Toon posts:

Kijkshop gatenboor --> NOT

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Leuk geprobeerd 19.95 voor 7 gatenboren... Maar helaas, niet voor een ijzeren/metalen :?:?:? kast...

Heb het net uitgeprobeerd en ben een halve millimeter opgeschoten... De verf is er nu af, en er zit een gat in het midden... Maar er zit geen gat van 89mm...

Dat ding werd gloeiende gloeiende heet... Er kwam rook vanaf en de vonken deden ook leuk mee.

Maar om nou te zeggen dat er een gat in zit? Nope... Dat wordt toch huren bij de GAMMA (de echte doetetselvert ken niet zonder) voor 7,50 p dag (+50,- borg)

Dus... Geen niet meer proberen...

PS: Kan het misschien zijn dat dit normaal is, moet je minimaal 30 minuten borgen voordat je een gat hebt?

B-)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

en wat huur je dan bij de gamma? Ook een gatenboor of een andere tool?

Verwijderd

Kut gatenboor, meestal slipt de boormachien ook nog langs de gatenboor. Ga nog maar effe door, flink hard drukken. Misschien nog wat olie er langs laten lopen, koelt ie wat beter.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dat het gewoon is dat hij
A) Zo heet wordt
B) Dat het niet zomaar lukt
C) Ik door moet gaan met proberen?

B-)

Verwijderd

Er is wel 'koelvloeistof' voor die boren te krijgen toch?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Op woensdag 10 januari 2001 17:19 schreef HaTeWaY het volgende:
Er is wel 'koelvloeistof' voor die boren te krijgen toch?
Heet zoiets niet water? 8-)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:17

Wimo.

Shake and Bake!

nee olie

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Is zo'n gatenboor niet eigenlijk voor hout bedoeld?
Het makkelijkste is toch wel om met een Dremel gaten in je kast te maken.

Niet?
[Specs]

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om nog even over die dingen die je wil gaan huren bij de Gamma voor 7,50 wat ga je huren en wat is er allemaal te huur daar?
Zijn er gatenboren dremels te huur?

• Stella-Fornax
  • Laatst online: 17-01-2023
Gaat het allemaal niet een stuk beter en zuiverder met een decoupeerzaagje van een paar centen?
Ik bedoel dus wel een speciaal ijzerzaagje.
Je moet dan natuurlijk wel een zaagmachientje bezitten. De zaak een beetje afplakken tegen beschadigen lijkt me verstandig.
Heerlijk nu komt mijn oude beroep weer boven.
Succes met gaten maken.

Zo heb je hem; Zo ben je hem kwijt!

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 17:00 schreef Koekje het volgende:
Je bedoelt dat het gewoon is dat hij
A) Zo heet wordt
B) Dat het niet zomaar lukt
C) Ik door moet gaan met proberen?

B-)
Alledrie Jongeman :)

Verwijderd

Topicstarter
Rook-ontwikkeling is normaal???

Hoe lang zitten jullie dan te boren voordat er een gat inzit??
De gatenboor is nog steeds goed, wil dat zeggen dat ik gewoon 5 min lang met een zware boor moet gaan boren totdat er een gat in zit :?

B-)

• Chickendorp
  • Niet online
Voor 19 piek kan je best gewoon doorboren, die kast zal heus niet in de fik vliegen dus gewoon doorboren zou ik zeggen.

Hierbij neem ik geen enkele verantwoordelijkheid op me, mocht er iets fout gaan ik ben onschuldig. ;)

Verwijderd

je moet die boor ook niet te snel laten draaien en erg hard drukken, dan gaat het wel.

Verwijderd

Ik weet wat je bedoelt, dat metaal is gewoon keihard en ga je niet zomaar doorheen.
neem geen houtboor of goedkope metaalboortjes. deze zijn dan na 5 minuten bot. probeer eerst een heel klein boortje.
sla er desnoods eerst een gat in met een priem.
Niet te snel opgeven. gewoon doorrossen
(ps een dremel kan werken, deze heeft een hoog toerental)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Eventjes voor de duidelijkheid.

Hoge toerental \ Lage toerental
Hard drukken \ Zacht drukken
Klopboor aan \ Klopboor uit

Wat is het beste?

