Toon posts:

Bluetooth telefonie op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit per dag nogal wat uren achter Skype en heb daarom besloten om opzoek te gaan naar een draadlose optie voor telefoneren op de pc. Ik kwam toen al snel uit bij een bluetooth apparaatje van Logitech. De logitech Bluetooth Mobile Pro V 1.2 O-) en de Acer Bluetooth USB Dongle. Ik had tijdens de aankoop nogal wat twijfels of het telefoneren op pc ook mogelijk was met de logitech Bluetooth Mobile Pro (omdat deze voornamelijk bedoeld zijn voor de mobiele telefonie), maar de verkoper wist me overtuigen dat dit echt kon.

Bij thuis komst hebben vervolgens alles volgens het boekje aangesloten, te beginnen met de Acer bluetooth dongle. Dit ging allemaal vrij snel omdat deze door windows zelf werd geïnstalleerd. Maar vervolgens stuitte ik op het probleem van verbinding krijgen. Want wat ik ook probeer ik krijg mijn logitech Bluetooth Mobile Pro V 1.2 niet aan. Ik kan daarom ook geen verbinding krijgen. Na veelvuldig rondgekeken te hebben op het internet en het flink doorspitten B) van de handleiding blijkt dat je de "multifuntionele knop" 4 seconden moet indrukken om hem aan te zetten. Maar zelfs naar 10 seconden :9 krijg ik nog geen reactie.

Dan zou je denken, mooi batterij leeg. Maar de oplader geeft geen laadactiviteit aan, kortom hij laad helemaal niet op. Nouja goed dachten ik, dan laat ik hem er gewoon 3 uur in het laadapparaat zitten en dan maar een verder kijken. Echter na die drie uur "opladen" kreeg en 10 seconden de multifunctionele knop ingedrukt houden kreeg ik nog geen enkele reactie. Naar veelvuldig testen blijkt dat de usb dongle wel goed te werken.

Allebei de producten zijn afkomstig van Gistron.
USB Dongle
logitech Bluetooth Mobile Pro

Omdat bluetooth voor mij nog een erg nieuw gebied is, vraag ik mensen met ervaringen op het gebied van bluetooth telefonie via een logitech Bluetooth Mobile Pro of Freedom om tips te geven over het gebruik en opmerkingen over wat ik eventueel verkeert doe 8)7 .

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 21:31

Dxue

PSN:EvilDrunk

Misschien een hele stomme vraag, maar zit de batterij erin?

en anders kan het best zijn dat jou unit toevallig defect is. contact met gistron opnemen en ruilen dus, volgens mij kan dit onder DOA vallen, maar daar ben ik absoluut niet zeker van.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Verwijderd

Topicstarter
Als je bij de techische specificaties van het apparaat bekijkt op de site zie je dat er standaard een batterij inzit. "Oplaadbare lithiumionbatterij (140 mAH - 500 opladingen) ". Echter in die richting dacht ik eerst ook, maar het leek me meer voor de hand liggen dat ik zelf iets verkeert doe. Dus vandaar deze topic :9 .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 23:39 ]

Verwijderd

Ik heb ook logitech mobile pro voor skype. Je computer kun je er natuurlijk voorlopig buiten laten, want hij moet allemaal lichtjes geven en geluidjes maken als je hem ingedrukt houdt. Maar voor de zekerheid, druk je wel het goede knopje in? Dus dat knopje net boven de +/- knop?

/edit: misschien dat het hier aan ligt: de informatie over de leds van de oplader klopte bij mij niet. Ik kan het nu even niet checken, maar het was zoiets als: het lampje zou tijdens het laden groen moeten zijn en uit wanneer ie klaar was; in werkelijkheid was hij rood tijdens het laden en groen wanneer hij klaar was. Of zoiets. In elk geval klopte het niet met de gebruikhandleiding! Klopt het dat je de eerste keer 12 uur moet opladen? Dan zou ik dat maar eens proberen, en als hij het dan nog niet doet is hij gewoon kapot. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met het goede knopje bedoel je dus het knopje achter de luidspreker en boven de volume knop (met dezelfde licht grijze kleur als de headset zelf). Ik houdt deze knop wel tien seconden ingedrukt, maar er komen geen lichtjes die flikkeren en laat staan geluidjes.

Verwijderd

heh, ja aan het knopje ligt het niet, het is die boven de enige andere knop, de volumeknop, inderdaad. Maar zie mijn edit van mijn post hierboven. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daarom had hem dus ook gewoon die 3 uur laten opladen, maar tijdens het opladen brandde er bij mij geen enkel lampje. Als ik vervolgens tijdens het "opladen" (ik bedoel het in de lader liggen en de lader ook verzien van stroom) op de multifunctionele knop druk dan wordt die even groen en vervolgens rood en gaat dan weer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 23:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:51:
Daarom had hem dus ook gewoon die 3 uur laten opladen, maar tijdens het opladen brandde er bij mij geen enkel lampje. Als ik vervolgens tijdens het "opladen" (ik bedoel het in de lader liggen en de lader ook verzien van stroom) op de multifunctionele knop druk dan wordt die even groen en vervolgens rood en gaat dan weer uit.
Eh, ik begrijp even niet wat je bedoelt. Als je drukt op de multifunctionele knop van je headset wordt het ledje van je headset even groen, rood, en dan uit? Dat wil dus zeggen dat de headset-batterij het in principe wel doet!

