[OC] AMD 3000+ S754 overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 18:34
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe PC:

AMD 64 3000+ (S754, 2000mhz)
1024 MB ram
MSI K8NN mobo

Ik wil hier dus een kleine hoeveelheid aan snelheid bij krijgen. Mijn vraag is, hoever kan ik ong. gaan met de standaar cooler? Temperatuur van de Proc is nu 35 C. en De FSB staat op 200mhz (x10 = 2000mhz)

Met hoeveel kan ik me FSB volgens jullie opkrikken, zonder problemen te krijgen, of wat is het proberen waard?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dat is moeilijk te zeggen, je geheugen heeft ook invloed op je overklok met dat MSI bordje.
Met lage Cas latency moet het mogelijk zijn om er een FSB van 210 in ieder geval uit te halen (mijn ervaring).
Maar dit had je allemaal zelf wel ff kunnen proberen.

• maxvdh
Ik begrijp dat ik het zelf had kunnen proberen, maar ik wil toch eerst wat advies hebben, omdat het toch de eerste keer is EN het is helemaal nieuw.

• RoD
  • Niet online

RoD

In dat geval moet je de FAQ ns doorlezen, daar staat allemaal handige informatie in :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Epsilon

Mits het bord een PCI lock heeft, kun je met de FSB vrij hard gaan. Hou je geheugen synchroon met je CPU. 2400mhz kun je er met luchtkoeling eigenlijk altijd wel uit halen.

Verwijderd

Heb hier zelfde proc, en aan ASUS K8V-X met 512 MB geheugen (Dane-Elec Pc3200)

Daarmee kan ik tot ruim 2400 MHz met boxed koeler :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is met dit bordje het geheugen de bottleneck, als je cas 3 geheugen hebt, daarmee krijg je redelijk vaak BSOD's als je em wat overklokt, ook al kan je CPU dit aan.

• maxvdh
Ik heb nu voorzichtig 210 FSB ervan gemaakt, PC opgestart en een stresstest gelopen. Zowel CPUburnK7 en CPUBurnMMX en de temperaturen komen NIET boven de 40 graden uit.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat voor geheugen heb je nu dan? Als je lager dan Cas 3 hebt, kan ie wel hoger :)
Als je wel Cas 3 hebt, zou ik em daar op houden, en kijken of ie stabiel blijft.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

silitek

Tubes Only

gewoon proberen...draai hier een NewCastle3000+ op 2400mhz(3400+)..10x240 geheugen op 333mhz.
Probleemloos >:) ....2500mhz lukt ook nog!!..temp idle 35c stressed 55c

Dus, veel lezen..lezen en nog een lezen.
Hoever je kunt OC hangt veel af van je configuratie/ setup pc, airflow enz...enz

Tubes....It's what make music music!

• maxvdh
Misschien dat ik toch nog maar een koelertje ga kopen, om veilig nog iets verder te gaan en een nieuwe/beter cooler kan natuurlijk nooit kwaad. Nog 1 vraag, ben nogal noob op dit gebied, maar waar ken ik zien of ik Cas3 heb en wat is dat?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

silitek

Tubes Only

gangstermax schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:11:
Misschien dat ik toch nog maar een koelertje ga kopen, om veilig nog iets verder te gaan en een nieuwe/beter cooler kan natuurlijk nooit kwaad. Nog 1 vraag, ben nogal noob op dit gebied, maar waar ken ik zien of ik Cas3 heb en wat is dat?
kijk eens:
PMG FAQ

Lees eerst dit eens....zijn er nog vragen horen we het wel :)

Tubes....It's what make music music!

• maxvdh
Bedankt

M'n CAS Latency is 2,5.

Ik heb nog een vraag. In mijn PC zit nog geen videokaart, binnekort komt er een ATI X800Pro 256MB in. Houdt die het wel op een moederbord met een overgeklokte processor (FSB bijv 220 of 240) en standaard CPU cooler?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... allemaal vragen die in de FAQ te vinden zijn en / of te beantwoorden zijn met de search...

Vandaar dat deze dus ook op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.