Toon posts:

DOS games: muisprobleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het DOS game in kwestie betreft hier Championship Manager 97/98 en ik probeer het te draaien op een Windows 2000-laptop.
Eerst startte het spel gewoon niet op, maar na het aanvinken van "run maximized" en "full screen" in de properties van de executable van het spel, kreeg ik het al opgestart.

Nu heb ik het probleem dat ik mijn muis wel kan gebruiken, maar alleen in een klein deel linksboven mijn scherm, over een 'resolutie' van pakweg 320*240 (schatting). Als ik met de muiscursor (die overigens correct is veranderd in die van het spel zelf) echter buiten dat vak wil gaan, gaat dat gewoon niet, het is precies alsof ik met de cursor aan de rand van het fysieke scherm zit.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
FAQs van het spel maken mij niet veel wijzer, volgens die dingen zou het spel niet eens op Windows 2000 draaien :)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
kan je beter niet voor die dosgame DosBox gebruiken, of kan dat niet onder 2000? Ik draai alle oude games via DosBox.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:15:
kan je beter niet voor die dosgame DosBox gebruiken, of kan dat niet onder 2000? Ik draai alle oude games via DosBox.
DosBox heeft nogal wat resources nodig, het probleem is dat ik het spel probeer te draaien op een Pentium II 266mhz :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:18:
[...]

DosBox heeft nogal wat resources nodig, het probleem is dat ik het spel probeer te draaien op een Pentium II 266mhz :)
Dual booten met MS-Dos dan misschien? ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:25:
[...]

Dual booten met MS-Dos dan misschien? ;)
Te omslachtig, zeker als je weet dat mijn laptop 5 tot 10 minuten nodig heeft om Windows 2000 te booten :)
In Windows XP werkt het spel overigens perfect, dus het is niet dat het onmogelijk is (denk ik).