Toon posts:

3 monitors: xp laten onthouden welk scherm een prog opent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie schermen, 2x 19inch en links daarvan een 14inch. Mijn videokaarten zijn een Radeon 9800xt waarvan beide video-outs gebruikt worden voor de 19inch schermen en een ouder s3/3s pci kaartje voor de 14inch.

De 14inch staat op primary omdat hij voornamelijk bedoeld is om video mee af te spelen (realplayer etc). Echter, hierdoor openen ook alle programma's en nieuwe windows op deze 14inch. Terwijl het de bedoeling is dat deze op een van mijn 19inch schermen openen.

Hoe kan ik winxp het scherm waarop een programma geopent moet worden laten onthouden?

(ik heb de search gebruikt).

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
probeer ultramon eens: http://www.ultramon.com

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Uhh... Dat wat jij wilt doet mijn computer automatisch :?
Hij onthoudt gewoon waar ik het programma voor het laatst heb geopend.
Ik heb 2x 22" CRT en 1x een lcd tv via DVI.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ultramon kan dit per snelkoppeling instellen :)

En ballebek: Tja windows probeer het idd, maar soms ik er echt geen touw aan vast te knopen waar ie hem nu weer opent 8)7 :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik draaide ultramon al, maar had niet in de gaten wat die shortcuts precies deden. Werkt goed nu.

Het probleem is nu dat als firefox of internet explorer een nieuw window opent, dat deze nog wel op de primary monitor geopent wordt. Dit gebeurd bijvoorbeeld ook als ik een file open die aan een programma verbonden is (mp3 --> winamp bijv.) Is hier een oplossing voor ?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:56:
Bedankt voor de tips, ik draaide ultramon al, maar had niet in de gaten wat die shortcuts precies deden. Werkt goed nu.

Het probleem is nu dat als firefox of internet explorer een nieuw window opent, dat deze nog wel op de primary monitor geopent wordt. Dit gebeurd bijvoorbeeld ook als ik een file open die aan een programma verbonden is (mp3 --> winamp bijv.) Is hier een oplossing voor ?
ja.. de betreffende programma naar de monitor slepen waar je 'm hebben wilt en wegklikken (kruisje).. iig Internet Explorer zal de nieuwe windows openen op de laatste monitor. hou er wel rekening mee als je meerdere IE vensters hebt dat de laatste die je wegklikt bepaald welke startscherm de volgende komt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1