Ik ben een die-hard gamer die veel first person shooters speel. Nu ben ik een windows en een linux gebruiker en het hele verhaal van windows vs linux vind ik maar onzin. Ik wilde gewoon gamen. Nu mijn voorkeur uitgaat naar linux wilde ik altijd op al mijn machines linux draaien. Nu echter de game support voor linux niet idiaal is ben ik zelf maar uit gaan zoeken wat het verschil nou is qua games. Ik heb een fresh install gedaan van beide OS'en :
- Mandrake 10.1 / NVIDIA 1.0-7174 Drivers / NFORCE 1.0-0301 Drivers
- Windows XP SP2 / NVIDIA 71.89 Drivers / NFORCE 6.53 Drivers
Ik heb vandaag Unreal 2004 getest als eerst gezien deze ook een Linux installer had. Ik ben op dit moment bezig met Half LIfe 2 waarvan ik morgen screenshots zal posten. Wat mijn opvalt is dat onder linux UT2004 erg, maar dan ook erg soepel liep. Minder houterig als op windows. Hier mijn setup :
- MSI 875Pe Neo 2
- MSI FX5700
- 3.0Ghz Northwood
- 512MB Corsair XMW 2.2.2.5
- Western Digital SATA
Hier screenies onder Mandrake :

Hier screenies onder Windows XP :

Wat opvalt is dat na wat fine tweaken van de NVIDIA drivers onder Mandrake het beter draaid als op windows. Je kan nog verder tweaken van de drivers.
Als Half Life 2 net zogoed draaid als mijn verwachting van UT2004 dan stap ik zeker over op linux. Weet neit of andere dit intessant vinden gezien de meeste niet overstappen op een *NIX systeem vanwege de games.. Zoniet, dan mag een admin de thread deleten
- Mandrake 10.1 / NVIDIA 1.0-7174 Drivers / NFORCE 1.0-0301 Drivers
- Windows XP SP2 / NVIDIA 71.89 Drivers / NFORCE 6.53 Drivers
Ik heb vandaag Unreal 2004 getest als eerst gezien deze ook een Linux installer had. Ik ben op dit moment bezig met Half LIfe 2 waarvan ik morgen screenshots zal posten. Wat mijn opvalt is dat onder linux UT2004 erg, maar dan ook erg soepel liep. Minder houterig als op windows. Hier mijn setup :
- MSI 875Pe Neo 2
- MSI FX5700
- 3.0Ghz Northwood
- 512MB Corsair XMW 2.2.2.5
- Western Digital SATA
Hier screenies onder Mandrake :

Hier screenies onder Windows XP :

Wat opvalt is dat na wat fine tweaken van de NVIDIA drivers onder Mandrake het beter draaid als op windows. Je kan nog verder tweaken van de drivers.
Als Half Life 2 net zogoed draaid als mijn verwachting van UT2004 dan stap ik zeker over op linux. Weet neit of andere dit intessant vinden gezien de meeste niet overstappen op een *NIX systeem vanwege de games.. Zoniet, dan mag een admin de thread deleten