Linksys WAP54G en PSP problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 13:57

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Na lang proberen en tal van topics doorgelezen te hebben, probeer ik het maar met een nieuw topic hier op GOT.

Ik zit met het volgende probleem en hopelijk weet iemand hier raad mee:

Ongeveer een week geleden heb ik bij de dixons een access point gekocht, te weten de Linksys WAP54G. Dit alvast ter voorbereiding van het handheld online geweld wat ik met mijn Nintendo DS en Sony PSP wil kunnen doen. Omdat ik toen ik het apparaat installeerde in mijn huidige netwerk met router alleen nog maar beschikte over een DS waar je nog niet online mee kunt, heb ik een vriend van me gevraagd om wifi even te testen met zijn laptop met ingebouwde wifi kaartje. Dit werkte direct, na het invullen van de door mij ingestelde 128 Bit WEP key. Geen probleem, alles werkt dus zou je denken.

Nu heb ik 2 dagen terug mijn Japanse PSP binnen gekregen, en ben gelijk aan de slag gegaan om die PSP met het internet te verbinden. Dit wil me met geen enkele mogelijkheid lukken. Ik kan proberen hier te typen wat ik al allemaal geprobeerd heb, maar dat word een erg lang verhaal want ik denk dat ik vrijwel alles heb geprobeerd wat maar kan zover ik in diverse fora heb gelezen. Dat wil zeggen DHCP aan, Statisch IP geven, WEP keys uit, MAC adres vast zetten, wifi gedeelte op B only zetten, 64 Bit WEP key, power saving wifi gedeelte uitgezet op de PSP, enz enz, alles waarvan je zou zeggen dat zou het wel eens kunnen zijn volgens de topics overal.

Vrijwel alle topics die ik door heb gespit, gaan ook bijna ALTIJD over het probleem dat ze geen verbinding kunnen leggen met hun access point <-> PSP. Nu is dit dus het grootte probleem bij mijn situatie, want die verbinding is dus het probleem niet. Wat ik ook instel, het komt altijd op het zelfde neer: de PSP heeft een 100% goede verbinding met het access point, ziet mijn router via m'n netwerk, krijgt netjes een IP adres, vult via DHCP de DNS server in (m'n router) valt te pingen via mijn computer, maar krijgt bij alles wat met internet te maken heeft een foutmelding. Ik heb de instellingen van DHCP gecontroleerd via een PCI wifi kaartje wat ik er bij kreeg. via IPCONFIG staat daar alles exact (op het IP adres na uiteraard) hetzelde als de PSP. Kortom, ik snap niet hoe het kan dat die PSP geen toegang met de buitenwereld krijgt, aangezien alles zo lijkt het gewoon goed werkt. Ook zie ik gewoon in mijn router status scherm het IP adres wat de PSP verkrijgt via DHCP verschijnen. Dus het MOET gewoon werken....

Of zie ik toch wat over het hoofd?
Ik ben niet een enorme expert op het gebied van wifi en netwerken, maar tot nu toe heeft alles het altijd gewoon meteen gedaan. Weet iemand nog iets wat ik zou kunnen proberen, of is mijn router gewoon geen goede vrienden met Sony oid :+

Het merk router is overigens E-Tech, en is een ISDN ADSL Ethernet router met 4 port switch, welke is verbonden met een Sitecom Switch waarop het access point is aangesloten. Ik heb overigens voordat die vraag komt al geprobeerd het access point direct op de router aan te sluiten, maar dit had ook geen resultaat.

Mensen, help mij aub! _/-\o_

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
is er dan niemand die een idee heeft?
Ik voel me vrij kut dat ie het nog steeds niet doet....

