[DNS+Iptables] Virtual hosting met game-servers?

Pagina: 1
Acties:

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik wil meerdere game-servers draaien op 1 IP, volgens het principe van virtual hosting. De meeste gameservers hebben hier helaas geen ondersteuning voor. Nu kan ik natuurlijk elke game-server op een aparte poort instellen, maar ik zou het leuker vinden als de game-servers met een soort virtual hosting konden werken.

Het moet toch mogelijk zijn om iptables per IP te laten aanpassen (poort 21 aangevraagd door ip BLABLA die net subdomain.domain.net aanvroeg wordt doorgemapd naar poort 2121). Kan dit in linux met bind/named? Of is het een slecht idee? Iemand hier ervaring mee?

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Slecht idee, je kan het met de query-logs van je dns server vast werkend maken, maar het zal nooit snel genoeg zijn om de eerste connect van een gebruiker naar de juiste server te sturen.

Na de dns-request heb je met de gemiddelde round-trip tijden in nederland ongeveer (dns answer terug, syn heen) 30 ms om de boel goed te zetten. (15 ms rtt)

Los van de problemen met de timing lijkt het mij een zeer ingewikkelde oplossing voor een niet bestaand probleem. Gewoon elke server op een eigen poort parkeren. Kan je ook makkelijker traffic stats per server maken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ziet niet wat het probleem is, tenzij je meerdere gameservers vandezelfde game op 1 server gaat draaien (en wat daar dan weer het nut van is ?).
Zo'n beetje elke game(server) heeft toch wel zijn eigen port, mag ik aannemen ?

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..