WEP-key opvragen uit router

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hooi,

Ik heb sindskort een PSP, en ik zou hem graag aan mijn draadloze netwerk verbinden.
Hij heeft het netwerk al gevonden, en ik heb het PSP MAC-adress al ingevoerd in de router etc..

Maar om nu te verbinden vraagd hij om een WEP-key.
Ik heb geen idee wat de WEP key is, Ik heb het paswoord dat ik gebruik om mijn laptop te connecten al gebruikt en die werkt dus niet.
Ik heb een Linksys Wireless-G Broadband router, en ik kan de key niet vinden in mijn config. :/

Plz Help

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12 22:42

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

..het is toch echt hetzelfde wachtwoord als op je laptop hoor...ik gok eerder dat je op iemand anders wireless router probeerd in te loggen...Je weet ook zeker dat je router niet op WPA werkt? De PSP ondersteund geen WPA...

;)

Desnoods maak je een nieuwe key..werkt die ook niet dan zit je zeker weten op de verkeerde router met je PSP.

[ Voor 44% gewijzigd door Max|Burn op 30-04-2005 20:10 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Wootism
  • Niet online
Uhm, nee ik probeer niet op iemant anders zijn router in te loggen nee 8)7
De code is blijkbaar niet hetzelfde en de PSP geeft aan dat ons netwerk WEP encrypted is.
Ik kan me nog herineren dat ik bij het installeren van de router ergens een 128-bit key heb aangemaakt.
Ik weet niet ofdat dit iets te maken heeft met die WEP-key, maar ik kan me zover geen andere keys herrineren.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

WEP kent 4 keys, elk van de 4 keys werkt, maakt dus niet uit welke je kiest. Je reageert wel alsof ik iets belachelijks zeg maar het komt erg veel voor dat mensen op andere routers / AP's aan het inloggen zijn...

Ik krijg het idee dat je
Desnoods maak je een nieuwe key..werkt die ook niet dan zit je zeker weten op de verkeerde router met je PSP.
nog niet gedaan hebt. Als jij zelf niets probeerd is het ook niet op te lossen. Als je trouwens met die laptop wel binnenkomt met een WEP key (ik neem aan dat je nog weet welke dat is) dan werkt die toch ZEKER ook op je PSP.

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 30-04-2005 21:11 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik weet het niet zeker, maar misschien heeft hij een ASCII key ingevuld, deze werkt prima op een laptop (winxp bijv). misschien werkt dit niet op een PSP

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

het lijkt me sterk dat hij zn sleutel ingevoerd heeft in hexadecimale waardes.. normaal gebruik je idd ascii (a, b, c...enzo weetjewel :P)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaxBurn schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:00:
het lijkt me sterk dat hij zn sleutel ingevoerd heeft in hexadecimale waardes.. normaal gebruik je idd ascii (a, b, c...enzo weetjewel :P)
Hex is ook A,B,C enzo :P maar die stopt dan bij F :P

ik heb trouwens altijd hex waardes ingevuld, is het serieus normaal om ascii te gebruiken? ik dacht dat dat voor n00bs was

[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 30-04-2005 23:03 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Wootism
  • Niet online
ik post ff een screen van mijn PSP scherm.
Afbeeldingslocatie: http://www.fauve.nl/netwerk.jpg

het is dus 1 regel die ik moet invoeren.
Als ik inlog met mijn laptop, heb ik een Username en Password nodig dan zijn dus 2 regels.

Het is trouwens niet mogellijk dat ik op iemant anders zijn netwerk zit, er zijn binnen een straal van 300 meter geen huizen te bekennen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Wootism op 01-05-2005 10:33 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als ik inlog met mijn laptop, heb ik een Username en Password nodig dan zijn dus 2 regels.
Je hebt het dus de hele tijd over je windows login 8)7 8)7 8)7 8)7 Je windows username/pass heeft echt helemaal niets te maken met je WEP-key.

Doe nou maar gewoon wat ik zei, maak een nieuwe key aan in je router(het is nu wel duidelijk dat je niet meer weet welke dit is) en voer die in op je laptop en PSP..dan ben je gewoon klaar.

@Magic:
Hex is ook A,B,C enzo :P maar die stopt dan bij F :P
duh..bijdehand :D Ik bedoel gewoon dat mensen dan wachtwoorden kunnen intikken als kanarie123 ofzo :)
Waarom is ascii niet normaal bij het maken van wachtwoorden...ik tik liever wat letters en cijfers in dan A-F/0-9

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 01-05-2005 10:38 ]

• Wootism
  • Niet online
Jah hoe moet ik dat nu ruiken :S
Ik ben echt helemaal niet thuis in dat WEP-key gebeuren. Ik snap ook niet waarom je dat een "windows-login" noemt. Die key is ingestelt op de router en zorgt ervoor dat de laptop toegang krijgt tot de router.
Heb ook geen idee hoe ik een nieuwe (werkende) key aan kan maken |:(

