Toon posts:

[Sony Trinitron] Springt naar telkens even naar AV2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze televisie, Sony Trinitron, heeft een irritant trekje ontwikkeld.

Tijdens tv kijken springt de tv om de paar minuten enkele seconden naar AV2, een videoingang. Dit gebeurd alleen bij de zenders tv 1, 2 en 3. Ook is het beeld op deze zenders erg slecht, in tegenstelling tot alle andere zenders. Verder gaat de tv vaak op mute, en geeft dan zwart beeld bij de zenders rtl4, net 5, sbs6 en hoger. Dit is tevens de volgorde waarin de zenders op de tv zijn ingesteld. Om dan weer beeld te krijgen helpt om even aan de kabel naar de tv te draaien, of even te wachten.

Opmerkelijk is dat tijdens het springen naar AV2 ook het beeldscherm van de dvd-recorder even uit gaat.

De tv is aangesloten op de kabel, via een dvd-recorder. Ook rechstreeks aangesloten op de kabel doet het probleem zich voor. De afstand van de kabel van aansluiting tot tv is wel lang (ong 20 meter), maar dat heeft bij de zenders anders dan 1, 2 en 3 geen negatieve gevolgen voor het beeld. De kabel is 1x gesplitst naar een andere tv. Die heeft van deze problemen geen last. Een versterker voor het kabelsignaal helpt niet.

De "stekkers" aan de einden van de kabel heb ik nagelopen, maar dat ziet er allemaal goed uit.

Hoe zou dit kunnen komen, en wat kan ik nog meer proberen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je wel een galvanisch gescheiden wandcontactdoos? Volgens mij zit er gewoon een spanning op je coaxkabel die storingen veroorzaakt ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je een geaarde wandcontactdoos? Want dat is niet het geval, dat zal ik eens proberen..

Verwijderd

Trek de AV2-scart eens uit de tv en kijk of het probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:36:
Trek de AV2-scart eens uit de tv en kijk of het probleem blijft.
Ook het afkoppelen van de dvd-speler helpt niet volledig. Het is tot nu niet voor gekomen dat de tv naar AV2 springt, maar bij sommige zenders springt ie nog wel af en toe op mute (en zwart beeld).

Het netsnoer aan de tv heeft geen aarde dus waarschijnlijk helpt het niet om de tv aan een geaard stopcontact te hangen.

Iemand nog iedeeen?