[XP] Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03 21:47
Ik ben zelf niet zo handig met netwerken, maar ik heb dus een Sitecom Wireless Network Router Kit (Type WS-512). Me draadloos internet werkt prima. Maar nu wil ik dus mijn xbox op mijn laptop aansluiten om met me xbox op XBConnect te kunnen gamen. (Online) maar zodra ik mijn xbox aansluit heb ik op beiden geen internet.
Ik had gehoopt dat ik op beiden internet zou hebben zodat ik op mijn laptop XBConnect kon aansturen, en dan op me xbox dan online kan gamen.
Ik heb voor de rest niet echt gekeken wat het probleem kan zijn aangezien ik niet goed ben met netwerken, dus daarom kom ik hier voor hulp.

Weet iemand wat hier aan te doen is?

[ Voor 70% gewijzigd door xoniq op 01-05-2005 12:32 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Specs?

• xoniq
Laptop:

Proc: 2.8ghz
HDD: 80gig
Ram: 512mb DDR
Wireless lan: An1772(tm) Wireless LAN Chipset
Wired lan: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En je hebt dus 2 verschillende netwerken?
Wat heb je verder zelf al geprobeerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je "internet delen" gebruikt op je laptop op de wireless nic dan verandert daar het IP adres van voor ICS, 192.168.0.1 wordt dat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jvsjmedia.nl,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een aantal spelregels opgesteld waar elk topic aan moet voldoen - we hebben die vastgelegd in talloze faq's, policies en voorwaarden - ik nodig je graag uit die een keertje door te lezen :)

Ik haal zelf even de belangrijkste punten eruit die je absoluut nodig gaat hebben om te 'overleven' op GoT:
  • Kies voor een duidelijke topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Let op dat zaken als 'probleem' e.d. geen duidelijke omschrijving zijn :)
  • Omschrijf je probleem duidelijk en met genoeg relevante informatie. Sinds wanneer heb je dit probleem, welk type router gebruik je, wat is er veranderd sindsdien? Wat is jouw verwachte manier van werken, e.d. :)
  • Geef duidelijk aan wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Wat staat er in de handleiding over dit probleem? Heb je zelf al eens gezocht? Waarop? Wat kwam je tegen aan oplossingen. Neem dat altijd op in je topicstart :)
Pas je topic nog eventjes aan zodat het aan bovenstaande eisen voldoet :)

• xoniq
Geëdit.

Kan iemand me helpen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie nog steeds niet het nut in om 'm aan je laptop te hangen als je ook je Xbox op je router kan hangen.

Nogmaals: maak je gebruik van "internet delen" op je laptop?

More input needed, wat heb je aangezet/uitgezet, wat heb je waarin geprikt/aangesloten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xoniq
Ik wil me xbox aansluiten op me laptop, aangezien de router 4 poorten heeft die allemaal in beslag zijn genomen door een pc op me broertjes kamer, een pc in ons kantoor, een pc in de huiskamer, en een pc van mn zus. En me laptop ligt vlak bij mn xbox. En mocht ik me xbox aan willen sluiten op mn router, dat gaat ook niet lukken, want dan moet ik een aantal gaten boren om de kabel vanaf deze kamer naar de router te krijgen. (Me laptop is draadloos remember).
En wat betreft dat "internet delen", waar kan ik dat precies aanzetten?
En over wat ik heb aangezet/uitgezet, ik heb de draadloze netwerk verbinding ingeschakeld, mijn Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet is ook ingeschakeld.

IP van draadloze (internet) verbinding: 192.168.1.250
IP van ethernet (xbox) verbinding: 192.168.1.251

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt? (Srry dat ik een beetje een beginner ben wat betreft netwerken)
Pagina: 1