Toon posts:

Nep accu's voor digicams (D70 in het speciaal)

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig zie je overal op het net (marktplaats, ebay etc) goedkope accu's voor digicams aangeboden. Mijn vraag is het of het verstandig is zo'n accu te kopen. Ik heb ooit eens zo'n accu voor mijn Canon Powershot G3 gekocht en daar ben ik zeer over te spreken (kostte destijds slechts 30 euri en presteert duidelijk beter dan de originele accu; nu, bijna 2 jaar later, doet het ding het nog steeds uitermate goed).

Ik zie nu dat op marktplaats voor bedragen onder de 15 euri vervangende accu's voor de D70 aangeboden worden. Zijn die dingen ook aan te raden, of dat echt troep? Gezien de kleine prijs ben ik een beetje huiverig, al weet ik niet of dat terecht is.

Alvast bedankt voro alle informatie :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het antwoord is dat:

1) dit al meerdere malen eerder is besproken

en

2) De kwaliteit ZEER verschillend is bij verschillende webshops of ebay veilingen, en dat er dus geen eenduidig antwoord op te schrijven is.

Ik heb zeer goedkope prachtbatterijen gekocht, maar ook relatief dure missers. Niet eenduidig te zeggen dus.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is zeker al meerdere malen besproken, maar het gaat zo min of meer altijd over Canon cams. Aangezien mijn Canon cam al voorzien is van een set accu's en mijn Nikon niet zou ik daar graag wat meer info over hebben :)

Dat de kwaliteit niet constant is verbaast me niet. Kun je echter wel stellen dat producten van 1 bepaalde zaak goed zijn, of is ook hier vaak nog sprake van kwaliteitsverschil?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zeker bij zaken die op marktplaats en ebay worden aangeboden wil de kwaliteit in een shop per tijdspanne nog wel eens veranderen omdat ze steeds elders inkopen.

Moraal van het verhaal: Nikon, Canon of Minolta, als je op marktplaats of ebay gaat kijken, is er altijd een niet-constante kwaliteitsverschil.

Alors.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Ik heb voor m'n D100 (zelfde batterij als D70) een Lenmar accu gekocht via Konijnenberg (www.koopdigitaal.nl). Dat ding is prima, in mijn ervaring net zo goed als de originele accu.

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik zou gaan voor Lenmar accu's van bijv. Foto Konijnenberg; goedkoper dan origineel, maar ook niet zo goedkoop dat het nix kan zijn. De Lenmar Mach1 speedloader en 2300mAH bevallen mij uitstekend.

(ik moet sneller typen :P )

[ Voor 10% gewijzigd door JeanLeGrand op 01-05-2005 14:08 ]

Denon AVR-X3600H

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:16

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Q doet ook duit in het zakje: lenmar accu van knijnenberg. Helft van de prijs van het origineel. Lijkt prima.
Pagina: 1