Toon posts:

Laptop kopen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit rond te kijken voor een laptop voor wanneer ik ga studeren. Nu weet ik er vrij weinig vanaf, en roep jullie hulp in. Ik ben gewend aan windows maar als het beter is wil ik apple proberen, als het niet te moeilijk is.

Dingen die ik wil op mijn laptop:
- Lange batterijduur, zo'n 7 uur als dat niet teveel gevraagd is.
- mogelijkheid om films op te kijken, dus goede video-kaart (?) / beeldscherm
- Klein, kleiner of 15 inch, maar niet groter.
- wireless lan
- 2.0 usb
- tenminste 20 gb.
- goede geluidskaart, mijn oordopjes (shure E3, als je weet wat het is) moeten geen onrecht gedaan worden. Speakers doen er niet toe zolang de hoofdtelefoonuitgang goed is.
- Hij moet snel zijn, er komt alleen een tekstverwerker op en een media-afspeler.
- cd-dvd afspeelmogelijkheid.
- dun en licht.

Misschien vraag ik enorm veel, vooral bij batterijduur. Maar dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:27

Piggen

Lekker bakkie

Ik stel voor om eerst zelf wat rond te kijken en een paar modellen uit te kiezen waar je tussen twijfelt. Dan kun je altijd nog hulp vragen. Want het is hier geen helpdesk :)

de Pricewatch is een handig hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:50:
Hey,

Ik zit rond te kijken voor een laptop voor wanneer ik ga studeren. Nu weet ik er vrij weinig vanaf, en roep jullie hulp in. Ik ben gewend aan windows maar als het beter is wil ik apple proberen, als het niet te moeilijk is.

- wireless lan
- 2.0 usb
- tenminste 20 gb.
- goede geluidskaart, mijn oordopjes (shure E3, als je weet wat het is) moeten geen onrecht gedaan worden. Speakers doen er niet toe zolang de hoofdtelefoonuitgang goed is.
- Hij moet snel zijn, er komt alleen een tekstverwerker op en een media-afspeler.
- dun en licht.

Misschien vraag ik enorm veel, vooral bij batterijduur. Maar dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank.
snel zijn om tekst te verwerken en media player te gebruiken?
geluidskaart is altijd gewoon standaard onboard chippie, dan moet je kijken voor een pcmcia audigy 2.
7 uur is erg lang, maar moet met een 2e accu makkelijk te halen zijn. voor films heb je geen goede videokaart nodig btw, onboard sis is daar goed genoeg voor en gebruikt minder stroom als een radeon 9600 pro bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Apple iBook? :)

Haalt zo'n 6 uur volgens de specs, van 12" tot 14", WiFi, firewire en USB ed allemaal onboard.
Is dat niet iets voor je? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:50:
Hey,

- wireless lan
- 2.0 usb
- tenminste 20 gb.
- dun en licht.

-7uur is best veel, ook voor een laptop ;) Ik denk dat je dan toch moet gaan denken aan een systeem met 2 accu's.
-Films kijken (dvd / divx) dat kunnen de laptops van vandaag de dag allemaal wel (mits je een nieuwe koopt)
-kleine beeldscherm betekent kleine laptop. Er bestaan 12" laptops maar deze zijn vrij prijzig, en dan is de mogelijkheid op een 2e batterij ook niet altijd aanwezig
-Usb 2.0 hebben de meeste laptops ook wel ;)
-20 GB is niet te veel gevraagd, standaard zit je ongeveer op 30 GB
-geluidskaart, is meestal standaard in een laptop, verwacht hier niet te veel van.
-tekstverwerken en mp3tjes spelen vereist geen dure zware high-end laptop

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis één ding aan je eisen, de prijs. Wat heb je ervoor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
voor 5 uur standby en de rest wat aan je eisen voldoet.

en een bedrag van < 1000 euro:

http://www.besteprijzen.n...-512mb-15tft-p-54632.html

Waarschijnlijk haal ik deze ook na de zomervakantie(of de opvolger dan natuurlijk). Of iets eerder, dus vlak voor de opvolger als de prijs dan flink daalt :P.