B-)

Verwijderd

hoog toerental natuurlijk hoe harder hoe beter. en verder expirimenteren

• Chickendorp
  • Niet online
Klopboor zoiezo uit!!
Voor de rest denk ik hard duwen en toerental gewoon wat proberen, beetje hard beetje zacht, je zal zelf zien wat het beste gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat morgen gelijk ff uitproberen... Ga ik wel ff oordopjes opzoeken, want wat een tering herrie zeg...

Olie om te koelen was het heh?
B-)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

ff voor de duidelijkheid hoor.
Die van de kijkshop zijn dus voor hout bedoeld!!!
Een gatenboor voor metaal kost je dus al gauw zo'n 75 piek!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat wil zeggen:
A) Je gatenboor gaat naar de gatenboor-hemel
B) Dit gaat je niet lukken, dat gat komt er nooit

B-)

• Chickendorp
  • Niet online
Maar nu je toch al bent begonnen gewoon doorgaan en hopen dat ie nog goed genoeg is totdat je gat af is.

Verwijderd

Je kan altijd nog een ergens een diamond-boor huren. Die gaat er wel doorheen.
Ik heb ze ook wel eens gebruikt op een vakantiebaantje om gaten (diameter 200mm )door staal-beton heen te boren. 8-)

• stinger

stinger

RAG

Hoeft niet
je zal ook wel ergens gatenboren voor metaal kunnen huren
die zijn veel dikker en van gehard staal.
De ronde kop zelf kost zo'n 45 gulden maar dan moet je nog zo'n houder/punt kopen en dat is ook weer zo'n 30piek. Die houder kun je wel nog voor andere maten gebruiken.
Ps. Bij dat kijkshop set zit daar ook een kop van 120mm bij? Ik heb er namelijk 1 nodig voor mijn kunstoffen voorkant

Verwijderd

O, o, o, zeker geen werktuigbouw gedaan he? Nooit geklust he?
Nou, dat geeft niet hoor... Ik zal hier niet ingaan op snijsnelheden enzo, dat is denk ik aan jullie niet besteed. Mocht er iemand dat verhaal wel willen horen, hij/zij maile mij maar.

Het beste dat je kunt doen is zo langzaam mogelijk. Gewoon, dat de boor rustig ronddraait. En niet te hard drukken, met beleid. Die boren van de Gamma zijn inderdaad voor hout, maar met een beetje geduld en beleid moet het goed kunnen.
Dus: kalm an, niet te hard drukken en koelen: onzin. Als het allemaal te heet wordt draai je te snel en druk je te hard. Dat koelen is alleen maar voor zwaar verspanen, dat ben je als je je kast aan het boren bent niet aan het doen. Word alleen maar een kledder zooi en je kast gaat roesten.

Ik ben wel bang dat je je boor inmiddels verkloot hebt en dat hij nu zo bot als je schoonmoeder is.

De gaten boor huren bij de gamma: niet doen. Zonde van je geld en als je op dezelfde manier te werk gaat als je met de goedkope deed zal hij ook bot worden en dan ben je redelijk de lul...

Het is overigens niet iets om je heel druk over te maken als je het niet wist hoor: het is de meest gemaakte fout onder D-H-z-ers. Je kent dat wel gaatje in de muur boren: vol gas en hard drukken. Raar he, dat je boren slijten als een gek. Als je het half zo snel doet gaat het veel lekkerder en slijten je boren bijna niet.

En let wel ff op he, dat je een metaalboor voor metaal gebruikt en een betonboor voor beton. Eigenwijs=betalen...

Succes, da-Lynx

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer het met een hoog toerental, met olie gewoon motorolie, effe doorzetten.

Wanneer zeer hoge temperaturen ontstaan en olie gaat branden.... EVACUEREN:o.Grapje >:)

• stinger

stinger

RAG

wat heeft iedereen toch met dat koelen?
tis een boor geen cpu :-)

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 16:16
Zijn er gatenboren dremels te huur?
SOrry hoor.....
Whahahahahahahahahaa!!!
LoL!

