Ik heb deze week een nieuwe case gekocht en dus wilde ik mijn onderdelen hier opnieuw inbouwen.
Ik heb alle onderdelen uit de oude case gehaald en deze voorzichtig (dat wil zeggen dat ik zeker weet dat ik niks beschadigd of wat dan ook heb) overgezet in de nieuwe case.
Nu komt het probleem:
Alles werkt perfect behalve de harddisk. Daar ik de onderdelen overgeplaatst heb is de setup hetzelfde en zou de configuratie goed moeten zijn. Ik heb alleen een nieuwe floppy drive gehaald, echter neem ik aan dat deze er niet voor kan zorgen dat mijn pc niet meer op start.
Het zit als volgt:
Als ik de pc aan zet blijft deze hangen bij : Detecting IDE devices.
De harddisk spint niet op, althans ik hoor niet het bekende geluid.
Ik kan ook niet in de bios komen, zodra ik 'del' druk hangt de pc.
Ik heb mijn harddisk omgeruild met een Maxtor 40 gb. Met exact dezelfde configuratie start deze perfect op. Als ik mijn Western Digital in een andere pc hang start deze ook niet op. Hieruit neem ik aan dat ik kan concluderen dat mijn hdd rot is.
Echter snap ik niet hoe dit kan komen , daar ik niets vreemds gedaan heb met de onderdelen.
Wat ik ondertussen geprobeerd heb:
Uitschakelen van IDE 2 ( DVD Brander en CD brander )
Uitschakelen van Floppy Drive
Harddisk op IDE 2 zetten.
IDE 2 kabel gebruikt voor IDE 1
Master/Slave/CS settings gewijzigd
Bios Resetten
Pc aan laten staan zodat deze warm wordt (heb gelezen dat soms bij een koude reboot apparatuur niet wil werken)
Hierboven genoemde middelen hebben niet geholpen, dit had ik ook niet verwacht, omdat de pc perfect werkte in de oude kast en de config verder niet aangepast is.
Hierbij even mijn specs:
Coolermaster Centurion case
No name 480 Watt voeding
Msi K7N Delta- L
Athlon XP 3200 +
2x Corsair 256mb PC 3200 (Dual Channel)
1x Kingston 512 mb PC 3200
Radeon 9800PRO AIW 128mb
WD800BB 7200 RPM 80 GB
Liteon CD -Brander 52x32x52
Nec N3520 DVD Brander
Ik vroeg me af of iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen proberen voordat ik terug naar de winkel ga en een nieuwe hdd moet kopen ( ik neem aan dat er maar 1 jaar garantie op WD schijven zit?).
Ik heb alle onderdelen uit de oude case gehaald en deze voorzichtig (dat wil zeggen dat ik zeker weet dat ik niks beschadigd of wat dan ook heb) overgezet in de nieuwe case.
Nu komt het probleem:
Alles werkt perfect behalve de harddisk. Daar ik de onderdelen overgeplaatst heb is de setup hetzelfde en zou de configuratie goed moeten zijn. Ik heb alleen een nieuwe floppy drive gehaald, echter neem ik aan dat deze er niet voor kan zorgen dat mijn pc niet meer op start.
Het zit als volgt:
Als ik de pc aan zet blijft deze hangen bij : Detecting IDE devices.
De harddisk spint niet op, althans ik hoor niet het bekende geluid.
Ik kan ook niet in de bios komen, zodra ik 'del' druk hangt de pc.
Ik heb mijn harddisk omgeruild met een Maxtor 40 gb. Met exact dezelfde configuratie start deze perfect op. Als ik mijn Western Digital in een andere pc hang start deze ook niet op. Hieruit neem ik aan dat ik kan concluderen dat mijn hdd rot is.
Echter snap ik niet hoe dit kan komen , daar ik niets vreemds gedaan heb met de onderdelen.
Wat ik ondertussen geprobeerd heb:
Uitschakelen van IDE 2 ( DVD Brander en CD brander )
Uitschakelen van Floppy Drive
Harddisk op IDE 2 zetten.
IDE 2 kabel gebruikt voor IDE 1
Master/Slave/CS settings gewijzigd
Bios Resetten
Pc aan laten staan zodat deze warm wordt (heb gelezen dat soms bij een koude reboot apparatuur niet wil werken)
Hierboven genoemde middelen hebben niet geholpen, dit had ik ook niet verwacht, omdat de pc perfect werkte in de oude kast en de config verder niet aangepast is.
Hierbij even mijn specs:
Coolermaster Centurion case
No name 480 Watt voeding
Msi K7N Delta- L
Athlon XP 3200 +
2x Corsair 256mb PC 3200 (Dual Channel)
1x Kingston 512 mb PC 3200
Radeon 9800PRO AIW 128mb
WD800BB 7200 RPM 80 GB
Liteon CD -Brander 52x32x52
Nec N3520 DVD Brander
Ik vroeg me af of iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen proberen voordat ik terug naar de winkel ga en een nieuwe hdd moet kopen ( ik neem aan dat er maar 1 jaar garantie op WD schijven zit?).