Sinds korte tijd moet ik om de paar minuten m'n adsl ethernet modem uit en aan zetten. Na een paar minuten downloaden of een wat langere tijd surfen is het exit. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb een KPN mxstream Alcatel analoog ethernet modem met draytek vigor 2200we router. Alvast bedankt voor de moeite!
Verwijderd
Had dat pobleem ook, even naar de helpdesk gebeld - hun oplossing was het resetten van de modem.
Ik had aan de poorten lopen klooien, ging wss iets niet goei of zo
, anywayz... Nu doet alles het perfectos
Ik had aan de poorten lopen klooien, ging wss iets niet goei of zo
Welke OSsen heb je achter je modem? De Internet & Telefonie - policy en FAQ heeft namelijk een stuk over Win98.
Hoe dan ook staat deze vraag in Software Algemeen niet echt op de juiste plaats, ik verplqaats het dus even.
Je geeft eigenlijk te weinig informatie om veel mee te kunnen. Geef even wat meer info over de situatie etc. Check natuurlijk http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart even, daar staan wat tips en vervolgvragen tussen die je even zou moeten beantwoorden
Hoe dan ook staat deze vraag in Software Algemeen niet echt op de juiste plaats, ik verplqaats het dus even.
offtopic:
Dan haal ik ondertussen "Help! " uit je topictitel, staat wat schreeuwerig.
Oeh en welkom terug
Dan haal ik ondertussen "Help! " uit je topictitel, staat wat schreeuwerig.
Oeh en welkom terug
Je geeft eigenlijk te weinig informatie om veel mee te kunnen. Geef even wat meer info over de situatie etc. Check natuurlijk http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart even, daar staan wat tips en vervolgvragen tussen die je even zou moeten beantwoorden
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ken een dergelijk probleem en ik heb bij KPN nu nog na 1 week een ticket lopen.
Ik had hier een Thompson 510i modem. Dat ding was niet te pingen na 1 uur en niet meer te benaderen. Internet lag er constant uit. Nou ik was het zat met dat ding. Heb fftje een Sweex modempje Annex A naar Annex B geflash en wat bleek? Heel veel CRC errors en ga zo maar door. Die lijn was gewoon gaar. De Thompson liep elke keer hierdoor vast en Sweex doet er niet zo moeilijk over. Planet weet het ook niet. Ik ping naar mijn andere modem en op dit moment gaat het wel aardig. Soms een pingje die rond de 77ms ligt en de rest rond de 14 ms.
Ik had hier een Thompson 510i modem. Dat ding was niet te pingen na 1 uur en niet meer te benaderen. Internet lag er constant uit. Nou ik was het zat met dat ding. Heb fftje een Sweex modempje Annex A naar Annex B geflash en wat bleek? Heel veel CRC errors en ga zo maar door. Die lijn was gewoon gaar. De Thompson liep elke keer hierdoor vast en Sweex doet er niet zo moeilijk over. Planet weet het ook niet. Ik ping naar mijn andere modem en op dit moment gaat het wel aardig. Soms een pingje die rond de 77ms ligt en de rest rond de 14 ms.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
is het een recent kpn modem (een 510) ?
Er zijn firmware upgrades te krijgen. ==> www.speedtouch.nl
enne itsalex meuk kun je testen door
en kijken of er fouten bij staan
ook je systemlog kan wat dat betreft interresant zijn
een en ander is ook via de webinterface terug te halen.
Tenzij het gewoon een brak speedtouch home modem is dat betere tijden heeft gekend.
Er zijn firmware upgrades te krijgen. ==> www.speedtouch.nl
enne itsalex meuk kun je testen door
code:
1
2
3
| telnet 10.0.0.138 (evt inloggen als je een wachtwoord hebt gezet) adsl info |
en kijken of er fouten bij staan
ook je systemlog kan wat dat betreft interresant zijn
code:
1
| systemlog show |
een en ander is ook via de webinterface terug te halen.
Tenzij het gewoon een brak speedtouch home modem is dat betere tijden heeft gekend.
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 01-05-2005 14:06 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik ben er inmiddels achter dat dit ook het probleem hier is.
Na verloop van tijd zakt de snelheid van mijn adsl plus abbo terug naar een downstream van rond de 70kb/s
op de modem geeft hij gewoon de normale snelheid aan dus aan de binnenkomende lijn ligt het volgens mij niet.
Nadat ik de modem aan en uit gezet heb heb ik weer 'soms' de oude snelheid.
Net na de upgrade trainde hij op rond de 7500 kilobit tegenwoordig kom ik niet verder meer dan rond de 6300 a 6400.
Vraag met trouwens af of het dan toch aan de lijn ligt of aan mijn modem (alcatel510i)
Het komt bij mij ongeveer om de 2 weken voor.
Ik draai overigens de laatste frimware maar die update daar naartoe mocht niet baten zit nu op firmwareversie 4.2.7.16.0
Na verloop van tijd zakt de snelheid van mijn adsl plus abbo terug naar een downstream van rond de 70kb/s
op de modem geeft hij gewoon de normale snelheid aan dus aan de binnenkomende lijn ligt het volgens mij niet.
Nadat ik de modem aan en uit gezet heb heb ik weer 'soms' de oude snelheid.
Net na de upgrade trainde hij op rond de 7500 kilobit tegenwoordig kom ik niet verder meer dan rond de 6300 a 6400.
Vraag met trouwens af of het dan toch aan de lijn ligt of aan mijn modem (alcatel510i)
Het komt bij mij ongeveer om de 2 weken voor.
Ik draai overigens de laatste frimware maar die update daar naartoe mocht niet baten zit nu op firmwareversie 4.2.7.16.0
computer voor alle werkzaamheden
Pagina: 1