Zijn DVD's uit een dvd-recorder wel te copieeren?

Pagina: 1
Acties:

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Overweeg de aanschaf van een dvd-recorder, Sony of Panasonic. Ik wil in elk geval een aantal videobanden overzetten op DVD, zodat ik mijn kinderen hier later weer een copie van kan geven. Videofilms van hun kinderjaren.
Maar zijn die DVD's wel zo eenvoudig te copieeren?
Heb nu een DVD-RW gekregen, gebrand in een LG dvd-recorder, maar er is geen copie van te bakken. Mijn JVC dvdspeler herkent hem niet, de Pioneer dvd speler speelt hem prima af, Plextor brander leest hem niet. De Pioneer brander leest hem wel, ziet ook bestanden, maar de DVD, opname van een tv programma, is niet te copieeren.
Kortom, wat moet ik hiermee?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

In principe zijn dvd's die opgenomen zijn met een dvd recorder gewoon te kopieren. Ik denk dat de dvd die je gekregen hebt niet helemaal lekker is, RW's willen nogal eens vervelend doen zeker als er al meerdere keren wat op gezet is.
Het enige wat moeilijk is om een videoband waar macrovision op zit om die te kopieren, maar je zei al dat het zelf gemaakte videobanden zijn, dat gaat gewoon prima.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Zoals Cavie zegt moet het te kopieren zijn.

Een tip om misschien de boel nog te kunnen kopieren.
Weet je zeker dat de dvd recorder de sessie op de dvd-rw gesloten heeft??
Zonee, kijk dat even na en sluit deze. (kan je geloof ik ook op de pc doen met dvdinfo http://www.dvdinfopro.com/)

En gebruik een dvd-ripper om de dvd naar je hd te zetten.
Beste kan je gebruik maken van dvd-decrypter.
Dan krijg je een iso die je eenvoudig weer kan branden.

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
OK, bedankt.
Trouwens, de DVD-RW is wel gefinilized.
Heb al gemerkt ondertussen, dat bedoelde DVD-RW op meerdere DVD spelers af te spelen is. Maar op mijn wat oudere JVC niet, deze zal reeds al ingehaald zijn door de voortschrijdende techniek.
Ik ga rvan uit, dat mijn nieuw aan te schaffen DVD recorder hem wel kan lezen en mogelijk ook copieeren.