Toon posts:

BSOD Na instaleren windows XP x64 Final

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben ten einde raad.

Ik probeerde vandaag en gisteren windows xp x64 final op mijn pc te instaleren
maar ik krijg telkens na het instaleren een BSOD, Je ziet even bij het opstarten het windows logo en daarna *floep* BSOD.
Ik heb mijn Aopen AK86-L moederboard + athlon 64 3000+ processor omgeruild voor een nieuwe omdat ik dacht dat het 1 van deze 2 waren.
Maar nu kan ik met die nieuwe AK86-L en 3000+ nog niet windows xp 64 bit opstarten
Weet iemand hoe ik dit kan repareren?
mijn systeem specs zijn:

AMD Athlon 64 3000+
Aopen AK86-L
Geforce 6600GT
2x256MB DDR400
1x512MB DDR400
Creative Sountblaster Live! 5.1
200GB SATA Schijf van Maxtor

Ik ben echt ten einde raad ik zou het liefst dat ding het raam uit smijten :(

Met vriendelijke groet, Patrick van der Wal

Verwijderd

Topicstarter
BSOD Error kan ik niet zien omdat het zo snel gaat maar ik zag wel iets met IRQ less equal ofzo

Verwijderd

lukt een win XP "gewone versie" wel?
Of gaat dat ook verkeerd?
Misschien is er anders wat mis met je cd?

Verwijderd

Lijkt me hardware related, probeer het eens met je ram individueel, steek er ook zo weinig moglk hardware in en zie of je het dan nog hebt.

Verwijderd

Topicstarter
met normale windows xp wil het wel. ik ga nu proberen windows xp 64 op een IDE schijf te instaleren en te runnen. als ie het wel doet is me SATA schijf dus kadoek. heb ook al verschilende ram geheugen getest maar dat mocht niet helpen

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:53:
met normale windows xp wil het wel. ik ga nu proberen windows xp 64 op een IDE schijf te instaleren en te runnen. als ie het wel doet is me SATA schijf dus kadoek. heb ook al verschilende ram geheugen getest maar dat mocht niet helpen
ik gok op je cpu,......probeer eens met iets meer voltage op je cpu, of 1 multi lager geklokt (onder standaard dus)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Rol-Co schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:55:
[...]

ik gok op je cpu,......probeer eens met iets meer voltage op je cpu, of 1 multi lager geklokt (onder standaard dus)
Zoals ik zei had ik mijn cpu terug gebracht en nieuwe gekregen. lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het dat is :? . maar ik ga het proberen als windows xp x64 is geinstaleerd!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
aan defecte hardware zal het hoogstwaarschijnlijk niet liggen (of je moet met je vorige win xp install ook allemaal problemen hebben gehad). Ga dus alsjeblieft niet aan het cpu voltage zitten of geheugenreepjes eruit halen. Enige wat je misschien kunt proberen is overbodige hardware eruit halen (geluidskaart, netwerkkaart) of de videokaart even tijdelijk omwisselen voor een simpel, goed ondersteund modelletje (oud S3 kaartje oid).

Ik denk verder dat je het in de drivers moet zoeken. XP64 is natuurlijk net nieuw (wel gebaseerd op bestaande producten uiteraard) en misschien zitten er nog niet ontdekte bugs in.

Kijk ook even of in je bios cool 'n quiet uitstaat en zet dat uit. Ik meen es ergens gelezen te hebben dat XP64 dit automatisch aanzet, wat misschien dus een bsod kan veroorzaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 30-04-2005 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:11:
aan defecte hardware zal het hoogstwaarschijnlijk niet liggen (of je moet met je vorige win xp install ook allemaal problemen hebben gehad). Ga dus alsjeblieft niet aan het cpu voltage zitten of geheugenreepjes eruit halen. Enige wat je misschien kunt proberen is overbodige hardware eruit halen (geluidskaart, netwerkkaart) of de videokaart even tijdelijk omwisselen voor een simpel, goed ondersteund modelletje (oud S3 kaartje oid).

