Toon posts:

IDE schijven in SCA brackets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Supermicro
SC850 serverchassis op de kop getikt. Ik heb geen geld over voor dure SCA schijven, dus vroeg ik me af of er geen IDE schijven in de brackets passen en dan de SCSI backplane eraf te halen bijv. Ik wil de kast niet voorgoed mollen, dus ik vraag het eerst maar even. Er is vast wel een tweaker die het een keer gedaan/geprobeerd heeft.

Verder is de kast specifiek ontworpen voor een bepaald Supermicro moederbord. Ik neem aan dat ik er ook wel een normaal ATX moederbord ik kan doen?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Als de achterwand eraf is, zullen IDE-schijven best passen. Maar echt handig is het niet, aangezien je dan met IDE-kabels zal zitten prutsen.
Het voordeel van SCA (hot-swap, geen voedings en SCSI-kabels, vooraf bepaalde ID-instelling) zal je niet meer hebben.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat klopt, maar SCA=duur. Als ik verder niks met de kast ga doen zal ik het eens proberen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:10:
Nee dat klopt, maar SCA=duur. Als ik verder niks met de kast ga doen zal ik het eens proberen.
Waarom koop je hem als je al van te voren weet dat je er niks mee kunt doen :+ . Hij zal dan wel heel goedkoop zijn geweest oid. Check met supermicro zelf anders of zij niet vervangende IDE brackets aanbieden of serial ata brackets. Maar als ze ze hebben dan heb je ze dus niet voor 10 euro per stuk kan ik je nu al zeggen. Blijft gewoon duur spul aangezien het niet voor de normale consument bedoeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 02-05-2005 00:06 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem voor een nette prijs kunnen krijgen ja. Hij is ook nog ongebruikt, vandaar dat ik ff afwacht nog. En ik zal SM ff mailen, je weet maar nooit.

Verwijderd

Misschien idee'tje om gebruikte SCA schijven te nemen??
36gb @ 10.000 rpm @ 16mb cache koste mij 50 eurie...!! Die schijf lag altijd als reserve.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 20:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zover ik weet zijn de backplanes prima uit het chassis te schroeven (het zijn losse onderdelen die de onderdelen van het chassis zijn, kijk maar op de SM site bij "chassis parts" in de specs van die 850. Mochten er overigens nog meer van deze chassis te koop zijn waar je ze vandaan hebt, zou je me dan willen mailen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond ff goed gekeken en idd, de backplane is gewoon gemakkelijk eruit te halen, zonder hem te beschadigen.
En IDE schijven passen gewoon in de brackets, dus ik ga hem gewoon gebruiken over een tijdje.

Er was er maar 1 te koop, helaas. Het was op een veiling.

Ik heb vandaag ff de handleiding uitgeprint en las dat er 2 ATX stekkers zijn, die allebei op het "bijbehorende" moederbord aangesloten dienen te worden. normale borden hebben er maar 1 dus ik hoop dat ik daar ook uit kom.
Pagina: 1