[MSN] Zijn contactgroepen te kopiëren naar nieuw account?

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik heb een MSN Passport-account met daarop/daarin tig contacten die onderverdeeld zijn in een hele berg contactgroepen. Nu wil ik van account veranderen en van nature ben ik vrij lui dus heb ik geen zin om alle contacten en groepen één voor één over te tikken in m'n nieuwe MSN account. Ik weet (want ik heb het zojuist uitgeprobeerd) dat je je contactenlijst via een .ctt bestand kunt exporteren vanuit je oude account om dan vervolgens weer te importeren in je nieuwe account. Maar tot m'n grote schrik zijn al mijn contactgroepen achtergebleven op m'n oude MSN account. Hoe krijg ik ook mijn contactgroepen overgeheveld naar m'n nieuwe MSN account zónder intensief typ·werk?

Trouwens, daarbij nog een ander vraagje. Ik heb ook Messenger Plus! geïnstalleerd en onder m'n oude MSN account heb ik al m'n contacten voorzien van hun echte namen, want ik werd helemaal gek van al die onduidelijke nicknames. Maar als ik mijn contactenlijst exporteer/importeer dan zijn onder mijn nieuwe MSN account alle echte namen van m'n contactenlijst verdwenen en zit ik wéér tegen die irritante nicknames aan te kijken. Waarom plakt Plus! hun echte namen er niet weer op? Het is toch eigenlijk immers dezelfde contactlijst - ik ben alleen van MSN account veranderd.

Nog even de tech·talk: Ik gebruik MSN Messenger 7.0 build 7.0.0777 met Messenger Plus! 3.52.130 (van 13 april jl.).

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:20

aapelite

Do the kirby!

Menu bovenaan, Contactpersonen --> Contactpersonenlijst opslaan. Vervolgens met nieuwe acount naar zelfde menu en kiezen voor lijst imprteren die je hebt opgeslagen. Hiermee zou het moeten werken?

Ik zie dat je zegt dat er iets mis is gegaan? Hoe bedoel je dat ze achterblijven? Ze blijven nl sowieso op je oude acount staan maar je hoort ze ook toe te voegen op je nieuwe. Verder over msg plus, volgens mij werkt die per acount, niet per naam die hij bij iedere acount tegen komt :)

[ Voor 14% gewijzigd door aapelite op 01-05-2005 12:00 ]

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-02 21:13
Met Msg Plus! kan je ook je voorkeuren exporteren. Misschien koppelt hij die dan wel terug.

Je kan het altijd eens proberen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
aapelite schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:00:
Menu bovenaan, Contactpersonen --> Contactpersonenlijst opslaan. Vervolgens met nieuwe acount naar zelfde menu en kiezen voor lijst imprteren die je hebt opgeslagen. Hiermee zou het moeten werken?

Ik zie dat je zegt dat er iets mis is gegaan? Hoe bedoel je dat ze achterblijven? Ze blijven nl sowieso op je oude acount staan maar je hoort ze ook toe te voegen op je nieuwe. Verder over msg plus, volgens mij werkt die per acount, niet per naam die hij bij iedere acount tegen komt :)
Hij bedoelt dat hij op zijn nieuwe account _wel_ alle contactpersonen heeft, wat je idd ook op jouw manier krijgt, maar dat hij de indeling in groepen kwijt is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Thexder
XanderH schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:03:
[...]

Hij bedoelt dat hij op zijn nieuwe account _wel_ alle contactpersonen heeft, wat je idd ook op jouw manier krijgt, maar dat hij de indeling in groepen kwijt is.
Precies! Mijn contactenlijst exporteren en importeren van m'n oude naar m'n nieuwe MSN account verloopt prima - al m'n contacten zijn onder m'n nieuwe account gewoon weer beschikbaar, maar onder m'n oude MSN account had ik al mijn contacten onderverdeeld in ca. 20 groepen en die groepen worden niet mee opgeslagen in zo'n .ctt contactenbestand. En dus zou ik al die groepen weer één voor één moeten intypen en daar heb ik niet zo veel zin in, want het zou toch gewoon moeten kunnen vind ik in zo'n modern programma als MSN Messenger...

Maar ik kan (en zal) die tip van taT0 nog even proberen. Niet nu, want het is veels te mooi weer buiten en ik ben op 't moment niet thuis ook. Dat wordt op z'n vroegst pas vanavond weer...

[ Voor 15% gewijzigd door Thexder op 01-05-2005 15:53 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
De groepen zitten volgens mij op de een of andere manier verbonden aan je account.. Of met je contactpersonen.
Ik heb het ook al een paar keer gehad namelijk en hij deelde alles weer vrolijk in groepen in.