Ik denk verder dat je het in de drivers moet zoeken. XP64 is natuurlijk net nieuw (wel gebaseerd op bestaande producten uiteraard) en misschien zitten er nog niet ontdekte bugs in.
Waarom lukt het anderen wel dan om X64 op hun pc te krijgen en bij mij niet?
Drivers zoeken? heb ik niet zoveel aan ik kan niet in windows komen

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:13:
[...]

Waarom lukt het anderen wel dan om X64 op hun pc te krijgen en bij mij niet?
Drivers zoeken? heb ik niet zoveel aan ik kan niet in windows komen
zie mn edit nog.

Maar waarom het anderen wel lukt? Probeer es iemand te vinden die exact dezelfde hardware heeft als jij (en dan vnl. moederbord en videokaart). Bijna elke PC is natuurlijk weer anders...

Kun je trouwens ook niet in veilige modus in windows komen? (F8 indrukken voordat windows bootscherm verschijnt). Dat zou tenminste al iets zijn....

Maar wat ik zelf zou proberen is een andere videokaart. Heb vaker meegemaakt dat vrij nieuwe videokaarten het systeem bij installatie doen crashen. Even een oud S3'tje oid erin en dan weet je meteen of het aan de videokaart ligt.

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 30-04-2005 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:14:
[...]

zie mn edit nog.

Maar waarom het anderen wel lukt? Probeer es iemand te vinden die exact dezelfde hardware heeft als jij (en dan vnl. moederbord en videokaart). Bijna elke PC is natuurlijk weer anders...

Kun je trouwens ook niet in veilige modus in windows komen? (F8 indrukken voordat windows bootscherm verschijnt). Dat zou tenminste al iets zijn....
Nope dan restart ie gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Nog 8 Microsoft minuten en windows xp x64 staat erop.. ben benieuwd of hij het op een normale IDE Schijf het wel doet

Verwijderd

Topicstarter
whahahah je gaat dit niet geloven
MAAR HIJ DOET het
ROFL LMAO

• Palomar
  • Niet online
Ben benieuwd ;) Is al gelukt dus :P

Maar had je bij die SATA schijf wel (x64) drivers geinstalleerd voor je SATA controller? (F6 dacht ik bij eerste installatiescherm). Ik weet verder niet of die foutmelding hier door kan komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 30-04-2005 14:21 ]

Verwijderd

Windows XP en 2000 BSOD guide bevat ook nog handige informatie :)

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:21:
Ben benieuwd ;) Is al gelukt dus :P

Maar had je bij die SATA schijf wel (x64) drivers geinstalleerd voor je SATA controller? (F6 dacht ik bij eerste installatiescherm). Ik weet verder niet of die foutmelding hier door kan komen.
Je kan hem toch zoiezo niet eens installeren zonder SATA drivers? (de 64 bit build die ik heb iig niet )

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat die sata drivers nog in beta fase zijn

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Uit het Asus A8N-SLI topic hier op GoT bleek dat de nForce 4 drivers ook veel irq_not_less_or_equal BSOD's opleverden (icm SATA) als ik het goed heb. Blijkbaar speelt dit ook bij Windows XP 64-Bit. Misschien kun je idd met F6 tijdens de installatie eens andere nForce drivers proberen (dan die je nu gebruikt of standaard in Windows zitten ingebakken).

Verwijderd

Verwijderd in "BSOD Na instaleren windows XP x64 Final"

Ik heb exakt hetzelfde probleem. Na het installeren kan ik noch net een flits van het logo zien.
Msi K8T Neo met AMD-64 3200+. Gforce FX 5700.
De 32 bit versie draait perfekt.Ik gebruik een dual boot systeem.Ook de BETA versie deed het prima. Ik gebruik ook een Maxtor 200 MB SATA drive.
Indien ik de optie auto herstart uitschakel (via F8) krijg ik wel de melding dat er mogelijk een fout in de harde schijf bevind. Uitvoerige controle van deze schijf levert echter niets op.
Ik heb het idee dat er in de final versie toch nog een bug zit. Voorlopig doe ik niets.
Pagina: 1