Update:

Ik ben net even door onze wijk gelopen met m'n psp, en heb gewoon es wat access points gezocht, en geprobeerd er mee te verbinden...
Niet erg netjes van me, maar dan moeten ze het maar dichtgooien vind ik.
hoe dan ook, ik heb er 1 gevonden waar de psp met de melding kwam dat er een internet verbinding was gemaakt!
Dit neemt dus alvast de gedachte weg dat mijn PSP de boosdoener kan zijn.
Het kan dus gewoon goed werken.
Nu nog uitzoeken hoe :@

[ Voor 72% gewijzigd door amd187 op 01-05-2005 23:19 ]

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
omg, echt helemaal niemand een idee? of is m'n verhaal te lang :)

Verwijderd

staat je default router en primary dns goed? die moeten namelijk adres hebben van je gateway en niet van je access point. dat betekent wel dat op je access point SSID Broadcast enabled staat anders ziet je psp hem niet.

Verwijderd

Update: oh sorry je hebt DHCP. (niet goed gelezen) ik heb het wel eens geprobeerd op mn netwerk met dhcp aan(heb ook een wap54g) toen werkte het ook. eerst zonder key daarna met. nu draait mn netwerk met vaste ip adressen. heb mn psp een vast ip gegeven en mn default router en primary dns ingesteld op ip van mn gateway. enuhmmm ohja wep key ingevuld. misschien is dat het volgens mij was dat bij ook het geval; als je in je wap54g kijkt bij wireless security kan je je Passphrase opgeven. hiermee kan je je key's genereren wat ik dus deed en meer mensen ook doen de Passphrase invoeren inplaats van de key.

als het nog niet lukt hoor ik het wel..

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://ridingtheclutch.com/entry.cfm?id=51 ik weet niet of je dit gelezen hebt maar lijkt me interessant. Met name wat DNS betreft van de (Japanse) PSP.

Verwijderd

trick ken ik maar als ik naar de plaatjes kijk op de site wordt er een scan gedaan en daarna bij wlan settings de ssid naam ingevuld van de accespoint... dat heb ik namelijk niet gedaan die heb ik leeg gelaten heb alleen bij increption een wep key ingevuld.

Afbeeldingslocatie: http://ridingtheclutch.com/images/entries/psp_setup7.jpg

Verwijderd

Ik heb dat gevolgd bij http://pspcrazy.com/wifihack.htm weet niet hoe het bij de japanse pricies zit. maar misschien helpt het.

Now to your PSP

In the menu go to Settings >>> Network Settings >>> Infrastructure Mode >>> New Connection

Now you can set the name to anything you want
Right Arrow
Leave the SSID blank
Right Arrow
Now here in Address settings go to Custom
Right Arrow
Manual
Right Arrow

Now insert these settings

IP ADDRESS ---------- 192.168.0.100 **
NET MASK ------------- 255.255.255.0
DEFAULT ROUTER ---- 192.168.0.1 *
PRIMARY DNS -------- 192.168.0.1 *
SECONDARY DNS ----- 0.0.0.0

*This MUST to be the same as wot you set for the wireless adapter
** Must be between 192.168.0.1 and 192.168.0.254 but not same as Default Router

Right Arrow
Do Not Use
Right Arrow
Right Arrow
Save settings

Switch on WiFi switch

Now test connection

You should then see

Connection Name: Connection 1
Signal Strength: 1-100%
SSID: PSP_AULJS00001_L_0
BSSID: Your wireless adapter's mac address
Channel: 11
Encryption: None
IP Address: 192.168.0.100
Net Mask: 255.255.255.0
Default Router: 192.168.0.1
Primary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 0.0.0.0
Proxy Server: Do Not Use
Internet Connection: SUCCEEDED!!

Verwijderd

update:

alleen bij DEFAULT ROUTER en PRIMARY DNS staan adres van mn gateway.

Verwijderd

maar je weet cker dat je goede wep key hebt ingevuld?

