Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP home] R klik werkt niet meer, bureaublad leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
win xp home, amd3500+ 1 gig workmem.

Situatie: leeg bureaublad, achtergrond wel, geen pictogrammen.
Rechts klikken doet niks
ctrl-alt-del wel, aldaar explorer starten (intikken of via bladeren) helpt niks, de taakbalk komt dan een fractie van een seconde in beeld en is weer weg.
expand via recovery console van explorer.ex_ naar c:L\windows enz. doet ie niet 'omdat het niet kan' (zonder opgave van reden verder....)
voorbij zien komen bij booten in win bureaublad: 10106 error (of zo, was te kort) in Avast antivirus.

Gedaan na zoeken alhier:
Repair, booten in veilige mode (geen achtergrond, geen taakbalk, geen pictogrammen, geen ctrl-alt-del effect) services.msc alles gestart/auto gezet
winboot.ini alles aangezet, windows opnieuw geinstalleerd (zonder format)
Nu runt sfc /scannow en dat duurt wel erg langgggg..........

sfc /scannow is net klaar, venstertje verdween, geen meldingen.........

HELP! aub alvast bedankt voor verlossende oplossing.
Oh ja, system repacovery werkt wel, maar al 3 data terug, helpt niks, xp home blijft booten in een leeg bureaublad waar R klikken niet werkt....

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Installeer je nu Windows opnieuw MET format :?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ati Tray Tools aan?
Ik had hetzelfde probleem, en het lag aan dit prog :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
2 reageerden met: " "

" Installeer je nu Windows opnieuw MET format ? "
-------------------------------------------------------------------
" Ati Tray Tools aan? Ik had hetzelfde probleem, en het lag aan dit prog "

Mja, formateren en opnieuw installen lost me net ff te veel op, namelijk alles en niks

Nee ik heb Nvidia

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

notsonewbie schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:28:
ctrl-alt-del wel, aldaar explorer starten (intikken of via bladeren) helpt niks, de taakbalk komt dan een fractie van een seconde in beeld en is weer weg.
Start eens de usermanager op (of eventueel 'cmd.exe' en voeg met 'net user' een nieuwe user toe), en log daarmee eens in.

Is je probleem dan opgelost?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
EDIT Ik had nog een copy middel advanced registry optimizer, hij was nog precies 1 dag goed, pfweeeew dacht ik!
Ik dus mijn register (en de rest) van bijna 43 weken terug-gezet maar neen, hij start op en leeg bureau blad, geen R klikken mogelijk, explorer reageert wel als zelf opgestart item in taskmanager maar ploept gelijk weer weg.
Ik heb anti-spyware en up to date antivirus, dus als mijn pc door een virus is gegrepen, dan volgen er rap meer ben ik bang...
Ik wacht het nog f af hier, maar anders lijkt format c: de enige optie. (Wat overigens voor ik die backup herinnerde niet werkte toen ik dat probeerde, een ander proces gebruikte het e.e.a. en formateren van c: lukte niet vanuit de 'dos prompt')
elevator schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:25:Start eens de usermanager op (of eventueel 'cmd.exe' en voeg met 'net user' een nieuwe user toe), en log daarmee eens in. Is je probleem dan opgelost?
Nee helaas, hoopvol heb ik de naam 'werkt' gegeven na net user /add opdracht, maar dan krijg ik hetzelfde euvel met dit verschil, de achtergrond is de standaard grasheuvel onder bewolkte mooi-blauwe lucht.

Het is na de opdracht explorer (in ctrl-alt-del) zo maf, alsof de taakbalk komt en dan meteen weer in een zwart gaat getrokken wordt...

En hoe het ikomt....? ik heb niks toegevoegd of 'getweaked', register niet veranderd e.d., niets aan programma's / bestanden toegevoegd, had geen rare mailtjes, websites die ik bezocht zijn bekend en normaliter schadeloos. De pc was al traag met opstarten, windows werkte, maar wel wat traag leek me, dus starte ik maar eens opnieuw op, en toen kablam was het zoals het nu is....

[ Voor 29% gewijzigd door notsonewbie op 30-04-2005 19:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn er nog speciale processen die draaien op dat moment? :)
Copieer anders in een command prompt voor de grap eens je explorer.exe naar explorer2.exe en start die eens op.

