Toon posts:

Stillere koeling voor Club3d Radeon 9600 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Via internet heb ik geprobeerd een stille PC proberen samen te stellen. Nu heb ik voor een Club3d Radeon 9600 pro videokaart gekozen. Deze videokaart maakt alleen aardig wat lawaai, iets wat ik niet verwacht had. Mijn vraag is nu hoe ik mijn videokaart stiller kan maken. Ik heb geprobeerd te googlen en heb alle forums afgezocht, maar kon niks vinden. Zover ik kan beoordelen bestaan er drie mogelijkheden:

1) Een software programma installeren die de fan speed reguleert.
2) Een nieuwe passieve koeler monteren.
3) Een nieuwe stille actieve koeler monteren.

Nu hoop ik dat iemand een software programma weet die de fan speed kan reguleren. Als dat niet bestaat voor de Club3d Radeon 9600 pro, zou ik graag willen weten of een passieve koeler mogelijk is. Is dat ook niet mogelijk dan zou ik graag willen weten wat een goede stille actieve koeler is voor mijn videokaart.

Het zou erg mooi zijn als iemand een antwoord weet op mijn vragen. Alvast bedankt.

Groeten,

Piloi

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 10:13
Volgens mij bestaan zulke programma's niet voor de 9600 pro. Ik raad je aan een Zalman VF700(Al)Cu te kopen, deze is zeer stil, vooral op 5V en koelt zeer goed. Voor €18 heb je de ALCU versie al.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
en enige antwoord op dit moment vind ik

zalman vf700 cu ongeveer 23 euro

of de alcu versie 18 euro

Ja zou ik ook zeggen

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Een 9600 pro zou wel passief kunnen. Kijk eens naar de koelers van Zalman. In het actieve koelingssegment zou ik kiezen voor een Zalman VF700(al)cu of een Arctic silencer.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips.

Jammer dat er geen fan controller programma bestaat voor mijn videokaart. Ik denk dat ik voor de Zalman VF700(al)cu ga. Aangezien deze goedkoper en wat makelijker te monteren is dan een passieve koeler. Nu heb ik nog twee vragen:

1) Geeft het monteren van deze koeler geen problemen? De site van Zalman geeft niet aan dat hun koeler compatible is met Club 3d Radeon 9600 pro.

2) Het cool en quiet programma van Zalman werkt toch ook ook in combinatie met een Club3d radeon 9600 pro?

Alvast bedankt voor de tips, groeten,

Piloi

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:39:
Bedankt voor jullie tips.

Jammer dat er geen fan controller programma bestaat voor mijn videokaart. Ik denk dat ik voor de Zalman VF700(al)cu ga. Aangezien deze goedkoper en wat makelijker te monteren is dan een passieve koeler. Nu heb ik nog twee vragen:

1) Geeft het monteren van deze koeler geen problemen? De site van Zalman geeft niet aan dat hun koeler compatible is met Club 3d Radeon 9600 pro.

2) Het cool en quiet programma van Zalman werkt toch ook ook in combinatie met een Club3d radeon 9600 pro?

Alvast bedankt voor de tips, groeten,

Piloi
zalman heeft geen cool en quiet.. dat is van amd en heeft met processors te maken.
je kan bij deze koeler kiezen tussen 5 of 12 volt voor de fan. met een verloopje van een molex.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was in de war met AMD. Ik bedoelde de Silent Mode and Normal Mode selection van Zalman.

Ik neem aan dat je bedoeld dat 5 volt silent mode is en 12 volt normal mode? Kan ik de fan op 5 volt laten draaien voor een radeon 9600 pro? Voor de zekerheid vraag ik het toch maar even.

Bedoel je met opmerking "een verloopje en een molex" dat de Zalman VF700(al)cu geen problemen geeft bij de montage op een Club3d Radeon 9600 pro?

Alvast bedankt voor je hulp, groeten,

Piloi
Pagina: 1