit je monitor gewoon aan één van de poorten en je hebt beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 01-05-2005 11:20 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

waar jij over spreekt is SLI een techniek die 2 videokaarten laat samen werken die in games waar het word ondersteund een preformance winst geeft van 50 a 80 % ik zou personelijk voor een sneller 3d kaart gaan in plaats van 2 sloomer ze gebruiken meer stroom en de prestatie winst is er niet altijd soms word het er zelfs sloomer op! |:(

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Als je met 2 videokaarten, dual bedoelt, dan heb je een oppervlakte winst van 100% bij je desktop. Sluit elke monitor gewoon aan één van de poorten en je hebt beeld.

Overigens, de meeste kaarten hebben al standaard 2 uitgangen. Gebruik een dual card config als je:

3 of 4 schermen wilt
2 of 3 schermen en tegelijk een TV wilt aansluiten.

Vooral de combinatie 2 schermen +TV aansluiten zie je nog wel eens in de praktijk.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Topicstarter
ik zat te denken om misschien 2x geforce 6600 GT te pakken, of is het beter om gewoon 1 goede te kopen ipv 2 gemiddelde vid kaarten?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Het nut van SLI is vooral dat je later een kaart erbij kan prikken voor extra prestaties. Als je dat al meteen bij aankoop doet, heeft het weinig nut, naar mijn mening.

Ik zou nu een 6800GT/Ultra nemen, en dan later er nog zoeen bijprikken.

Verwijderd

je kan net zo goed 1 6800gt nemen geloof ik

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat mij zelf beter lijkt is 1 6800GT te nemen, en dan later als er een nieuwe generatie uit is of als het nodig is voor games om er dan nog een 6800GT bij te zetten

Verwijderd

Topicstarter
is het ook mogelijk om 2 verschillende kaarten in te steken. Dat ik nu een 6600gt pak en over bijv een jaar een 6800gt ofzo? Of moet je per se 2 dezelfde kaarten hebben?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

moeten 2 dezelfde zijn ;)
net als met de voddoo's vroeger.
dus 2 x 6600
2x 6600 gt
2x 6800 gt enz...

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1