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb geprobeerd wat jullie me aan raadde, maar het mocht allemaal niet baten...
hij blijft gewoon steeds zeggen Internet Connection: Failed.
ik begrijp er gewoon niets van, ik kijk tijdens het testen altijd in mijn router DHCP status, en hij verschijnt altijd netjes met het IP wat DHCP heeft aangewezen aan de PSP. Ook kan ik hem gewoon pingen in het netwerk, dus het MOET gewoon werken! kheb ook geprobeerd de PSP in DMZ te zetten in me router, maar ook dat helpt niets.... Ik zal mijn settings eens posten, mischien zien jullie toch nog iets wat niet helemaal klopt:

PSP na test en op easy (DHCP) gezet te hebben:

Connection Name: Test (zelf in te voeren)
Signal Strength 100% (lijkt me voldoende :) )
SSID: PSP (Zo heb ik mijn AP SSID genoemd in de settings)
BSSID: 00:90:4C:60:04:00 (MAC adres van m'n AP wat klopt volgens de setup page van het ding)
Channel 11 (staat zo ingesteld in de AP, andere channels maken niets uit)
Encryption: None (zet ik pas aan als het begint te werken ;) )
IP Address: 192.168.1.114 (gekregen van mijn router via DHCP)
Subnet Mask: 255.255.255.0 (lijkt me logish)
Default Router: 192.168.1.1 (adres van m'n router, gebruiken m'n pc's ook dus moet goed zijn)
Primary DNS: 192.168.1.1 (al geprobeerd m'n ISP DNS adressen er in te zetten, werkte niet)
Secondary DNS: 0.0.0.0
MAC Address 00:01:4A:51:2C:C1 (verschijnt ook in mijn router met 192.168.1.114 ernaast)
Proxy Server: Do not use
Internet Connection: Failed (bah)

M'n PC's zitten gewoon allemaal opt inet via een Switch die aan m'n router hangt, en krijgen alles door via DHCP wat altijd al gewerkt heeft. Ik heb ook nog geprobeerd om dat access point direct aan m'n router te hangen ipv achter 2 Swtiches die hier boven staan, maar hielp ook niets....

Als iemand iets ziet wat niet klopt, of als jullie meer info nodig hebben wat hier allemaal staat moeten jullie het maar vragen.....

Ik ben iig al blij dat dit topic aan het leven is :P

Verwijderd

toch vraag ik het nog een keer want ik had precies het zelfde probleem... heb je je wep key goed ingevuld? dus niet je Passphrase: maar je key die uit je Passphrase: gemaakt hebt.

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
tis goed dat je het vraagt, maar ik heb die beveiliging uitgezet.
overigens lijkt het me dan dat ik helemaal niet met het AP contact krijg, aangezien die security daarvoor dient (correct me if I'm wrong)
voor de rest heb ik al in het begin es 64 Bit en 128 Bit geprobeerd, wat allebij resulteerde in 100% connectie, maar geen internet zoals altijd...

Klein (maar mischien oppeens toch heel belangrijk) aandachts puntje: Mijn MAC adres van mijn AP is al vanaf een firmware update die ik had gedaan nadat het niet lukte met de PSP veranderd in 00:90:4C:60:04:00 wat eerst 00:12:17:70:5C:30 was, wat ook onderop het apparaat staat vermeld... Lijkt me niet dat dit een probleem zou geven, aangezien ik die firmware pas deed nadat het zowieso al niet werkte?

Verwijderd

hmmm nee dat je mac adres is veranderd zou geen probleem moeten zijn aangezien je met je pc gewoon het internet op kan....

vreemd.... je netwerk configuratie die je nu hebt, zo stond het bij mij ook... dus het zou moeten werken....

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Mja, dat dacht ik dus ook, daarom is dit zo frusterend....Ik zit zo langzamerhand echt te denken dat dit gewoon een bug is, die hopelijk met een aankomende firmware update is verholpen.

Tot dat zover is, hoop ik dat iemand nog een idee heeft wat er fout kan staan....

