[Gf4 Ti4200]Strepen?

Pagina: 1
Acties:

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 16:35
Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn graka. deze geeft namelijk kleine zwarte streepjes aan de linkerkant van mijn scherm (zo'n 3-4 cm). Als ik een screenshot neem zijn ze niet te zien.
Het is een Aopen Aeolus GeForce 4 Ti4200 en mijn monitor is een Xerox 19" TFT met MVA panel (Xerox XA7-19i). Heb de laatste drivers van Nvidea geïnstalleerd en zelfs windows geherinstalleerd zonder resultaat.
Wegens gebrek aan een andere vga kaart met DVI uitgang (mijn monitor is native DVI) heb ik nog niet kunnen testen met andere kaart.
Ook nog belangrijk: heb getest met 3dmark03 en heb een score van 203... op 3 van de 4 gametest kwam ik niet hoger dan 1.3fps.

Wie kan mij helpen?

mvg,
Systemfan :)

[ Voor 11% gewijzigd door systemfan op 01-05-2005 01:22 ]

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

AzzKickah

06-CENSORED

En als je die kaart in de andere PC test dan?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

Acheron

updatepack.nl

Ehm, misschien wordt je kaart te heet. Weet je zeker dat de koeler nog werkt? Deze ging bij mij na 1,5 jaar ook kapot.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• systemfan
En als je die kaart in de andere PC test dan?
Zal ik dadelijk eens ff proberen
Ehm, misschien wordt je kaart te heet. Weet je zeker dat de koeler nog werkt? Deze ging bij mij na 1,5 jaar ook kapot.
't koelertje draait nog :) er zit zo'n northbridge fannetje op omdar de originele te veel lawaai maakte. heet voelt ie niet echt aan, warm natuurlijk, maar als ik dan aan de heatsink van mijn NIC voel is die toch veel warmer :) Ook het geheugen is niet overdreven warm.

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Misschien word je RAMDAC te warm of heeft een ander probleem. Die stuurt het signaal naar je monitor. Een screenshot is softwarematig, en daar zag je de strepen niet.

• systemfan
ff_tweake schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:20:
Misschien word je RAMDAC te warm of heeft een ander probleem. Die stuurt het signaal naar je monitor. Een screenshot is softwarematig, en daar zag je de strepen niet.
ahzo :)
Waar zit die ramdac? is dat een chipje ofzo? heb hier nog wel enkele koelvinnetjes liggen om er op te zetten :)

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Dat is chippie die het dichtst bij de uitgang van je videokaart zit. (hoogstwaarschijnlijk) Je kunt er misschien aan voelen, als je je vingers brand....

• systemfan
heb de kaart eruit gehaald en overal aan gevoeld maar niets was echt heet, zeker die kleine chippies niet..
heb de kaart in een andere comp gestoken, en met een analoge monitor heb je het verschijnsel niet, met DVI monitor wel, en met analoog naar DVI convertor ook...

:?

• systemfan
heb andere graka (ATI R9250) geprobeerd in me computer maar nog steeds zelfde...
ik ben radeloos :/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm en de rest van je system specs... kan zijn..als je echt een oud moederbord hebt..dat je AGP poort versleten is!

There is no place like ::1

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Haal alle "onnodige" hardware ns los, en boot alleen met hdd, geheugen, proc en videokaart.
Een kennis van mij installeerde ns wat op zn pc, en kreeg toen ineens ook vage strepen op zn beeld, die er nooit weer vanaf zijn gegaan.
Hoe dat kwam is me een raadsel.

• systemfan
swampy schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:19:
Mmm en de rest van je system specs... kan zijn..als je echt een oud moederbord hebt..dat je AGP poort versleten is!
AMD Athlon 64 3000+ (s754)
MSI K8N Neo Platinum NForce 3 250Gb
Corsair VS 512mb DDR 400
Tagan TG480-U22 PSU

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 23:29
systemfan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:21:heb de kaart in een andere comp gestoken, en met een analoge monitor heb je het verschijnsel niet, met DVI monitor wel, en met analoog naar DVI convertor ook... :?
Probeer eens een andere DVI kabel aangezien dit er op duidt dat je kabel gaar is.

• systemfan
BartNL schreef op zondag 01 mei 2005 @ 09:25:
[...]

Probeer eens een andere DVI kabel aangezien dit er op duidt dat je kabel gaar is.
De DVI kabel zit vast aan de monitor. is dus helaas niet te vervangen zonder de garantie te verliezen :/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

systemfan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:25:
[...]

AMD Athlon 64 3000+ (s754)
MSI K8N Neo Platinum NForce 3 250Gb
Corsair VS 512mb DDR 400
Tagan TG480-U22 PSU
In ieder geval waarschijnlijk geen gare AGP poort!

There is no place like ::1

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En jouw monitor op een andere computer?

• systemfan
Kuhlie schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:27:
En jouw monitor op een andere computer?
heb hier niet onmiddelijk een andere computer staan maar met een analoog naar DVI stekkertje doet ie het ook.. vaag..

ik zal straks ff een foto nemen van het verschijnsel :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Is het niet je monitor? :?
Je kabel?

Als het bij screenshots niet het geval is, zal het niet aan je videokaart liggen lijkt mij.

Is het ook echt alleen maar aan de linkerkant? een klein plekje of de hele linker helft?

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 08:53
Dit klinkt aardig alsof het je monitor is, aangezien ie het ook met een converter doet.
Zoals al gezegd, probeer de monitor eens aan een andere pc te hangen, of een pci-kaartje in je pc te steken en hem daar even op aansluiten.

• systemfan
heb fotos gemaakt, maar aangezien de drivers van men toestel zoek waren heb ik maar een kaartlezertje gekocht :)

anyways, hier zijn de pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.humbus.net/lijn0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.humbus.net/lijn1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.humbus.net/lijn2.jpg

let niet op de vlekken en strepen :P

[ Voor 14% gewijzigd door systemfan op 04-05-2005 17:34 ]

• systemfan
hoe meer je een venster naar links verschuift hoe erger de streepjes...
ze komen het vaakst voor bij witte en lichtkleure vensters

:?

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Dit ligt aan je monitor, kijk of je iets magnetisch in de buurt hebt staan (boxen ofzo).
Zo niet, is er niets aan te doen.

Verwijderd

Simball schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:47:
Dit ligt aan je monitor, kijk of je iets magnetisch in de buurt hebt staan (boxen ofzo).
Lijkt me sterk.. het zit alleen op de vensters, en niet op het bureaublad |:( drivers of sow mayb? of toch je grafische kaart, mayb heeft die ut een keer iets te warm gehad... :?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:04
Simball schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:47:
Ik wist niet dat TFT-schermen daar ook last van konden hebben.
Pagina: 1