[linux] dvdbrander delen in netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een programmatje om mijn dvd brander te gebruiken die ik in mijn server (linux) heb zitten, ik heb daar veel bestanden opstaan die ik graag makkelijk zou willen branden vanaf een willekeurige client, zonder dat ik het eerst van de server af moet kopieeren naar mijn client (winxp). dus opdracht geven, dvdtje erin en kaar :p

het enige wat ik heb kunnen vinden is een java oplossing http://joerghaeger.de/webCDwriter/
dit werkt wel alleen ik vind java niet zo prettig werken, het liefste zou ik het met een vaste client willen gebruiken op me windows pc.

voor windows servers zijn er diverse oplossingen, NeroNet, DiscJuggler.net, waarbij je gewoon de brander in de windowserver kan benaderen vanaf een client. zoeits zoek ik dus ook voor een linuxserver.
Bestaat er zoiets?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet een cronjob maken die een bepaalde netwerkshare controleert en eventueel brand? Ik ken hier ook geen kant-en-klare programma's voor eigenlijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Spider.007 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:25:
Kun je niet een cronjob maken die een bepaalde netwerkshare controleert en eventueel brand? Ik ken hier ook geen kant-en-klare programma's voor eigenlijk :)
Niet echt een uitkomst eigenlijk, omdat ik het niet als periodiek backup medium wil gebruiken, eerder om zelf te bepalen wat ik wil branden, en iemand anders in het netwerk ook, dat het gewoon per ftp gestuurt kan worden en dan gebrand kan worden nadat er een dvd/cd is geplaatst.
eigenlijk zoals dat webcdwriter maar dan een mooiere interface. :/

het is heel jammer dat de pakketten die er zijn allemaal voor windows zijn, want dat delen van een device is o zo handig in een windows server. ik heb nu in iedere pc wel een dvd-brander zitten wil ze dus efficient gebruiken ook :p

remote desktop, is dan misschien de laatste mogelijkheid, maar werkt toch wat minder prettig, helemaal zoals ik het nu heb, ik kan netjes op een xwindow sessie inloggen, zodat je met meerdere gebruikers in kan loggen en de server kan gebruiken, maar als je dat per ongeluk tightvnc afsluit of er treed een netwerkinterupt op dan is het dvd/cdtje mislukt, dan zou ik dus al een apparte vnc moeten installeren die het beeld van me server gewoonweg mirrord, is wel een beetje behelpen dan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien heeft men in NOS iets meer Linux specifieke tips voor je; ik verplaats je topic daarom even :)

SA > NOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kun je geen shell script maken die DVD-brander software (commandline) aanstuurt om een bepaalde directory volledig op DVD te branden en na het successvol branden die directory leegmaakt?

dan kun je dat scriptje via FTP executen (ik dacht toch dat die mogelijkheid bestond...)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
In webmin zit een module waarmee je cd's kunt branden. Je moet dan een image kopieren naar de cd/dvd server en kan kan je die via een web interface branden. Ik weet alleen niet zeker of je dat ook met dvd's kunt.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

je kunt natuurlijk ssh met X forwarding gebruiken, als je dan op de machine waar de dvd-brander in zit de schijven van alle clients mount, kun je gewoon alles op een mooie manier branden.

daarvoor is het wel nodig dat de server een linux/unix bak is, de clients maakt minder uit, maar is wel een stuk makkelijker.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1