Toon posts:

Geen beeld meer bij opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er zelf niet meer uit kom, wil ik graag wat hulp vragen.

Pc; AcerPower 8400 / PIII 550 MHz / 256 MB / Hercules 4000XT 64 MB, geeft geen beeld meer bij opstarten pc. Geen reactie monitor ("No signal") en geen bios ed dus.

Dit probleem is onstaan na het verwijderen van de 40mm cpu-fan uit het systeem. Deze fan was niet aangesloten, een 80mm fan gericht op de cpu verzorgd(e) de koeling van de cpu. Opnieuw aansluiten van deze 40mm fan helpt niet. De pc heeft niet aan gestaan zonder koeling van een fan.

Geprobeerd tot nu toe, oa aan de hand van topics hier op GoT:

1. ander beeldscherm
2. andere videokaart
3. CMOS clear mbv jumpersetting
4. batterij van mobo enige minuten verwijderd
5. test opstarten zonder geheugen -> bliep-foutmelding
6. alleen noodzakelijke hardware aangesloten, geen netwerkaart, hdd, cd-roms en maar 1 reepje RAM
7. cpu goed aangedrukt tegen mobo

Al deze dingen helpen me niet verder, wel weet ik dat er nog enig leven in het mobo zit, door blieps bij missen geheugen. Ook zorgt het mobo voor strooms vd fans. Wat niet werkt is crtl - alt - del enige tijd na opstarten, lijkt er dus op dat er dus helemaal niets gebeurd bij opstarten.

Wat kan ik nog meer proberen / wat zou er fout kunnen zijn?

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem, toen bleek het mobo over onboard vga te beschikken (niet aangeloten). Daarop gaf hij het beeld en niet via de normale grafische kaart. |:(

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Lijkt me een dode cpu, probeer eens met een andere.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ha slot 1 :Y)

Haal de CPU er es uit, ga met je vingers over de contacten van de cpu (mist je dezelfde lading als de kast hebt waar de cpu net uit komt), blaas het slot uit, en stop de CPU er weer in door een beetje te bewegen :)

Lang leve slot 1 :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

ATX reset al geprobeerd? Stekker uit de voeding, powerknop ingedrukt houden en dan na 5 seconden de stekker er weer in, dan de powerknop loslaten. Wil wel eens helpen...

Systeemspecs
PV Installatie

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
kijk eens of je voedings stekker van je moederbord goed vastgedrukt zit , dat is mij wel eens gebeurd en toen kreeg ik het zelfde probleem.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:31:
Ha slot 1 :Y)

Haal de CPU er es uit, ga met je vingers over de contacten van de cpu (mist je dezelfde lading als de kast hebt waar de cpu net uit komt), blaas het slot uit, en stop de CPU er weer in door een beetje te bewegen :)

Lang leve slot 1 :+
Volgens de handleiding kan ik de CPU (gently) van het mobo loshalen, zonder beugeltjes oid los te maken. Maar zelfs bij iets meer kracht dan "gently" krijg ik ik m niet van het mobo af. Is er een trucje?

Verder hielp een ATX reset helaas niet. En er is alleen een losse vga videokaart aanwezig.

En de aansluiting van voeding op mobo zit ook goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 12:56 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:55:
[...]

Volgens de handleiding kan ik de CPU (gently) van het mobo loshalen, zonder beugeltjes oid los te maken. Maar zelfs bij iets meer kracht dan "gently" krijg ik ik m niet van het mobo af. Is er een trucje?
Tis slot 1 he?

Bij slot 1 bestaat er geen gently :D
Kijk veen of ie nergens achter blijft haken, en als dat niet zo is moet je soms erg hard trekken aan dat ding :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Nou die cpu is eraf, moest 2 houdertjes wel wat uitelkaar drukken. Boel schoongeblazen en gecheckt, maar helaas geen verbetering ontstaan..

Kan ik er vanuit gaan dat de cpu stuk is? Dan kan ik misschien nog een 2e hands vinden..

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Meestal zou je ook bij een defecte CPU wel bliepjes van je moederbord moeten krijgen? Probeer het anders een zonder CPU of je dan bliepjes krijgt. Het blijft moeilijk zeggen of de CPU of het bord dood is, enige manier om dat uit te vinden is door een andere CPU of de CPU op een ander bord te proberen...

Systeemspecs
PV Installatie

Pagina: 1