Seagate 7200.8 250GB vs Samsung P120 SP2504C?

Pagina: 1
Acties:

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:33
Ik sta voor het volgende dilemma...

Ik zou 2 schijven van 250gb kopen van deze twee merken maar nu zeggen mensen dat de Seagate goed van kwaliteit is maar dan minder snel in performance. Vandaar dat ik hier mijn vraag stel aan de mensen die zo een schijf hebben.
Voor de Samsung is het moeilijk om reviews te vinden maar ik zou ook hetzelfde willen weten. Kan er iemand mij zeggen hoe het zit met deze schijf?

Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen en wil uiteindelijk de goeie beslissing nemen...

Verwijderd

Wat de 'beste' of een 'goede' beslissing is, is niet unaniem te zeggen. Samsung schijven zijn geliefd om hun stille werking. Seagate ook, maar de 7200.8 is daarop de negatieve uitzondering: die is duidelijk lawaaiiger dan zijn voorgangers. Wel presteert hij beter dan de vorige generatie schijven, maar niet schokkend; bijvoorbeeld de Maxtor DMax10 is tientallen procenten sneller in sommige tests.

Wat voor jou de 'beste' keuze is moet je dus zelf bepalen. Je kunt je sowieso afvragen of je van het performanceverschil tussen de nieuwste Samsungs en die Seagate echt veel merkt in dagelijks gebruik, en dan komt de kwestie van geluid toch snel weer om de hoek kijken. En daarin is Samsung op dit moment gewoon enorm goed.

Verwijderd

Het is voor jou de hoogste tijs om eens tomshardware.com te bezoeken!!

Onder de titel samsung spinpoint 120 bovenaan de pagina staat een zeer uitgebreide review van alle noemenswaardige schijven op dit moment. De samsung en seagate komen er als snelste uit, maar deze zijn ook beduidend nieuwer dan de maxtor dm+10. De +10 heb ik overigens zelf en is bijzonder stil. Gemiddelde doorvoersnelheid van 52 mb/s voor de s-ata van 200 gigies is wat ik meet.

In de PCM of PCMag van april staat trouwens ook een massatest van 154 schijven.

Succes!!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Helaas zeggen de tests van Tom's Hardware Guide en PCM weinig over de real world prestaties...

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Kijk ook even op storagereview.com

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Qua prestaties lopen ze weinig uiteen (ik denk niet eens dat je het verschil kan merken), dus je zou echt moeten kiezen op basis van andere eigenschappen zoals warmte en lawaai. Op basis van die punten zou ik voor de Samsung kiezen, maar ik denk dat je met die Seagates ook geen slechte keuze maakt.

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:33
Ik ben op Tomshardware gaan kijken ook al weet ik dat je niet altijd je keuzes mag baseren op die tests daar. Sommige tests in het verleden hebben aangetoond dat ze niet zo realistisch waren... :X

Voor mijn keuze had ik eigenlijk de optie Maxtor 16mb cache 250GB die ik eigenlijk al uit mijn keuzes had gezet omwille van het lawaai. De perfs waren er maar ik hou het liever nogal stil in de kamer :Z .

Ik heb in het verleden ook een Seagate gehad (Barracuda IV) en die was fluisterstil behalve dat die lawaai maakte na een zekere tijd :r . En de perfs waren nogal aan de magere kant |:( .

Nu heb ik Samsungs steken in m'n pc SP1604C 2x 160gb en ben er zeer tevreden. Ze staan in RAID 0 en ik hoor ze niet. Daarom dat ik ook deze terug wou kiezen. Behalve dat ik gelezen had dat ze lawaaierig waren dan hun voorgangers...Ik zal zien, mijn keuze zal dus worden....

Samsung SP2504C 2x 250gb B)

Verwijderd

mijn seagate = dood of bijna toch

zie ander topic van vandaag
Pagina: 1