Toon posts:

Linux verwijderen; partitie omzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Linux verwijderen :) (jajaja :P)

Dusssss, mijn gedachte was om de linux partities gewoon om te zetten naar NTFS :D Iedereen blij. :). Klopt dit?

Afbeeldingslocatie: http://img198.echo.cx/img198/2667/partitionmagic7uo.th.jpg

Ik zie dat bij de NTFS (C:) er een foutje is, kan ik dat negeren? :?

Is er ook een ander programma om te partitioneren?

Alvast sorry als ik niet ge-UTFS'd heb of het in het verkeerde forum geplaatst heb :/

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Als je een Windows XP cd ofzo hebt kun je daar gewoon van booten en de partities indelen. Ik weet alleen niet zeker of XP setup al je linux partities ziet (denk het wel). Dan kun je ze gewoon indelen en formateren naar NTFS.

--

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is het risico dat ik alles kwijtraak?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb je toevallig geen andere HD...? Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen stel je voor dat er wat fout gaat :'( .

Verwijderd

Topicstarter
Maar 1 HD ;( ...

Wat kan er amal fout gaan? :P

• MasterMike
Euhmm.. dat hij vastloopt en dat je tabel corrupt raakt waardoor het mogelijk is dat hij de rest v/d partities ook meeneemt :+ Heb dit ook 1 keer meegemaakt met Partion Magic gaf spontaan een error en ja.. Kan je vertellen dat wil je niet graag. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door MasterMike op 01-05-2005 09:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoeváák gebeurt zoiets? ;( (met de XP CD)

OMG... Jullie maken me bang :P

En hoelang duurt het omzetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 09:09 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
partities wegdoen kan geen kwaad... daar is nog nooit iets mee misgelopen hier. doe gewoon die ext3's en swap weg, en knal een ntfs in de lege ruimte

• MasterMike
Mayco schreef op zondag 01 mei 2005 @ 09:10:
partities wegdoen kan geen kwaad... daar is nog nooit iets mee misgelopen hier. doe gewoon die ext3's en swap weg, en knal een ntfs in de lege ruimte
Ja dit is mogelijk wat hij zegt. Probeer dit eens maar wees voorzichtig met wat je selecteerd. >:) En met XP CD is de kans dat het fout gaat heeeeeel klein. Maarja kans is altijd aanwezig. Zou zeggen probeer gewoon. En ten eerste omzetten gaat niet maar je zult de partities eerst moeten verwijderen en nieuwe aan moeten maken. Dit is hooguit een paar minuten werk

[ Voor 33% gewijzigd door MasterMike op 01-05-2005 09:14 ]

Pagina: 1