Toon posts:

[Java] HTML gui for client application

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen dagen ben ik op zoek gegaan op welke manieren ik een gui kan maken tegenwoordig, en heb op basis van de requirement en middelen (bestaande webapplication, database, lucene) gekeken wat ik eigenlijk wil, ik zal het kort uitleggen:

Wat we willen is per CD een java application verspreiden, die per cd kan runnen ( JRE op cd ). Maar we willen de applicatie maken in Swing en HTML, grootste deel van onze content is html, en dat is het eenvoudigste om te verspreiden. Echter is veel opgeslagen in een database, dus we willen ook een database meeleveren, hieronder alsvolgt:

Swing application met browser component -> web server (serveert pagina's) -> database (hsql)

Echter kan ik weinig vinden op internet of dit verstandig is om op te zetten? Heeft iemand hier ervaringen mee?

We willen niet de webserver opzetten op een bepaalde poort (liefst), maar de listerner vervangen met direct contact met de browser component (weet niet of dit kan).

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 11:11

alienfruit

the alien you never expected

Wat voor web applicatie is het?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:12:
Swing application met browser component -> web server (serveert pagina's) -> database (hsql)

Echter kan ik weinig vinden op internet of dit verstandig is om op te zetten? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb voor een systeem wel eens een runtime html gegenereerd, laten rendereren in een normaal Swing component en daar weer listeners op aangesloten. Het is dus wel mogelijk. Hsqldb is idd een verstandige keuze.. (heb ik ook om die reden wel eens gebruikt). Pas trouwens wel op met allerlei readonly problematiek van de cd..
We willen niet de webserver opzetten op een bepaalde poort (liefst), maar de listerner vervangen met direct contact met de browser component (weet niet of dit kan).
Dat kan wel.. maar ik denk dat je verder moet kijken dan de standaard Swing componenten. Sun heeft zelf niet in de gaten hoe ze bruikbare producten moeten afleveren en daarom zul je moeten kijken naar een third-party component als je echte html wilt renderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 01-05-2005 08:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:44:
Wat voor web applicatie is het?
momenteel een simple struts applicatie, maar het gaat veranderen : )

@ Alarmnummer: ThnX

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 15:39 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Maar waar wil je Lucene voor gebruiken? * Alarmnummer is veel met Lucene bezig namelijk.