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je gaf zelf aan dat je wel eens een WEP-key moest aanmaken..dan doe je dat toch gewoon nog een keer :)

Nog een keer..jij hebt ooit een WEP key ingesteld in je router, deze heb je ook ingesteld in je laptop. (in je netwerkinstellingen..) Waarschijnlijk hoef je die nooit in te voeren op je laptop omdat die opgeslagen is. Je logt zelf dus niet meer in (gaat automatisch) en ik neem ook aan dat je niet meer weet welke key je gebruikt heb. Als je je WEP key ook nog eens nergens opgekrabbeld hebt dan kan je hem ook niet meer terugvinden. (Meestal kan je een ingevoerde key in de meeste routers niet meer teruglezen..sterretjes :P) Je kan dus eerst in je router zoeken naar je WEP-key..staat deze er niet (afgeschermd) dan kan je gewoon een nieuwe aanmaken. Je laptop kan dan even niet meer op internet omdat je key is veranderd. Je vult dus de nieuwe key in op je laptop(daar vraagt hij vanzelf wel om) en daarna in je PSP...en klaar ben je.

Meer dan dit kan je echt niet geholpen worden (tenzij ik alles stap voor stap uit ga leggen qua routerinstellingen maar dat kan je toch zelf ook wel uitzoeken)..ik raad je aan gewoon even de handleiding door te nemen van je router en de WEP key opnieuw aan te maken. Overigens geef je nergens aan wat je nu al geprobeerd heb.. :(

[ Voor 97% gewijzigd door Max|Burn op 01-05-2005 10:43 ]

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Wootism schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:29:
ik post ff een screen van mijn PSP scherm.
[afbeelding]

het is dus 1 regel die ik moet invoeren.

Het is trouwens niet mogellijk dat ik op iemant anders zijn netwerk zit, er zijn binnen een straal van 300 meter geen huizen te bekennen. :)
Ik kan me nog herineren dat ik bij het installeren van de router ergens een 128-bit key heb aangemaakt.
Ik weet niet ofdat dit iets te maken heeft met die WEP-key <<<<<---- Dat is dus je WEP key

Die moet je dus ingeven bij je PSP

• Wootism
  • Niet online
Maar ik wist niet zeker dat dat een WEP key was.
Ik moest een keer een encryption kiezen, en dan een pass aanmaken en kiezen hoeveel bit hij moest zijn.
Ik neem dus aan dat de WEP-key is, heb alleen geen idee hoe ik hem weer tevoorschijn kan toveren :S

• eigenwijsje
Wootism schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:41:
Maar ik wist niet zeker dat dat een WEP key was.
Ik moest een keer een encryption kiezen, en dan een pass aanmaken en kiezen hoeveel bit hij moest zijn.
Ik neem dus aan dat de WEP-key is, heb alleen geen idee hoe ik hem weer tevoorschijn kan toveren :S
en hij staat ook niet te lezen in je router???

als je die key aanpast moet je dus ook in alle andere pc's die aangesloten zijn op je wireless je key veranderen, anders kom je er weer niet in, als je de beschikking hebt over een laptop, dan zou ik die om te beginnen even gedraad aansluiten op je router zodat je beveiliging niet meetelt en je altijd in je router komt.
Als het goed is zou je je key ook moetten kunnen uitlezen in je client die moet namelijk de zelfde key hebben anders kan ie niet met de router communiceren

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

In de client is het als het goed is ook afgeschermd. Vandaar (5de x dat ik dit zeg) Nieuwe key aanmaken en in al je wireless clients invoeren. (Volgens mij alleen je laptop en de psp) Ik zou inderdaad zorgen dat er een utp verbinding is..gaat er iets fout met je wireless aanpassingen dan kan je nog je router in.

[ Voor 27% gewijzigd door Max|Burn op 01-05-2005 10:49 ]

Verwijderd

Dat 128bits ding was inderdaad de wep encryptie.
WEP kan je zien als een soort password voor je router, die je nodig hebt om verbinding met je router te maken.
Je kan waarschijnlijk via je browser ergens inloggen op het controle paneel van je router, daar kan je ook een wep encryptie invoeren (64bit of 128bit). Vervolgens ga je op je laptop naar de instellingen van je draadloze netwerk, en voer je bij "wep key" deze zelfde encryptie in, waarna je gewoon verbinding krijgt.
Ditzelfde doe je op je psp.

