New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Probeer eens een IRQ toe te wijzen aan slot 2 ....
(Ik ben nog steeds een voorstander van zelf doen ipv BIOS/OS op laten lossen)
(Ik ben nog steeds een voorstander van zelf doen ipv BIOS/OS op laten lossen)
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Het kan goed zijn dat een 3Com NIC in een bepaald slot niet werkt. In het merendeel van de i810 borden wil je of proberen in Slot1 (als je geen AGP videokaart hebt) en anders in Slot3 !!
Zelfs een IRQ toewijzen in de BIOS helpt dan niet. Wat je wel kunt doen is proberen in de BIOS de netwerk detectie uit te schakelen.
Zeker als je een 3Com 905C hebt !!
Jord.
Zelfs een IRQ toewijzen in de BIOS helpt dan niet. Wat je wel kunt doen is proberen in de BIOS de netwerk detectie uit te schakelen.
Jord.
Ik heb een 3com 905B, maar dat zal wel hetzelfde probleem zijn... Ik heb de 3com in een ander slot gezet (slot 3) en nu wordt ie wel weer herkend. Blijkbaar wil ie in een ABIT KA7 niet in slot 2 werken. Netwerkinstellingen had mijn bios niet.Op woensdag 10 januari 2001 16:59 schreef Jorden het volgende:
Het kan goed zijn dat een 3Com NIC in een bepaald slot niet werkt. In het merendeel van de i810 borden wil je of proberen in Slot1 (als je geen AGP videokaart hebt) en anders in Slot3 !!
Jord.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
geef in je bios het betreffende slot een IRQ, de kaart werkt volgens mij niet op elk IRQ, maar 10, 11 of 12 werken dacht ik wel.
ok, gaan we dat proberen. thx so far; keep you posted.Op donderdag 11 januari 2001 11:03 schreef rick_h het volgende:
geef in je bios het betreffende slot een IRQ, de kaart werkt volgens mij niet op elk IRQ, maar 10, 11 of 12 werken dacht ik wel.
Heb een soortgelijk probleem gehad. Daar was toen geen oplossing voor. Het maakt uit welk mainboard je hebt. Ik had een MSI MS-6167 (Athlon) die elke oneven boot een IRQ gaf aan m'n 3COM. Win98 nam dit over met het gevolg dat de netwerkkaart het niet deed.
Met Windows ME gaat het bijn mij wel goed, deze doet kennelijk de PnP Init nog een keertje ofzoiets. Wat je kan doen is:
1) BIOS Upgrade
2) drivers Updaten (ook die van de Chipset)
3) Ander OS testen (WinME, Linux, Win2K)
4) Misschien een el-cheapo Reatek kaartje erin, deze werken echt altijd !
Groeten,
Reink
Met Windows ME gaat het bijn mij wel goed, deze doet kennelijk de PnP Init nog een keertje ofzoiets. Wat je kan doen is:
1) BIOS Upgrade
2) drivers Updaten (ook die van de Chipset)
3) Ander OS testen (WinME, Linux, Win2K)
4) Misschien een el-cheapo Reatek kaartje erin, deze werken echt altijd !
Groeten,
Reink
Murphy was an optimist
Pagina: 1