Uh hooo kalm aan mensen

Niet nodig om zo tegen elkaar te gaan doen in een showcasetopic
Even bij het begin beginnen:
whoami schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:44:
Ik vind dat er niet echt veel emotie in het model zit.... Maarja, daar kan jij niets aan doen.
Mijn favorieten zijn nr 3 en nr 8; al vind ik de expressie van het model toch niet echt passen bij foto 8.
Nummer 3 is dus, imho de beste: diagonale lijn, scherptediepte, licht ok, ...
Bij foto 1 stoort het me dat haar haar net voor haar gezicht komt.
Zoals ik eerder postte: idd lastig om het model te laten lachen of een andere uitstraling te geven, dus tja, iets om de volgende keer op te letten. Dat haar voor haar gezicht bij foto 1 vond ik juist zelf wel mooi om er meer 'los levendig' feeling aan te geven, zoals zomertje ook al post

Stereotomy schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:05:
Sluit me aan bij het hierboven gegeven commentaar.
Ik weet niet of je een externe flitser bij je had, maar er is een aantal keer ongelukkig ingeflitst, waardoor Kim op de achtergrond aan geplakt lijkt. Foto's 9 en 10 zijn hier voorbeelden van.
Blijft natuurlijk altijd moeilijk om in schemer of laaghangende zon goed belichte foto's te maken.
Overigens is 4 op zich wel een goeie foto met een leuke pose, ware het niet dat je recht in Kim's neusgaten zit te kijken

. Natuurlijk per ongeluk zo eruit gekomen, maar voor mij persoonlijk wel reden genoeg geweest om deze uit de showcase te laten, en misschien door een andere foto te vervangen.
Ja, ik had mijn SB800 bij me, en zoals je ziet moet ik die nog goed onder controle krijgen. Fill flash blijft tricky, niet eens door het soort licht maar meer door de hoeveelheid: iets te veel kan al te kunstmatig lijken, en te weinig al te in-effectief.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:16:
Net als anderen vind ik nummer 3 er ook uit springen. Netjes! Ook 7 vind ik mooi.
Sommige foto's lijken mij niet helemaal scherp, zoals 5, 9 en 10.
Bij nummer 1 vind ik de locatie leuk gekozen, mooie achtergrond, precies 1 balk er op waar ze op leunt, alleen die lok haar voor haar gezicht vind ik jammer.
Nummer 8 vind ik een mooie compositie hebben, onscherp het kurhaus er op, maar iets te veel ingeflitst.
Al met al mooi gedaan. Ik zou het niet beter kunnen denk ik.
Tnx Kurzweil_

Een paar foto's zijn net een beetje onscherp ja: net wat beweging van mij of model waar dat niet zo handig was, maarja het waaide behoorlijk, daar had ik van tevoren niet zo'n rekening mee gehouden

wimD70 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:07:
hele mooie shoot. Ik fotografeer zelf liever natuur en landschap, maar als ik dit zie, wil ik ook portretten maken !!
Ik vind vooral 7 eruit springen: model mooi geïsoleerd van de achtergrond.
3 is wel mooi kwa compositie (de reling leidt je blik als het ware naar Kim toe), maar ik vind (persoonlijk) de belichting op het gezicht iets te fel.
1 vind ik ook heel mooi en de lok is (imho) helemaal niet storend. Dat versterkt juist het "strandgevoel".
Al met al mooi gedaan. Ik zou willen dat ik het zo kon.....
Ik hou zelf ook meer van zo levendig mogelijke foto's, daarom probeerde ik haar ook een beetje 'losser' te krijgen en zo wat rielextere houdingen op de plaat te krijgen. Dat werd lastig, dus dit is eruit gekomen

koraks schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:25:
Mooie showcase (en terecht een showcase!) Prima gedaan wat mij betreft, er zitten zeker nette platen tussen! Er zijn altijd kritiekpuntjes, hier volgt wat mij opviel:
#1: Een prima foto zoals ie is. Voor mij zou ie perfect zijn als de horizon op ooghoogte van het model zou liggen en als de verticale ijzers van de reling eraf gecropped zouden zijn.
#2: Mijn favoriet uit deze serie. Ik mis alleen wat doortekening in de kleding van het model.
#3 & #4: Gewoon mooi

#5: Vind ik persoonlijk onnatuurlijk belicht. Ik begrijp dat inflitsen in deze situatie wel een must is, maar dit is misschien iets teveel van het goede. Verder vind ik de plaatsing van het model t.o.v. de achtergrond niet ideaal, maar dat is wellicht persoonlijk.
#6: Sjtoer