Je zou dan normaal gesproken tenminste een normale 'Windows Explorer' krijgen (geen desktop) - werkt dat wel? (Als dat namelijk wel werkt - lijkt het erg op een programma dat moedwillig je explorer killed - werkt dat ook niet, is de kans groot dat je explorer gewoon crashed) :)

Verder - dat je niet kan rechtsklikken is normaal - die functionaliteit wordt aangeboden door Explorer :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:45: Zijn er nog speciale processen die draaien op dat moment? :)
Nee, XP services en / of zelf gestarte processen, niks vreemds er tussen gevonden.
Copieer anders in een command prompt voor de grap eens je explorer.exe naar explorer2.exe en start die eens op.
Heb ik gedaan en ook via expand een nieuwe 'gemaakt', maar helaas, er is ff beeld, fractie van seconde en weg is het.
Je zou dan normaal gesproken tenminste een normale 'Windows Explorer' krijgen (geen desktop) - werkt dat wel? (Als dat namelijk wel werkt - lijkt het erg op een programma dat moedwillig je explorer killed - werkt dat ook niet, is de kans groot dat je explorer gewoon crashed) :)
Ik kon hierna vanuit taskmanger wel bladeren! om programma's op te starten, zelfs outlook startte op (maar geen internet natuurlijk....)
Verder - dat je niet kan rechtsklikken is normaal - die functionaliteit wordt aangeboden door Explorer :)
Ah is het dat, tja dat is dan ook weer verklaard, weer wat geleerd.
Bedankt voor de hulp. Ik ga formateren :(

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik vond een tool die een heleboel weer kan goedbreien met explorer / verkenner
Of het nu grayed out is (grijs) of gewoon niet klikbaar:

http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.kellys-korner-xp.com/taskbartool.png

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Plotseling! Iemand een idee hoe dit komt en wat te doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:33:
Installeer je nu Windows opnieuw MET format :?
Getuigt wel van kennis hè :/

Goed, dat kun je oplossen op 2 manieren en hier komt wél even de originele CD van Windows XP te pas.

1. In place upgrade:
Boot vanaf de CD en in plaats van installeren/setup/install kies je voor repareren/repair. Nu zal Windows zich over de oude heen zetten en alles wat fout is repareren. Ik geef je 95% kans dat het dan over is zonder dat je iets opnieuw hoeft te installeren. Dat het je systeem ernorm zou vertragen is een fabeltje want die mensen vergeten te hun schijf te defragmenteren en dan hebben we het ook nog over de Seagate U series :X

2. Start op in veilige modus, stop de XP cd in je drive in voer in de console in:

SFC /SCANNOW

Doemscenario:

Optie 3:

Installeer een verse setup naast de originele Windows en werk vanaf daar aan je herstel.

PS: Je updates zijn pleite, even opnieuw updaten is wel aanbevolen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 13:14 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Psst, kijk eens naar reactie datum? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:13:
[...]

Psst, kijk eens naar reactie datum? ;)
:X ;)

Verwijderd

Ik heb juist hetzelfde probleem gehad en de oorzaak daarvan is iets heel doms, ik kreeg toen ook een leeg bureaublad en kon helemaal niets doen. Ik werd er echt zot, ik had geen virussen, geen spyware en kreeg nergens een error bericht ofzo. Uiteindelijk stond ik op het punt om mijn pc te formatteren, wat uiteraard heel kut is vanwege de gegevens die je allemaal kwijt speelt. En toen vertelde iemand me dat ik het programma google desktop moest installeren, ik begreep toen het verband niet, maar ik herinnerde me wel dat ik dat programma had gewist. Ik dacht toen: ik heb toch niets te verliezen, ik heb tenslotte vanalles geprobeerd. Ik installeer dat programma dus en hop mijn bureaublad verschijnt weer, alles werd terug normaal en had nergens meer last van. Ik bergijp nog steeds niet hoe dat klein programmatje je pc zo kan verneuken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grote problemen schuilen en kleine programma's. Kijk maar naar virussen, maar een paar KB, hooguit een MB en geven een hoop schade. Toch blijft het raar dat juist software van Google dit kan veroorzaken. Klaag ze aan zou ik zeggen :+.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1