Toon posts:

Samsung v3 gemold met nokia adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al sinds een paar maanden de samsung v3. Nou kon ik laatst m'n adapter niet meer vinden.. en had ook geen batterijen meer.. Dus wat doe ik? Ik pak een nokia adapter, stop het in mn cam.. vervolgens hoorde ik een kleine knal en een beetje stank:)
Conclusie: camera dood?

of toch niet? wie o wie kan mij helpen

dig. cam: dc 5v.

nokia adapater: input 220v, output: 3,7v

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:27:
..... knal en een beetje stank......
Lijkt me duidelijk, dies stuk :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een wijs iemand zei ooit: "Elektronica werkt op rook, als het eruit is is het stuk"

Apparaten kunnen vaak wel een verschil aan van 10% maar dik 25% is iets te veel van het goede. Ga er maar vanuit dat de camera stuk is.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Valt het nog te repareren dan?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
Valt moeilijk te beoordelen, maar waarschijnlijk heb je een ic (of meer) opgeblazen, die zul je naar de fabrikant op moeten gaan sturen. (niet het ictje, het hele ding bedoel ik)

[ Voor 14% gewijzigd door Maverick op 30-04-2005 11:42 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

uuuh als ik het zo lees heeft ts een te lage spanning gebruikt. dit geeft normaal geen problemen behalve dan dat het niet werkt.

wat ik eerder denk is dat je nokia de plus en min pool anders om heeft dan de samsung. dit zou ik eerst even controleren.

Als je die inderdaad omgedraaid hebt dan is de kans op behoorlijke schade groot. Werkt hij nog wel op de gewone battery ?

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:45:

Als je die inderdaad omgedraaid hebt dan is de kans op behoorlijke schade groot. Werkt hij nog wel op de gewone battery ?
Neen, dat heb ik al geprobeerd.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
StuiTeR schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:45:
uuuh als ik het zo lees heeft ts een te lage spanning gebruikt. dit geeft normaal geen problemen behalve dan dat het niet werkt.
Dat is niet waar. Spanningsregelaars en laadcircuits zoals die gebruikt worden in dit soort apparaten, blazen wel degelijk op bij te lage voedingsspanningen als ze daartegen niet beveiligd zijn.
wat ik eerder denk is dat je nokia de plus en min pool anders om heeft dan de samsung. dit zou ik eerst even controleren.
Dat kan ook nog, maar meestal zijn dit soort apparaten daar wel tegen beveiligd, om de simpele reden dat deze beveiliging welgeteld één diode van € 0,001 kost. Zelfs cheape Aziaten nemen zo'n beveiliging vaak in hun apparatuur op ;)

Zelf repareren kun je wel uit je hoofd zetten, tenzij je erg goed bent in smd-solderen, de defecte onderdelen kunt vinden (heb je een schema?) en vervangende onderdelen kunt vinden (maak een account aan bij Farnell.) Waarschijnlijk zul je aan minimaal één van de eisen niet kunnen voldoen en ben je aangewezen op reparatie door een externe partij.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:07:
[...]

Zelf repareren kun je wel uit je hoofd zetten, tenzij je erg goed bent in smd-solderen, de defecte onderdelen kunt vinden (heb je een schema?) en vervangende onderdelen kunt vinden (maak een account aan bij Farnell.) Waarschijnlijk zul je aan minimaal één van de eisen niet kunnen voldoen en ben je aangewezen op reparatie door een externe partij.
Externe partij.. en dan moet ik denken aan?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Samsung of een onafhankelijke reparateur.
Pagina: 1