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.expansys.lu/fo...ad.asp?code=PSP&thread=35

Mogelijk heb je hier nog wat aan. Ik kijk alleen even mee, ik heb zelf niet zo'n mooi dinkie. O.a. dit stukje uit die link:

I figured it out, had to turn off sercurity, make sure it used both 802.11b & g, disable super G mode. It connected on first try. I wrote down the settings on the PSP itself as it showed them. I then turned back on security WEP encryption and manually set these settings on the PSP and again first try it connected and does every time now.

Okay, I was playing around with everything on the router and my PSP for the Linksys WRT54G. If you still cannot get on. Make sure these are your settings on the Router. Make sure it's in Mixed mode (for B and G to communicate).

On the Advanced Wireless Settings make sure these are enabled to communicate to the PSP.
Authentication Type, Transmission Rate, CTS Protection: Auto, Basic Rate: 1-2 Mbps (this where my problem started, so this will and usually definately make your PSP work), Frame Burst can be set to Enabled, and everything else as is.

After the basic rate was changed, it worked great.

En een stukje daarvoor: iemand die beweert dat de regional settings op Japan moet staan.

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Bedankt voor je info, helaas werken de dingen die ze daar zeggen niet.
Het probleem daar is ook wederom dat ze niet wireless naar hun router kunnen connecten, wat bij mij wel lukt.

"No matter how I try to connect to my WAP I get an error 80410D07"

Dat is dus wat anders...

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
"meer dan 24 uur later" kickje :P

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
omg, kick :'(

[ Voor 12% gewijzigd door amd187 op 05-05-2005 13:21 ]

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Goed, paar dagen later en vandaag maar es geprobeerd die access point direct aan m'n pc te hangen via een crossed utp kabel en met windows internet delen.... Hij doet het nu! Na enkele seconden meteen internet connection succeeded. Ik ben blij dat het dus in ieder geval niet zo is dat de access point het probleem is.

Voorlopig laat ik het even zo, ik ben al blij genoeg dat ik iets van online mogelijkheden heb. Ik denk dat het probleem dus ergens in m'n router zit, of gewoon niet samen wilt werken met m'n psp. Ik denk dat ik maar een WRT54G router ga halen oid, die zie ik namelijk overal staan in topics en lees er erg veel goeie dingen over. Ook word daar veel zelfgemaakte firmware voor uitgebracht zag ik, ivm meer bereik en psp tunneling. Even wachten op een firmware update ook nog, wie weet verhelpt dat ook de porblemen die ik heb.

Bedankt voor jullie reacties, ook al hebben ze me niet verder geholpen :)

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35
Heb zojuist een tijd zitten klungelen met mijn kakelverse psp en wireless router. Kreeg de hele tijd een errormelding met 80blabla. De web beveiliging moest op 64 bit ipv 128 bit. helaas heb ik zeker een uur zitten klooien met de 128 bit beveiliging en andere encrypties. Maar uiteindelijk is het toch gelukt door de eerste sleutel in te voeren in de psp.

Vreemde is trouwens dat bij totaal geen beveiliging de psp geen verbinding kon maken. Heb trouwens een sitecom WL-143 en die is 140g :9~ :9~ :9~ Prima aanbieding voor 100€ als Casema klant voor router en bijbehorende snelle dongle...geloof dat die nog op de site staat.

Wie weet heb je wat aan deze info want ik zie dat er al een tijd geen reacties meer zijn.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35
nog ff een korte update.....

nadat ik mijn vaste PC via netwerkcable weer had aangesloten en edonkey had gestart kon mijn psp geen verbinding meer maken met internet.... Nu verkracht edonkey over het algemeen wel vaker (bijna altijd) mijn internet verbinding en weet ik nog steeds niet hoe dat nu komt...

Maar on the subject... ik moest weer even herstarten met de pc en de wireless dongle gebruiken. Toen maakte de psp weer verbinding. Cable weer aangesloten op de PC ipv dongle en de psp blijft het doen.
Pagina: 1