[ Voor 32% gewijzigd door Kevinp op 30-04-2005 13:10 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou kijken naar bijvoorbeeld de Dell Inspiron serie, ik heb zelf de 510M en daarmee kan ik alles wat jij beschrijft. Voor de 7 uur mobiel werken kun je een extra accu in de mediabay plaatsen (ipv de dvd/cdwriter). Ik haal op mijn ene 6cell/53WH accu zo'n 4,5 uur 'gewoon' gebruik zoals tekstverwerken etc. Bij fanatieker CPU gebruik haal ik 2,5-3 uur op een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou idd ook een ibook pakken... klein (12 inch), goedkoop (minder dan 1000 €), zeer licht, 6 uurtjes op de accu, en het geluid van de ibook lijkt mij méér dan prima... d'r is dus maar één oplossing voor je http://www.apple.nl/ibook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn apple 12" doet rond de 5 uur op de accu bij normaal gebruik, film kijken vanaf DVD zuipt wat meer en ook als de airport aanstaat gaat hij iets minder lang mee. Maar een 2e accu is op zich redeljk te betalen en dan kun je in totaal eenuurtje of 10 mee :P

Verder moet je wel OSX willen draaien en kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er zo'n 1200 euro voor over. Een iBook is aanlokkelijk ja. maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt.. lijkt me moeilijk...

danku allen alvast en nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50

aip

Een iBook lijkt een leuke optie.

Maar heb je ook al in de laptop BBG gekeken (als in: best buy guide) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb er zo'n 1200 euro voor over. Een iBook is aanlokkelijk ja. maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt.. lijkt me moeilijk...
Het is niet onmogelijk om het eerst even te proberen, en dan pas de notebook te kopen he. ;) Je zou gewoon eens langs een Apple-store kunnen gaan en vragen of je even met OS X mag werken. Je zou ook nog aan de slag kunnen gaan met PearPC als je zelf Mac OS X thuis hebt.

Kijk ook even in de ultra-portable categorie van de notebook bbg, zoals aip ook al aanraadt. Je eisen passen wel bij deze categorie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Terw_Dan schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:15:
Verder moet je wel OSX willen draaien en kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt.
Nou ja.. alsof het een straf is. :P Vergelijk met:

"Verder krijg je d'r meteen OSX bij, heb je een modern en stabiel OS wat ook nog hardstikke gebruiksvriendelijk, mooi en virusvrij is."

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
IBM X40 met 1 accu (1 JA) haalde bij mij 7:31 :D
Met extra bay accu (nogsteeds onder de 1.8 kilo) 11 uur haalbaar.

Dothan low voltage 1.4Ghz is de snelste versie met 1.5Gb ram.
En 1gb is wel fijn met deze laptop. want hij is zo dun dat er maar een 1.8" hdd in zit.
Met als resultaat dat de hdd iets van 16/20mb per sec kan versjouwen, terwijl mijn 5k80 al 28 haalt, en m'n 7k60 wel 34mb per sec

Helaas ligt hij wel ver buiten jouw budget. (mijn versie met een 1.2Ghz low voltage banias en 512mb onboard en dus nog ruimte voor 1gb so dimm + 8Cell Accu @ 1.37kg koste 1950 euro, dan had ik verder wel alle opties, zoals de A/B/G wlan nic, en bluetooth)
Maar in de usa gaan ze nieuw voor zon 1500 dollar, dus maybe kun je paar leuke voor ong. 1300 euro vinden op ebay :)

[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 30-04-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ibm sucks ;)

de asus s5 doet wat je wil, maar heeft een externe dvd-speler. Niet handig als je film wilt kijken.
iig moet je, als je een pc wil, een centrino zoeken.
De asus m5/w5 zouden allebei kunnen?
Daarnaast heb je enorm veel 14" laptopjes, ik zit niet zo in die reeks, maar kan me zo voorstellen dat daar een systeem bijzit wat aan je eisen voldoet.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1