De vingers van haar rechterhand zouden er wat mij betreft echter helemaal op mogen. Daarnaast stoort het donkere randje rechtsonderin een beetje.
#7: Ik denk dat je bij dit soort foto's een beetje moet letten op de eigenschappen van het model. Ze heeft geen perfect egale huid en in deze plaat wordt dat juist benadrukt. Verder mis ik wat scherpte in deze foto.
#8: Mooie pose en mooie compositie. Het Kurhaus mag wat mij betreft echter wel rechtop staan en je horizon ligt een graadje scheef, maar dat laatste is echt mierenneukerij.
#9: Erg veel onbalans in de belichting. Doortekening in de kleding ontbreekt totaal en je model lijkt geen benen te hebben. Compositorisch echter helemaal niet gek, maar door de uitwerking niet zo geslaagd in mijn ogen.
#10: Staat volgens mij een tikje scheef en dat is IMHO funest in een plaat die, zo te zien, strak symmetrisch bedoeld is. Ik mis wat detaillering in deze plaat, maar dat ligt wellicht aan het resizen en de vrij forse compressie. Ook hier een onbalans in de belichting, maar gezien de compositie veel minder storend dan in voorgaande gevallen.
Ik hoop dat je er iets mee kan en ik hoop ook dat je niet de indruk krijgt dat ik dit een slechte showcase zou vinden, want dat is zeer zeker niet het geval!
Tnx koraks, aan die tips heb ik zeker wat

Grrrrrene schreef op zondag 01 mei 2005 @ 19:28:
OK, ik had je al wat commentaar gegeven eerder, maar bij deze per foto:
1. Mooi gelukt, mischien wat raar, die lok door haar gezicht, maar prima foto IMO.
2. Leukere pose dan op 1, kan er eigenlijk geen commentaar op bedenken, gewoon goed.
3. Misschien wat rare kleur op haar gezicht, maar niks mis mee.
4. Zie 3

5: De pose vind ik niet geweldig, ik heb het gevoel dat ze zich geen houding weet te geven, dus tsja, daar kun jij niks mee, 't is het model

6. Erg leuke foto en als er niks mis mee is, kan ik er ook weinig van zeggen

7. Een van mijn favorieten in deze showcase!
8, 9 en 10: En hier begin je in te flitsen, geeft een erg rare belichting. Ik had eerder ook al gezegd wat hier al eerder opgemerkt is: de achtergrond staat volledig los van haar, net alsof ze voor een poster poseert. Ik weet het: 't was je eerste shoot, maar iig iets om de volgende keer op te letten. WMB het meest "foute" wat je gedaan hebt deze shoot

Grrrrrene

Tnx ook voor jouw commentaar, altijd gewaardeerd

Dit is idd iets waar ik de volgende keer zeker op ga letten ja: we konden het wel prima vinden en de shoot was erg gezellig, maar er miste idd juist die ene 'vonk' die helpt een shoot op een hoger plan te brengen

JumpStart schreef op maandag 02 mei 2005 @ 11:46:
....
Oh, en ik mis een 'en profil' shot, hier zit alleen maar frontale shots tussen en driekwart profiel. Maar ook dat had ik je al verteld
Wat ik wel eens zou willen weten is: Wat vindt Kim zelf van het eindresultaat?
Yup, dat had je al gezegd idd JumpStart

Kim zelf vind de foto's heel aardig/leuk geworden, en krijgt er van mij van 4 stuks die ze heeft uitgekozen (oa nummer 3 uit deze showcase) de prints op A4-formaat.
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:26:
[...]
Tja, je loopt gauw het risico dat je elk stukje mens eruit haalt (niemand is perfect tenslotte) maar je hebt wel een punt.
[
afbeelding]
mijn poging dan
Over het algemeen vind ik het best aardige platen, zeker als het de eerste keer is. Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, en als je dan nog de zenuwen hebt omdat het je eerste keer is dan ga je ongetwijveld dingen vergeten. #2 vindt ik de betere van het setje, de rest komt vrij geforceerd op mij over.
Overigens doe ik je het niet na, voordat ik ooit aan modellenshoots begin

Whehe Krusher. Voor een eerste keer vond ik het zelf ook heel behoorlijk gaan, ondanks de 'missers'. Het zal ook zeker niet bij deze ene shoot blijven, er zit nog meer aan te komen