Toon posts:

PC pakt internet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op zolder bij ons een Duron800 staan die ik binnenkort (zo spoedig mogelijk) voor het netwerk wil gaan gebruiken. Ik heb op deze computer hier (Pentium3) al Sygate geïnstalleerd, maar moet dat nu ook nog boven?

De file is 4 MB groot en dat is een beetje kut op floppies te zetten. Ik denk dus van: even internet draadje naar boven en daar even downloaden. Nou pakt ie boven m'n internet niet (heb al gereboot een paar keer enzow). Heb een Realtek RTL8139(A)..

Ga het nu nog een keer proberen, maar stel dat het niet lukt, wat kan ik doen?

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
Je wilt dus je internet rectstreeks op de pc aansluiten? Als je chello hebt en je krijgt je ip via een dhcp-server dan moet je het volgende doen: release op de pc met internet alle ip's. Dit doe je door Start->Uitvoeren->winipcfg->release all Nu kun je de kabel van het internet in de andere netwerkkaart steken en die pc opstarten dan zou het moeten werken. Als je weer terug wilt naar de oude pc moet je weer precies hetzelfde doen. Als je geen chello hebt of het werkt niet dan moet je even meer informatie geven

Verwijderd

Als je via de kabel hebt: :)

De meeste ISP hebben hun verbinding afgestemd op het MAC-adres van je Ethernetkaartje.

Dus behalve draadje ook ff netwerkkaartje omsteken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb via de kabel dus zal de 2e reaktie wel moeten doen, bedacht me ook net dat bij de installatie meteen allemaal gegevens werden opgeschreven over m'n pc enzo .. komt wel goed :)

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
Als je je ip released kun je wel een andere netwerkkaart gebruiken dan de orginele. In ieder geval bij chello

Verwijderd

Let op, een verbinding tussen twee computers is geen internet en hiervoor wil je, zeker als het in 1 huis is, liever niet het internet gebruiken (tenzij je wil dat iedereen op je computer kan komen). Als alletwee de computers een netwerkkaart hebben, geef je ze een op elkaar lijkend IP-adres (192.168.0.1 en 192.168.0.2 bijv), geeft ze beide dezelfde workgroup-naam en zet de schijven die je wil delen op sharing.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 10 januari 2001 17:26 schreef Digital_Cow het volgende:
Als je via de kabel hebt: :)

De meeste ISP hebben hun verbinding afgestemd op het MAC-adres van je Ethernetkaartje.

Dus behalve draadje ook ff netwerkkaartje omsteken :)

Chello heeft het al een tijdje geleden vrijgegeven. Je kunt gewoon releasen zonder om te steken.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Om maar even een van de eerste vragen te beantwoorden: Je hoeft Sygate in principe niet op de client te installeren.

Als je toch zoiets wil: Neem Winroute Lite (www.winroute.com). Die past op een floppy en doet hetzelfde..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1