Geforce 6200 AGP probleem: roze weergave

Pagina: 1
Acties:

• MercuryParadise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 17:04
Ik heb gisteren een nieuwe computer in elkaar gezet met een XFX Geforce 6200 AGP 128MB videokaart. (ASUS P4P800, Celeron D 2,8 Ghz, 2x 256 MB, 160 GB HD)

Vanaf het moment van installatie geeft de videokaart een roze/blauwe kleur weer, ook het bios scherm is roze tekst met blauwe achtergrond ipv witte tekst op een blauwe achtergrond. Ook in windows is alles blauw met een roze waas.

Vervolgens een Geforce 6600 GT geprobeerd in hetzelfde systeem en toen was de weergave op het scherm wel normaal. Ook de 6200 geprobeerd in een andere computer maar alles blijft roze/blauw.

Zijn er mensen die weten waarom deze videokaart een roze/blauwe kleur op het scherm tovert?

Wat me wel opviel was dat na het installeren van de meegeleverde XFX-drivers de videokaart bij 'device manager' wordt aangeduid met 'NV 44', terwijl daar normaal dan toch het type kaart hoort te staan? (bv NVIDIA Geforce 6200).

Mijn vragen:

1. Is de videokaart gewoon kapot? (als gevolg van het ontbreken van de weergave van geel/groen?)

of

2. De Geforce 6200 AGP 128 MB is net op de markt, zou het kunnen dat het moederbord (ASUS P4P800) de kaart nog niet goed ondersteund?

Iemand ideeen wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

• Als je, voor het installeren van de videokaart-drivers, gewoon goed beeld had, dan is het een driver-issue.

• Als je continu roze beeld hebt met die kaart en met andere kaarten wel gewoon goed beeld, dan ligt het aan de videokaart.

• MercuryParadise
Voor alle duidelijkheid: Ook voor het installeren van de drivers was het probleem al aanwezig

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lijkt me sterk dat het aan je mobo ligt maar doe maar een bios update, waarschijnlijk helpt dat niet, het ligt denk ik dus aan je kaart

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

ik ken voor dit fenomeen van 2 oorzaken

1. de koeler op je kaart functioneerd niet goed --> oververhit

2. er is iets met je kabel / stekker --> een breuk ofzo

• MercuryParadise
de geforce 6200 heeft passieve koeling, geen actieve dus dat zal het wel niet zijn. ;-)

De kabel is ook in orde, is reeds gechecked. Tot zover bedankt voor jullie reacties maar ik tast nog steeds in het duister.

Nog meer ideeën?

Verwijderd

Heb je al kontact gezocht met de leverancier van de kaart ?
Ik denk dat ie hem zonder teveel moeite omruilt voor een nieuw / correct werkend exemplaar (zijn wel meer constructie fouten geconstateerd in de 6xxx familie)
Want aan de computer zelf ligt het niet en tenzei je kast + kaart boven de 80 graden word kan dat wel het geval zijn maar dat is onwaarschijnlijk.

• MercuryParadise
De bedoeling is ook om de kaart maandag om te ruilen voor een andere, aangezien de meeste winkels vandaag gesloten zijn ivm koniginnedag. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het hier om een constructiefout gaat. Jammer, maar helaas.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 22:33

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik maak hier op uit dat het aan de videokaart ligt, waarschijnlijk een rotte appel tussen alle anderen... :(
Terugsturen/brengen die handel!

Ici kann uw Werbung staan

• MercuryParadise
Afgelopen maandag heb ik de XFX 6200 128 MB AGP kaart teruggebracht naar de dealer (Chicon Computers in Delft) en omgeruild voor een nieuwe en deze werkt prima. Blijkbaar was er toch iets mis met de VGA-connector op het defecte model.
Pagina: 1