Wat voor licht geeft het ledje van de oplader? Heb het inmiddels kunnen checken, en als het goed is geeft je oplaaddoosje een rood licht tijdens het opladen. Doet ie dat?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opladen (in de oplader hebben liggen met stroom erop) brand er op zowel het laadstation als op de headset geen lampje. Het lampje van de adapter brandt echter wel groen.

De reactie die ik omschreef van het even groen en vervolgens rood worden gebeurt door het ledje van het laadstation. Tijdens het het "laden" van de headset. Dit zegt dus niets voer de batterij status, omdat de headset namelijk nog in de lader ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 00:11 ]

Verwijderd

Tja, het is extra lastig omdat de 'juiste' weergave van ledjes niet bekend is omdat mijn situatie afwijkt van de handleiding. Ik heb de handleiding hier niet. Maar sowieso moet ie het na drie uur opladen wel doen, ook al zou het eigenlijk 12 uur moeten voor de eerste keer. Ik denk dat je headset wel es stuk zou kunnen zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat die kapot is. Ik zal daarom proberen om de headset maandag terug te brengen naar Gistron :( . Ik hou je op de hoogte van de verder gang van zaken met mijn headset. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een vervangend product gekregen. Deze heb ik inmiddels ook al opgeladen en deze geeft met het opstarten een piepje en een knipperd blauw lampje. Echter nu kan ik nog steeds niet een verbinding krijgen met mijn pc :( . Mijn andere apparaat is (zoals hierboven vermeld) een acer dongle.

Ik heb echt geen idee waar het nu nog aan kan liggen dat ik geen verbinding kan krijgen, kan een iemand mij uit de brand helpen? |:(

Verwijderd

Heb je wel de software geinstalleerd die bij de dongle meekwam? Meestal lukt het mensen niet omdat ze de XP-drivers gebruiken ipv de Widcomm-drivers.

Verwijderd

-oeps, dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
De software van Windcom is geïnstalleerd, maar bij het opstraten ervan geeft die steeds de foutmelding dat er geen bluetooth apparaat aanwezig is. Daar maak ik bij het zoeken nu gebruik van de windows drivers, en deze vinden geen headset. Zou het verschil in software tussen die van Windows en die Windcom zo groot zijn, dat daarom mijn headset niet wordt gevonden?

Een andere gedachte van mij was, dat de headset bluetooth v1.2 is en mijn dongle is bluetooth V1.1 . Zou dit een reden kunnen zijn waarom mijn headset niet gevonden wordt?

En een laatste vraag aan sputnik32, welke dongle gebruikt jij bij je logitech mobile pro headset?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 16:51 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:50:
De software van Windcom is geïnstalleerd, maar bij het opstraten ervan geeft die steeds de foutmelding dat er geen bluetooth apparaat aanwezig is. Daar maak ik bij het zoeken nu gebruik van de windows drivers, en deze vinden geen headset. Zou het verschil in software tussen die van Windows en die Windcom zo groot zijn, dat daarom mijn headset niet wordt gevonden?

Een andere gedachte van mij was, dat de headset bluetooth v1.2 is en mijn dongle is bluetooth V1.1 . Zou dit een reden kunnen zijn waarom mijn headset niet gevonden wordt?

En een laatste vraag aan sputnik32, welke dongle gebruikt jij bij je logitech mobile pro headset?
van die versies maakt volgens mij alleen uit dat de V1.1 maar 10 meter berijk heeft

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik windcomm op een ander systeem geïnstallleerd en daar verloopt de installatie naar behoren. Echter kan met deze software geen verbinding krijgen met mijn headset. Kan iemand verklaren waarom ik steeds maar geen verbinding krijg?

Je moest op de headset de "multifunctionele knop 4" 10 seconden ingedrukt houden voordat deze in de "verbinding zoekende modus gaat". Ik heb inmiddels verbinding en de headset werkt naar behoren. Allemaal bedankt voor beantwoorden van mijn vragen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 17:08 ]

Verwijderd

Ik heb de Logitech Mobile Pro en het verbinden met de laptop gaat (ik gebruik de Conceptronic Bluetooth USB, CBTU). Echter krijg ik geen geluid uit de Logitech. Moet ik nog iets instellen in windows of Skype?

Ik heb bij Skype trouwens bij audioapparaten alles al geselecteerd, van windows standaard apparaat tot en met bluetooth audio en bluetooth audio van hoge kwaliteit.

Het lukt al de hele middag niet... :(

Verwijderd

Ik hoor trouwens wel een deuntje op de logitech mobilepro headset.

Verwijderd

gelukt...
maar kwaliteit vind ik nog niet super

Verwijderd

Weet iemand wat de Skype instelling Bluetooth Audio hoge kwaliteit inhoud ?

Gebruik nu een bluetooth headset van sonyericsson HBH-662 met de instellingen Bluetooth Audio en dit werkt redelijk goed. De instelling Bluetooth Audio Hoge Kwaliteit werkt echter niet???

Alvast bedankt voor de info.

-Steve
Pagina: 1