• eigenwijsje
misschien staat je key wel onder op de router op een sticker?????

het is niet slim om deze key nergens te bewaren, als je heb kwijt bent kun je beter van voren afaan beginnen, eerst de key in je router vervangen voor een andere, ( dit kan door de router te resetten naar de fabrieks instellingen en helemaal opnieuw te beginnen ) en die key onthouden of opschijven, want je hebt hem nodig om alle andere wireless apparatuur weer aan te sluiten, dan zou het moetten werken.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

misschien staat je key wel onder op de router op een sticker?????
Standaard heeft een router helemaal geen wep key hoor ;)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:06

sjaak

un giorno credi

Inloggen op je router -> naar tabje 'Wireless' -> Sub tabje 'Wireless Security' -> En dan volgende optie's:

Security Mode: WEP
Default Transmit Key: 1, 2, 3, 4 (Dit is welke sleutel er gebruikt moet worden, kies b.v. sleutel 3)
WEP Encryption: 64 bits 10 hex of 128 bits 26 hex. (Gebruik b.v. 64 bits)
Passphrase: Voer hier een sleutel in, b.v. straatnaam, naam van je hond met wat cijfers, etc.

Dan kan je 4 sleutels genereren. Sommige software zal de passphrase accepteren in combinatie met de nummer sleutel die gebruikt wordt, ik denk zelf dat je voor de PSP gewoon de code in kan tikken die achter de sleutel staat, dus een combinatie van letters en cijfers in HEX.

• Wootism
  • Niet online
Yey, ik heb het gevonden.
De WEP-key heeft verder niks te maken met de andere Pc's hier op het netwerk.
Die gebruiken blijkbaar alleen die Username en Pass als login, en maken verder geen gebruik van een WEP-key.
Ik heb de optie voor het genereren van een nieuwe pass gevonden en ik heb nu toegang tot internet :)
Iedereen super bedankt! sorry dat ik zo n00b overkwam, maar ik snapte er echt 3X niks van. :)
micha schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:50:
Inloggen op je router -> naar tabje 'Wireless' -> Sub tabje 'Wireless Security' -> En dan volgende optie's:
.......
Die moest ik idd hebben!
Als ik dit nu iets eerder had geweten 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Wootism op 01-05-2005 19:47 ]

• eigenwijsje
MaxBurn schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:49:
[...]
Standaard heeft een router helemaal geen wep key hoor ;)
sorry ben niet bekend met deze specifieke router, alleen met de alcatel's die KPN levert daar staat namelijk onder op het modem de key op een sticker.

[ Voor 3% gewijzigd door eigenwijsje op 01-05-2005 10:53 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vind je het misschien gek als ik niet snap dat je die 2 klikjes in de router niet kon vinden ? :)

Verwijderd

MaxBurn schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:22:
Vind je het misschien gek als ik niet snap dat je die 2 klikjes in de router niet kon vinden ? :)
totaal verkeerd |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 11:41 ]

• Wootism
  • Niet online
omfg :P
Daar gaat het toch helemaal niet ooommmm !!!
Als ik nu precies had geweten wat een WEP-key was dan had ik het zo kunnen vinden ja.
Ik was in de veronderstelling dat het ging om een user en passwoord ofzo...
Niet iedereen is zo "into-netwerk" al jou :>

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Wat WEP is kon je ook zelf wel vinden lijkt mij: What is WEP?. ;)
Zo'n beetje eerste Googlehit.

United we stand, and divided we fall

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
<Never Mind>

[ Voor 98% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 01-05-2005 15:34 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Wootism
  • Niet online
blizt schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:25:
Wat WEP is kon je ook zelf wel vinden lijkt mij: What is WEP?. ;)
Zo'n beetje eerste Googlehit.
Als je denkt dat je weet wat WEP is dan ga je natuurlijk niet zoeken....
Dit topic mag dicht voordat nog meer mensen komen met dit soort "smart-ass reacties" |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 01-05-2005 16:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je het zo vriendelijk weet te brengen dan ;)
Wootism schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:52:

Die gebruiken blijkbaar alleen die Username en Pass als login, en maken verder geen gebruik van een Mac Adress.
lijkt me een beetje lastig netwerken zonder macadres eerlijk gezegd :+

doe jezelf een plezier en verbreed je kennis aan de hand van de FAQ en de diverse linkjes zoals die al gegeven zijn ;) dan haal je de volgende keer geen termen door elkaar en raakt er ook niemand in verwarring omdat je het één zegt en het ander bedoelt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Sorry, had je startpost niet goed gelezen.
Ik heb geen idee wat de WEP key is,
De... een ... ;) Zoiets lees je al snel verkeerd...

United we stand, and divided we fall

• Wootism
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:02:
Omdat je het zo vriendelijk weet te brengen dan ;)

[...]

lijkt me een beetje lastig netwerken zonder macadres eerlijk gezegd :+

doe jezelf een plezier en verbreed je kennis aan de hand van de FAQ en de diverse linkjes zoals die al gegeven zijn ;) dan haal je de volgende keer geen termen door elkaar en raakt er ook niemand in verwarring omdat je het één zegt en het ander bedoelt :)
Ik bedoelde idd WEP-key.
Maar ik ben onder het "snuffelen" in mijn router zo veel termen tegengekomen dat ik het idd door mekaar ben gaan halen. :X
Pagina: 1