Toon posts:

[cubase se (asio) / m-audio audiophile] sync lost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het kort: de asio synchronisation test (asio multimedia setup) mislukt.

Iets langer:
Ik gebruik een M-Audio Audiophile 24/96, met standaard instellingen, d.w.z: dma buffer size = 256, codec sample rate = 44100. In het verleden heb ik, na installatie van drivers en cubase, nooit problemen gehad. De test ging altijd goed, en ik kon er direct mee aan de slag.
Nu, met naar mijn weten exact dezelfde instellingen als in het verleden, mislukt de test dus.
ASIO instellingen: buffer size (na auto-detect, varieert overigens enorm, van in de 2k tot in de 9k) = 4410, buffers = 5, sample rate = 44100.
Ik heb de laatste drivers voor de audiophile geinstalleerd, DMA buffer size vergroot / verkleind (het verkleinen helpt, maar dan heb ik last van 'klikken' in het geluid, dat schiet dus ook niet op) ... ik weet het niet, ik heb hier te weinig ervaring mee. Iemand?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ken de test, maar heb zelf ook nog nooit problemen gehad, dus heb ik ook geen idee hoe ze te troubleshooten.

Maar heb je er ook last van? Of kom je nu niet meer SE 'in'?

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:57:
Ik ken de test, maar heb zelf ook nog nooit problemen gehad, dus heb ik ook geen idee hoe ze te troubleshooten.

Maar heb je er ook last van? Of kom je nu niet meer SE 'in'?
Ik kom cubase nog wel in, echter krijg ik elke keer bij het opstarten van cubase de melding dat de test de laatste keer mislukt is, gevolgd door de vraag of ik de test opnieuw uit wil voeren. Ik heb de werking verder nog niet getest in cubase, ik wou het eerst aan de praat hebben.