EDIT: maar ik denk niet dat er verder de optie is om je groepen te bewaren.. had me ook werk kunnen besparen een hele tijd terug :+

[ Voor 25% gewijzigd door speek1984 op 02-05-2005 14:26 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Volgens mij heb je nadat je dit hele verhaal getypt hebt, meer getypt dan die paar groepen overtypen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 23:16 ]

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 14:59
Ik heb wel een oplossing (heb ik zelf 2 jaar geleden gebruikt...)
Installer trillian, meld je daar aan met 2 msn accounts (je oude en je nieuwe) en trillian kopieert je contacts (en groepen als ik het goed heb). Ik weet niet of het nog steeds zo werkt met de nieuwe trillian. (www.trillian.cc)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:12:
Volgens mij heb je nadat je dit hele verhaal getypt hebt, meer getypt dan die paar groepen overtypen.
Gaat niet alleen om de groepen typen, ook iedereen weer in de desbetreffende groepen indelen..

"It's about time you showed up Fox!"

• Thexder
Speek schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:24:
[...]

Gaat niet alleen om de groepen typen, ook iedereen weer in de desbetreffende groepen indelen..
Nou, daar kwam ik ook achter, want ik heb uiteindelijk alle contactgroepen opnieuw handmatig moeten invoeren op/in mijn nieuwe MSN account. En eenmaal ingevoerd bleek dat ik ook nog eens al m'n contacten één voor één weer moest koppelen aan al die contactgroepen - met ca. 135 contacten en rond de 20 contactgroepen een flink klik·en·sleep werkje, kan ik je vertellen...

Als 't mag van de moderator had ik nog twee andere vraagjes, alleen zijn ze half off·topic:

1. Ik heb een paar keer ingelogd met verschillende MSN accounts. Al die accounts kom ik iedere keer weer tegen tijdens het inloggen, omdat ze door de MSN Messenger bewaard worden. Hoe krijg ik deze inlog·geschiedenis weg? Verwijderen via "E·mailaccounts en Wachtwoorden Wijzigen" onder Extra >> Opties lukt bij mij namelijk niet en ik heb geen idee waarom niet...

2. Met gecombineerde tekens als ": )" en "; )" krijg je in MSN (en ook hier) Emoticons (dus :) en ;)) op 't scherm. Emoticons zijn eigenlijk gewone kleine GIF/JPG plaatjes (toch?), maar nu vroeg ik mij af of je ook platte letters/tekens of zelfs hele zinnen kunt "vastleggen" middels een toestcombi? Bijv., wat hier vaak afgekort wordt: 'idd' zou dan 'inderdaad' worden of 'w8' voor 'wacht' enz. Is zo iets ook mogelijk in MSN?

[ Voor 6% gewijzigd door Thexder op 06-05-2005 00:13 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op het moment dat je inlogt, kun je kiezen voor " openbare Computer" ofzoiets, dan onthoudt MSN de gebruikte login namen niet.

Edit: Zit me net te bedenken, weet eigenlijk niet of dit bij MSN geldt, op de websites met Passport is het wel zo. ICQ kent het ook in zijn programma.

[ Voor 41% gewijzigd door Brede P op 06-05-2005 00:12 ]

• Thexder
Inmiddels zijn we twee weken verder en heb ik MSN Messenger met MSN Plus! naar trevredenheid draaien met alles d'r op en d'r aan zoals ik 't ook bedacht had (zie mijn eerder berichten).

Alleen wat mij nog altijd niet lukt is één van mijn eerdere problemen:
Thexder schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:08:
[...]

1. Ik heb een paar keer ingelogd met verschillende MSN accounts. Al die accounts kom ik iedere keer weer tegen tijdens het inloggen, omdat ze door de MSN Messenger bewaard worden. Hoe krijg ik deze inlog·geschiedenis weg? Verwijderen via "E·mailaccounts en Wachtwoorden Wijzigen" onder Extra >> Opties lukt bij mij namelijk niet en ik heb geen idee waarom niet...
En aansluitend m'n 2e vraag:

2. Met Messenger Plus! kun je de nickname van een contactpersoon vervangen door zijn/haar echte naam. Nou kun je binnen MSN Messenger zelf je contactenlijst sorteren op nicknames of op e-mail adressen. Weet iemand of je met Msg. Plus! je contactenlijst kunt sorteren op de, zoals het in Msg. Plus! heet, 'Aangepaste schermnamen' (oftewel, gewoon de echte naam van de contactpersoon die ik handmatig heb ingevoerd)?
Pagina: 1