Verwijderd

zoals da linx al zei dat is dus de beste methode, je hoeft zeker geen koelvloeistof ofzo te gebruiken, maar wat wel kan helpen is snijolie gebruiken dit gebruiken ze ook als je draad ofzo moet tappen in hard metaal dan slijt de gatenboor mindersnel en zaagt ze iets beter en mooier...
en wat de tijdsduur betreft, ik maak een mooi gat van 80mm in ongeveer 10min inclusief alles opruimen achteraf :)) GL guys :)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/Casemod/Modtool.jpg

Het was geen probleem, in no time een gat in me kassie.

(Vraag maar na aan Rico-burn en MCJ)

• stinger

stinger

RAG

ja maar die op dat plaatje is ook voor metaal bedoeld

• Demo
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat is het toch fijn als je pa metaalbewerker is...
Keb hier bijna alles wat je nodig hebt voor casemods en precies boorwerk: Gatzagen, freesbank, draadsnijders noem maar op...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Op woensdag 10 januari 2001 21:51 schreef stinger het volgende:
ja maar die op dat plaatje is ook voor metaal bedoeld
Misschien heb ik hem daarom ook gekocht |:(

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 19:48

rik

Waar gekocht en hoe duur?

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

nou heb ik ook geen werktuigbouw gedaan, maar,
olie als koelmiddel??
ja
koeler worden zal ie, maar gatvorming...
olie gaat wrijving tegen, dat gaat dus tegen het principe van de gatenboor in, lijkt mij.
het principe v/d gatenboor/zaag:
met een ruw oppervlak veelvuldig langs een ander oppervlak wrijven,zodat daar d.m.v. slijtage een gat ontstaat.

maargoed
ik ben geen werktuigbouwkundige, dus
je moet het zelf proberen
:)

ps. kun je niet gewoon met een grote gun op die kast schieten?
dan heb je iig een gat
>:)

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 21:52 schreef Demoniac het volgende:
Wat is het toch fijn als je pa metaalbewerker is...
Keb hier bijna alles wat je nodig hebt voor casemods en precies boorwerk: Gatzagen, freesbank, draadsnijders noem maar op...
Precies :) ... dus een vriend van mij ... die pa is waus en heeft geld kwam dus effe aanzetten voor jullie gekocht :D industrie Boormachiene en Industrie Staal boor 105 MM en door uitwijking gaten ongeveer 110MM exact fit voor 120MM :) ... En zagen doet hij .... :) :D .... enkele tientale seconden en je bent door het 1MM dikke staal van de Befamde HQ08 >:)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Een gatenboor voor metaal kost je dus al gauw zo'n 75 piek!
zag gister bij de gamma een 80mm ijzer ronde zaag bla ding. voor 17.50. Het valt me op dat die dingen meestal wit zijn bij ijzer en zwart bij hout

Click hier niet

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op woensdag 10 januari 2001 19:14 schreef da-Lynx het volgende:
O, o, o, zeker geen werktuigbouw gedaan he? Nooit geklust he?
Nou, dat geeft niet hoor... Ik zal hier niet ingaan op snijsnelheden enzo, dat is denk ik aan jullie niet besteed
<knip>
En bedankt maar weer voor deze wijze woorden.... :r :r

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• stinger

stinger

RAG

hmm ja...
hij klinkt nogal arrogant he :-)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik ga voor gaatjes nog liever decoupeerzaag tegenaan. Er bestaan speciale smalle fijngetande zaagjes voor zodat je cirkels kan maken. Gewoon vooraf tekenen met maakelijk te verwijderen stift (met water b.v.)

Een fijngetande zaagje voor decoupeerzaag maakt minder scherpe randen en zaagt heel fijn. Neem gewoon alle tijd om netjes te zagen. Anders zaag je iets binnen de lijn en rest werk je af met (elektrische) vijl.

Verwijderd

Koekie >

Ik hoop niet dat ik je op het idee heb gebracht met die hatenzagen van de kijkshop... :'( sorry dan...

Ja ik heb daar in de zaak gestaan Tilburg, maar toen waren ze uitverkocht en ze waren blijkbaar voor hout.. Ik dacht die 1mm ijzer of wat dan ook kom je met die boor heus wel doorheen.. maar blijkbaar niet dus.

Eventjes mijn bestelling morgen annuleren

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

zou zeggen teken het af en ga met je zijpaneel naar de gamma toe en vraag of ze het daar ff willen doen voor. misschien zijn ze wel zo aardig omdat ff te doen voor je.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1